TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

MaxRange

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by S-19910, Sep 17, 2014.

  1. MjjVonk

    MjjVonk Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    506
    Location:
    Neerijnen, The Netherlands
    Zijn de typical/rated range gabaseerd op 80 of 100 % lading ?
     
  2. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,436
    Location:
    Den Haag
    Het gaat om MaxRange dus 100% lading.

    Hier een eerste opzet voor de weergave van de data: Tesla MaxRange
    Wordt interessant als we meer verzameld hebben en dan kijken naar de verschillende verbanden tussen MaxRange en ouderdom/kmstand/verbruik etc.
     
  3. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    4,429
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Merijn, webkoning, maak het jezelf makkelijk en bouw een webformpje om de data in te voeren dan hoef je het niet meer over te tikken :wink:
     
  4. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,436
    Location:
    Den Haag
    Kan inderdaad ook, maar ga eerst even aanzien of het werkt met Google docs: Tesla_MaxRange_NL_BE

    Dan kan iedereen ook meteen zien wat ingevoerd is en al ingevoerde gegevens wijzigen/aanvullen. Wel meer risico op rommel in de data.
     
  5. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    4,429
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Of Google forms?
    Heb ik zelf nog nooit opgezet, dus ik weet niet hoe je de data dan binnen krijgt.
     
  6. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,835
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Is het een idee om de links in de 1e post van dit draadje te zetten?
     
  7. selsrog

    selsrog Member

    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    169
    Location:
    Belgium
    - batterijtype : 85kwh (type D)
    - firmwareversie : V6.0 - 1.65.15
    - kmstand : 8.598 km
    - typical of ideal range : 388 km
    - rated range : 486 km
    - gemiddeld verbruik: 235
    - SuC#: 1x
    - Range charge: 1x
    - Dagelijkse charge: 90%
    - Helemaal leeg: 0x, 1x op 4 km


    dd 20/6/2014
     
  8. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,243
    Location:
    Amsterdam
    Goed gedaan, prima initiatief !
    Ik ben reuze benieuwd hoe zich dit de komende jaren/kilometers gaat ontwikkelen.
    Mijn data zal ik binnenkort toevoegen.
     
  9. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    7,831
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    #49 Xfrank, Sep 24, 2014
    Last edited: Sep 24, 2014
    mooi,
    maar ik heb er niet veel aan als ik daar alleen zit op eenzame laagte.
    Graag ook wat meer feedback van de zeldzame 60kwh rijders. om je moet me omrekenen naar een 85kwh?

    @Merijn: ik ben net getipt door mijn verzekeringsagent dat volgens de spreadsheet, mijn auto nog moet geleverd worden. Wat natuurlijk zonde is om al bijna een jaar verzekering te betalen.
    ( maar hij ging de betaalde premie blijkbaar terug storten heb ik begrepen)
     
  10. MjjVonk

    MjjVonk Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    506
    Location:
    Neerijnen, The Netherlands
    - batterijtype : 85kwh (type ??)
    - firmwareversie : V5.11 - 1.59.56
    - kmstand : 33.598 km
    - typical of ideal range : 384 km
    - rated range : 480 km
    - gemiddeld verbruik: 202
    - SuC#: 25x
    - Range charge: 10x
     
  11. widodh

    widodh Model S 85 and 100D

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    6,051
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Daar wachtte ik ook al op! Heb Google Docs ingevuld.
     
  12. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,835
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    @ Merijn, weet niet of dit het juiste draadje is voor mijn vraag maar.... Betreft je mooie site http://www.daglievemensen.nl/tesla/ waar je kunt spelen met het gemiddelde verbruik om te kijken of je de volgende bestemming kunt bereiken. Heb ik dankbaar gebruik van gemaakt tijdens mijn trip naar Zwitserland. Ik zou het handig vinden als ik op een traject kan ingeven hoe hard in wil rijden en dan te zien krijgen hoeveel kWh ik daarvoor nodig heb. En andersom; hoe hard mag ik rijden om de volgende bestemming te bereiken met de beschikbare kWh in de accu.

    Is dit mogelijk en lijkt andere Tesla rijders dit nuttig?
     
  13. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    4,429
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Je kan je basisverbruik invullen, dus kijken wat je verbruik is in het 10km energie overzicht als je vlak rijdt en dat daar invullen.
     
