Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
- batterijtype : 85kwh (type D)
- firmwareversie : V6.0 - 1.65.15
- kmstand : 8.598 km
- typical of ideal range : 388 km
- rated range : 486 km
- gemiddeld verbruik: 235
- SuC#: 1x
- Range charge: 1x
- Dagelijkse charge: 90%
- Helemaal leeg: 0x, 1x op 4 km


dd 20/6/2014

- batterijtype : 85kwh (type ??)
- firmwareversie : V5.11 - 1.59.56
- kmstand : 33.598 km
- typical of ideal range : 384 km
- rated range : 480 km
- gemiddeld verbruik: 202
- SuC#: 25x
- Range charge: 10x

85 kWh

kmstand 73.353

rated range 476km

ideal range 380km

vaak supercharger gedaan 50 maal of zo

2 maal volledig leeg gereden, direct aan lading gezet

originele accu


Vullen jullie het ook in het overzicht in? Tesla_MaxRange_NL_BE
Bedankt!
 
Ingevuld.

Tijdens het invullen bedacht ik me opeens dat ik foto's had gemaakt van de typical range een half jaar geleden. Ik heb even de foto's terug gezocht en wat blijkt: in april was de typical range nog 303 KM (nu 8.000 kilometer later 285). Een aardige afnamen vind ik zelf. Is dit nou gekomen door een update waarbij de formule is aangepast? Is dit interessante informatie? ik heb het in ieder geval bij opmerkingen gezet.
 
Ingevuld.

Tijdens het invullen bedacht ik me opeens dat ik foto's had gemaakt van de typical range een half jaar geleden. Ik heb even de foto's terug gezocht en wat blijkt: in april was de typical range nog 303 KM (nu 8.000 kilometer later 285). Een aardige afnamen vind ik zelf. Is dit nou gekomen door een update waarbij de formule is aangepast? Is dit interessante informatie? ik heb het in ieder geval bij opmerkingen gezet.

Ik denk dat het onmogelijk is om te zeggen of het een echte afname/degradatie is of omdat de batterij gewoon uit balans is. Ik laad bijv. altijd tot 80% en als ik een range charge doe dan kom ik tot 381. Ik heb laatst een kleine Europa trip gemaakt en toen meer dan 20 keer van een SuC gebruik gemaakt, ook een paar keer volgeladen. De range was toen ineens in 4 dagen gestegen met 11km. Deze is op dit moment alleen wel weer teruggezakt naar 381 :p

Denk dat de beste methode is om hem gewoon naar 100% te laden en vervolgens naar 0% te rijden en dan de trip meter met kWh verbruik aflezen. Dit kan je dan vergelijken met het begin.
 
De mijne:

- batterijtype: 85kWh

- firmwareversie: V6.0 - 1.65.15
- kmstand: 20.509
- typical of ideal range: 388,0
- rated range: 485,0
- gemiddeld verbruik (sinds nieuw): 206Wh/km

De range neemt naar mij gevoel langzaam af maar dat is moeilijk echt vast te stellen, vanwege alle tussentijdse firmware updates. Bij de update van 5.8 naar 5.9 ging mijn typical range op een daily charge (90%) van 392 naar 358 km. Nu op 6.0 en 15.000 km verder is het nog 345.
 
Grafiek geüpdatet: Tesla MaxRange

Eerste conclusies:
@pjhartog moet contact opnemen met het service center, range is niet in orde :tongue:
60 kWh Tesla's: vooral meer km's rijden, ik zie een stijgende lijn :smile:

Denk dat PJHartog een typo heeft gemaakt, moet denk ik 388 zijn..... of minder waarschijnlijk de 90% charge geeft genomen oid... nog steeds laag, maar toch
 
Leuk initiatief!

Mijn stats:

- batterijtype: 85kWh
- firmwareversie: V6.0 - 1.65.15
- km stand: 6.548, sinds juni 2014
- typical of ideal range: 385
- rated range: 485
- gemiddeld verbruik: 247Wh/km
1 x SUC tot 2 Km, verder altijd max tot 80km leeg gereden en dan weer laden tot typical, totaal 4 x max geladen

 
Grafiek geüpdatet: Tesla MaxRange

Eerste conclusies:
@pjhartog moet contact opnemen met het service center, range is niet in orde :tongue:
60 kWh Tesla's: vooral meer km's rijden, ik zie een stijgende lijn :smile:


(Nogmaals de link voor het invoeren van nieuwe gegevens: Tesla_MaxRange_NL_BE - Google Sheets)
@merijn, kijk ik niet goed of is nog niet iedereen in de grafiek opgenomen? Mij gegevens stonden al in de tabel.