Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,132
6,280
Grobbendonk, Belgium
Laat ons hier wat data verzamelen over de opgegeven range na een max-range-charge.
Te noteren :
- batterijtype
- firmwareversie
- kmstand
- typical of ideal range
- rated range



en om de aftrap te geven : mijn stats

- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V6.0 - 1.65.13
- kmstand : 47.352 km
- typical of ideal range : 377 km
- rated range : 472 km



linkje naar het document, met dank aan Merijn : Google docs: link
 
Last edited:
- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V5 - 1.59.56
- kmstand : 31.604 km
- typical of ideal range : 387 km
- rated range : 489 km
- gemiddeld verbruik: 212

----- update ------
Nu op versie V6.0 - 1.65.15 en paar keer range charge gedaan
- kmstand : 33.366 km
- typical of ideal range : 393 km
- rated range : 496 km
- gemiddeld verbruik: 212
 
Last edited:
-batterijtype : 85kwh
-firmware : v6.0 - 1.65.13
-km stand : 7100
-typical : 391
-Rated : ?
-gem vebruik : 215 (op langere ritten let ik op verbruik, op korte ritten tesla grin)
 
Last edited:
Laat ons hier wat data verzamelen over de opgegeven range na een max-range-charge.
Te noteren :
- batterijtype
- firmwareversie
- kmstand
- typical of ideal range
- rated range



en om de aftrap te geven : mijn stats

- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V6.0 - 1.65.13
- kmstand : 47.352 km
- typical of ideal range : 377 km
- rated range : 472 km

Is gemiddeld verbruik ook niet handig? Misschien dat er een link te vinden is met de maximaal te behalen MaxRange en het gemiddelde verbruik?
 
Is gemiddeld verbruik ook niet handig? Misschien dat er een link te vinden is met de maximaal te behalen MaxRange en het gemiddelde verbruik?

Lijkt me een goede toevoeging.

-batterijtype : 85kwh
-firmware : v5.13
-km stand : 35000
-typical : 381
-Rated : ?
-gem vebruik : 224
-originele batterij: ja

Heb inmiddels 6.0 maar nog geen range charge gedaan. Zal de gegevens posten als ik weer een range charge heb gedaan.
 
Last edited:
Ok, is SuC nou SLECHTER of MINDER SLECHT voor je accu?

Het is slechter voor je accu dan gewoon laden door de hoge C waarde (verhouding laadvermogen tov batterijcapaciteit), maar volgens mij valt het negatieve effect wel mee. Het volladen of leegrijden en dan langere tijd zo laten staan heeft meer negatief effect (zegt men).
 
Het is slechter voor je accu dan gewoon laden door de hoge C waarde (verhouding laadvermogen tov batterijcapaciteit), maar volgens mij valt het negatieve effect wel mee. Het volladen of leegrijden en dan langere tijd zo laten staan heeft meer negatief effect (zegt men).
Ah, goed dat je de bron erbij vermeld Merijn :tongue:, 'men' zegt ook dat hitte een grote invloed heeft op de levensduur van een accu, zo ging het heel snel achteruit met de accu van Prii in Texas.
 
Had je de keren daarvoor vaak tot onder de 90% geladen toevallig? Kan zijn dat hij dan nu wat beter balanced is. Accu wordt er niet beter van opeens, het is puur de berekening die dan beter uitvalt.

Inderdaad, paar keer 70-80% Géén geduld...

- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V5.12 - 1.64.26
- kmstand : 14.977 km
- typical range : 395 km
- rated range : Stom, vergeten te kijken...
- gemiddeld verbruik: 245 Wh/km (eerste 8.000 km 255)