  14. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,835
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Da's toch heel wat anders. Ik wil bijvoorbeeld weten hoeveel ik in Zevenaar moet laden om met 150km/h naar SuC Wilnsdorf te rijden.
     
  15. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,436
    Location:
    Den Haag
    Technisch is dat niet moeilijk te maken en de berekening daarvan zit al in het Excel bestand dat ook op de site staat (zie pagina met links). Waarom ik dat (nog) niet heb gedaan is omdat ik me niet wilde wagen aan het doen van 'betrouwbare' voorspellingen over het verbruik. Er zijn daarbij zoveel factoren van invloed (windkracht, windrichting, temperatuur, belading, bandenmaat, bandenspanning, snelheid) dat ik denk dat je alleen de schijn kunt wekken een betrouwbare voorspelling te geven van het verbruik. Daarnaast was het doel van de hoogteberekening vooral te laten zien wat de invloed van specifiek de hoogteverschillen is op het verbruik.
    Ik ging ervan uit dat de meesten inmiddels wel een beeld hebben wat hun basisverbruik bij een bepaalde snelheid op vlak terrein is. Vandaar dat de mogelijkheid bestaat om dit getal zelf aan te passen in de berekening.

    Mochten jullie van mening zijn dat het toch anders/beter zou kunnen dan hoor ik dat graag natuurlijk. :)

    Overigens hoop ik dat Tesla zelf zo veel mogelijk verbruiksgegevens registreert zodat je straks (als er heel veel Tesla's rondrijden) obv de auto's voor je een inschatting kunt krijgen van het verbruik op je route, omgerekend naar je eigen rijstijl. Een beetje zoals Waze, maar dan voor verbruik.
     
  16. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    3,578
    Merijn, klopt volledig. Het maken van voorspellingen is al verschillende keren geopperd en conclusie is telkens dezelfde...
    Enkel wanneer ik een trip plan die nipt dreigt te worden gebruik ik het invullen van het verbruik. Maar tijdens het rijden heb ik er in ieder geval geen nood aan. (maar dat is mijn mening)
     
  17. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,835
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    #57 HWS, Sep 24, 2014
    Last edited: Sep 24, 2014
    Ik ben juist erg enthousiast over de nauwkeurigheid. Extra verbruik door stijgen of dalen is moeilijk in te schatten bij lange trips. Als het koud en nat is of veel wind staat weten we inmiddels wel dat we wat extra reserve in moeten bouwen.

    Voor mijn trip heb ik een tabel gemaakt met de afstanden tussen de SuC's en hoeveel km ik moest laden om een bepaald verbruik te mogen hebben, die staat ergens in het draadje vakantietrips Europa. Als ik mijzelf een verbruik wilde veroorloven van 240wh/km tussen SuC Wilnsdorf en SuC Bad Rappenau moest ik 294km laden voor een afstand van 245km. Ik heb vooraf geen idee of dit goed is voor 120 of 160km/u. Nu duurde de koffie wat langer dus zou het mooi zijn, omdat ik dan bijvoorbeeld 317km geladen heb, weet dat 160km/u geen probleem moet zijn.

    Als ik de enige ben die dit interessant vind of als het veel werk is steek er dan vooral geen tijd in. Ben al blij met wat er is.:smile:
     
  18. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    2,320
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    #58 Energie Gratiz, Sep 24, 2014
    Last edited: Sep 24, 2014
    85 kWh

    kmstand 73.353

    rated range 476km

    ideal range 380km

    vaak supercharger gedaan 50 maal of zo

    2 maal volledig leeg gereden, direct aan lading gezet



    originele accu
     
  19. carlos

    carlos Member

    Joined:
    Mar 7, 2013
    Messages:
    284
    Location:
    Hoek van Holland
    Ik zal proberen morgen mijn gegevens te delen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe zeldzaam we nou eigenlijk zijn met onze 60kwh. Zijn er getallen bekend hoeveel procent 60kwh is? ik kan me nog wel herinneren dat we ook nog de keuze voor 40 kwh hadden.
     
  20. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    3,578
    Na 73000km nog steeds 380km :scared: Dat zijn hoopvolle cijfers!
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC