Firebird
Active Member
Nu weet je ook waarom het zo druk is in Aartselaar.
Ik ga in elk geval vrijdagnamiddag eens naar Aartselaar… .
Xavier
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu weet je ook waarom het zo druk is in Aartselaar.
Vandaag met de 70D weer een range charge gedaan 353km. Met winterbanden en het weer een stuk onzuiniger. Op de terugweg doorgereden tot -7km na 0 (er staat niet meer charge now). Op de vermogensmeter had ik stippellijntjes tot 100kw dus had wellicht nog iets verder kunnen rijden. Enig idee hoever? Hoor verschillende verhalen van -5 tot zo'n -20 -25. Blij dat ik weer thuis ben in ieder geval
Hoeveel kilometer heb je er feitelijk mee gereden? Ik zou zelf niet gokken dat je na 0 nog een aantal kilometers kan doorrijden. D.w.z. het kan misschien wel, maar waarom zou je het risico nemen om stil te komen staan? Als je je bestemming invoert in de nav, kun je vervolgens via de tripmeter heel goed monitoren op welk percentage je uitkomt bij aankomst. Vervolgens is het een kwestie van je verbruik (lees: snelheid) zodanig aanpassen dat je het gewoon haalt.Vandaag met de 70D weer een range charge gedaan 353km. Met winterbanden en het weer een stuk onzuiniger. Op de terugweg doorgereden tot -7km na 0 (er staat niet meer charge now). Op de vermogensmeter had ik stippellijntjes tot 100kw dus had wellicht nog iets verder kunnen rijden. Enig idee hoever? Hoor verschillende verhalen van -5 tot zo'n -20 -25. Blij dat ik weer thuis ben in ieder geval
Die ervaring is er inderdaad wel, maar de valkuil is dat Tesla bij iedere update de hoeveelheid reserve-kms kan wijzigen. Oftewel resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.Aan de vermogensmeter kun je wel zien of je nog een stukje kunt rijden. De paar verhalen die ik tot nu toe heb gehoord, geven aan dat als het vermogen tot zo'n 20kW is beperkt je nagenoeg stil staat en direct moet laden. Tot dat punt kun je nog een klein stukje rijden.
Aan de vermogensmeter kun je wel zien of je nog een stukje kunt rijden. De paar verhalen die ik tot nu toe heb gehoord, geven aan dat als het vermogen tot zo'n 20kW is beperkt je nagenoeg stil staat en direct moet laden. Tot dat punt kun je nog een klein stukje rijden.
Hoeveel kilometer heb je er feitelijk mee gereden? Ik zou zelf niet gokken dat je na 0 nog een aantal kilometers kan doorrijden. D.w.z. het kan misschien wel, maar waarom zou je het risico nemen om stil te komen staan? Als je je bestemming invoert in de nav, kun je vervolgens via de tripmeter heel goed monitoren op welk percentage je uitkomt bij aankomst. Vervolgens is het een kwestie van je verbruik (lees: snelheid) zodanig aanpassen dat je het gewoon haalt.
Vanavond in TROS Radar: range e-bikes loopt na de 2jr garantie met meer dan 50% terug, nieuwe accu kost meer dan € 500! (klagende bejaarden)
"het ligt aan uw gewicht"
"3 tot 4 jaar levensduur maximaal"
"5 uur laadtijd"
Trip is 187 -> deze gaat over de laatste 50km (afhankelijk van je instelling op het energie-scherm (50km-20km-10km)Ik blijf forse verschillen zien tussen trip en energy... 187 vs 200+
Ik ga in elk geval vrijdagnamiddag eens naar Aartselaar… .
Xavier
Ik kom ook vrijdag rond 17:00
Ah, leuk !
Wel eens gedag komen zeggen hé ! Ik ga je niet herkennen vrees ik ( tenzij je sprekend op Bart Simpson lijkt natuurlijk :wink: )
Xavier