TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Maximum snelheid Model S

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Geendiesel, Aug 16, 2019 at 3:30 AM.

1. Geendiesel

Geendiesel Supporting Member

Meen ergens gezien te hebben dat de maximum speed van een Model S (100D) 250 km/h is.
    Boven de 235 wordt de snelheid in het rood aangegeven in plaats van wit.

Wat zijn jullie ervaringen boven de 200? Auto blijft stabiel? Accu loopt heeeeel snel leeg (zoals verwacht overigens) :oops:

ps. als je geen behoeft aan hebt aan deze thread, sla deze thread dan over :cool:

2. zkpq

zkpq Member

Mijn S ging vanaf 200 km/u wat hard windgeruis maken bij de rechterzijspiegel, kwam omdat spiegel losjes zat. Verder merk ik er niets van dat ik 200+ km/u rij, de auto ligt zo stabiel als het maar kan. Ik heb de 250 km/u nooit gehad, ik kom niet verder dan 235 km/u. Misschien omdat ik een 75D heb?

• Like x 2
  3. Geendiesel

ik had zelf een tekort stukje recht, tevens werd het rood boven de 235, dus ben gestopt bij 239. Auto was verders prima, schrok alleen van rode cijfers :)

4. L@urens

[email protected] Family, Racing, Karting, MTBing

Ik heb een 100D (non-P). Je rijdt vrij snel 200km/h, daarboven heeft hij meer moeite om 230-250km/h te halen dan mijn oude 535d. Echter, je hebt vaak maar héél even de kans dat soort snelheden te halen voordat je weer in de ankers moet voor een baustelle of verkeer. Geen echt nadeel dus.

Grootste nadeel van paar keer versnellen tot ~200km/h is dat het vermogen vrij snel begrensd wordt. Tot 170km/h heb je dat eigenlijk nooit. En je bereik loopt hard terug, maar bij een 100D is dat eigenlijk nooit een uitdaging.

Ik vindt 170km/h een ideal kruissnelheid (met name in Dld, maar ook op andere plekken op aarde). De winst van >170km/h is overdag nihil. Wat dat betreft mag AP best tot 170km/h zijn werk doen. Bij 150km/h rij je ongeveer even hard als moeders de vrouw in haar Clio in Dld.

Bij baustelle rij ik keurig de voorgeschreven 60-80km/h (+4).

Ik heb in mijn 100D de 251km/h wel op de teller gehad 's nachts op weg naar het vliegveld, dus hij kan het iig prima.

5. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

De 75's zijn formeel begrensd tot 225 km/u. De classics (inclusief de Performance!) waren en zijn begrensd tot 210km/u, dus mag je met een 75 wat topsnelheid betreft al helemaal niet klagen.

6. Geendiesel

AP (autopilot) werkt boven de 150?
    Bij mij werkt cruise control maar tot 150 namelijk? Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar dacht dat als de cruise control het niet boven de 150 deed, dat dan AP het ook niet zou doen...

7. L@urens

Nee.. “Wat dat betreft mag AP best tot 170km/h zijn werk doen”

Het mag van mij maar werkt beiden maar tot 150.

8. Geendiesel

met 160 ben ik al blij, maar eens :)

9. pvh

pvh Active Member

Echt onzin. Heb al menig maal met gemak 230 gehaald met mijn performance P85+ uit maart 2014. Heb we zelfs nog filmpjes van ...jaja. Door de bijrijder gemaakt die in redelijke bewoording liet blijken wat zei er van dacht dus ik post het even niet :)

• Funny x 1
  10. Energie Gratiz

Tja. Mijn Classic P85 uit 2013 heb ik tot een jaartje geleden in bezit gehad en wilde toch echt niet harder dan 214 op de teller, ook niet met de laatste drive-unit die al van de serie Q was - ontworpen voor levensduur van 1 miljoen km. En destijds op dit forum ook vaak anderen met dezelfde ervaring gezien.

11. Tslrsx

Tslrsx Member

Mijn classic p85+ haalde 221, de p85d 248 en de x p100d haalt 255, alle drie regelmatig gecheckt.

• Informative x 1
  12. L@urens

Mijn 2013 S85 haalde max 204 herinner ik me. Heeft oa met final drive ratio en max rpm te maken.

13. Energie Gratiz

Ik meen me ook te herinneren dat de Performance-uitvoeringen van de Classics officieel 210km/u als topsnelheid hadden en de non-performance 200km/u.

14. pvh

pvh Active Member

Misschien omdat ik later een motor heb gekregen met een dikkere as nadat ik er al 2 had kapotgeklapt waarvan een op de snelweg in Frankrijk..

15. basvk

basvk Active Member

En jij hebt een plus terwijl de rest het hierboven heeft over een Pee (zonder plus).

16. pvh

pvh Active Member

Aha. Ja, er was een P en een P+, nu weet ik het weer. :confused:

17. ramonneke

ramonneke Active Member

In de winter periode 235 met gemak maar daarna kwam ik niet verder. Snel thermische throttling. Auto is stabiel. Maar door tuffen met 200 is geen probleem. Ik vind het ook jammer dat AP niet tot 170 of 180 werkt bij droog weer. Dat zou net het verschil maken en met 170 zit je op de ideale cruise snelheid in combinatie met korte laadstops.

Verder niet eens dat dergelijke snelheden maar kort aangehouden kunnen worden. Door tuffen in de nacht vind ik het prettigste en zat snelwegen waar je lange tijde 180+ kunt rijden.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC