Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maximum snelheid Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Meen ergens gezien te hebben dat de maximum speed van een Model S (100D) 250 km/h is.
Boven de 235 wordt de snelheid in het rood aangegeven in plaats van wit.

Wat zijn jullie ervaringen boven de 200? Auto blijft stabiel? Accu loopt heeeeel snel leeg (zoals verwacht overigens) :oops:

ps. als je geen behoeft aan hebt aan deze thread, sla deze thread dan over :cool:
 
Ik heb een 100D (non-P). Je rijdt vrij snel 200km/h, daarboven heeft hij meer moeite om 230-250km/h te halen dan mijn oude 535d. Echter, je hebt vaak maar héél even de kans dat soort snelheden te halen voordat je weer in de ankers moet voor een baustelle of verkeer. Geen echt nadeel dus.

Grootste nadeel van paar keer versnellen tot ~200km/h is dat het vermogen vrij snel begrensd wordt. Tot 170km/h heb je dat eigenlijk nooit. En je bereik loopt hard terug, maar bij een 100D is dat eigenlijk nooit een uitdaging.

Ik vindt 170km/h een ideal kruissnelheid (met name in Dld, maar ook op andere plekken op aarde). De winst van >170km/h is overdag nihil. Wat dat betreft mag AP best tot 170km/h zijn werk doen. Bij 150km/h rij je ongeveer even hard als moeders de vrouw in haar Clio in Dld.

Bij baustelle rij ik keurig de voorgeschreven 60-80km/h (+4).

Ik heb in mijn 100D de 251km/h wel op de teller gehad 's nachts op weg naar het vliegveld, dus hij kan het iig prima.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Tozz
Mijn S ging vanaf 200 km/u wat hard windgeruis maken bij de rechterzijspiegel, kwam omdat spiegel losjes zat. Verder merk ik er niets van dat ik 200+ km/u rij, de auto ligt zo stabiel als het maar kan. Ik heb de 250 km/u nooit gehad, ik kom niet verder dan 235 km/u. Misschien omdat ik een 75D heb?
De 75's zijn formeel begrensd tot 225 km/u. De classics (inclusief de Performance!) waren en zijn begrensd tot 210km/u, dus mag je met een 75 wat topsnelheid betreft al helemaal niet klagen.
 
...
Ik vindt 170km/h een ideal kruissnelheid (met name in Dld, maar ook op andere plekken op aarde). De winst van >170km/h is overdag nihil. Wat dat betreft mag AP best tot 170km/h zijn werk doen. Bij 150km/h rij je ongeveer even hard als moeders de vrouw in haar Clio in Dld.
..

AP (autopilot) werkt boven de 150?
Bij mij werkt cruise control maar tot 150 namelijk? Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar dacht dat als de cruise control het niet boven de 150 deed, dat dan AP het ook niet zou doen...
 
De 75's zijn formeel begrensd tot 225 km/u. De classics (inclusief de Performance!) waren en zijn begrensd tot 210km/u, dus mag je met een 75 wat topsnelheid betreft al helemaal niet klagen.
Echt onzin. Heb al menig maal met gemak 230 gehaald met mijn performance P85+ uit maart 2014. Heb we zelfs nog filmpjes van ...jaja. Door de bijrijder gemaakt die in redelijke bewoording liet blijken wat zei er van dacht dus ik post het even niet :)
 
In de winter periode 235 met gemak maar daarna kwam ik niet verder. Snel thermische throttling. Auto is stabiel. Maar door tuffen met 200 is geen probleem. Ik vind het ook jammer dat AP niet tot 170 of 180 werkt bij droog weer. Dat zou net het verschil maken en met 170 zit je op de ideale cruise snelheid in combinatie met korte laadstops.

Verder niet eens dat dergelijke snelheden maar kort aangehouden kunnen worden. Door tuffen in de nacht vind ik het prettigste en zat snelwegen waar je lange tijde 180+ kunt rijden.
 
Gisteravond op een vrijwel volkomen verlaten Duitse snelweg kwam ik tot mijn verbazing met mijn Model S P100D niet verder dan 235km/h. Het leek begrensd tot die snelheid.

Raar. Heb eerder de 250 km/h gehaald, maar dit maanden niet getest. Zou het toch aan de (referral) zomerbanden kunnen liggen of is bij 1 van de updates de topsnelheid begrensd?
 
Gisteravond op een vrijwel volkomen verlaten Duitse snelweg kwam ik tot mijn verbazing met mijn Model S P100D niet verder dan 235km/h. Het leek begrensd tot die snelheid.

Raar. Heb eerder de 250 km/h gehaald, maar dit maanden niet getest. Zou het toch aan de (referral) zomerbanden kunnen liggen of is bij 1 van de updates de topsnelheid begrensd?
De kans dat het aan de banden ligt acht ik niet erg groot @Karel !
 
Tot ca. 180km/u is de S75D heel stabiel en op die snelheid is hij ook nog eens redelijk snel.
Daarboven wordt het duidelijk minder qua acceleratie en qua stabiliteit.
Waar mijn BMW 3 serie met 235km/u nog steeds als op rails reed was de S75D als of hij aerodynamisch instabiel wordt.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat hij geoptimaliseerd is voor een lagere snelheid.
De performance modellen van de S schijnen iets meer rake te hebben maar daardoor ook iets meer weerstand wat dan ook het iets hogere verbruik zou verklaren.