Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat even op 382 km ..maar inmiddels geeft ie weer 372 aan s ochtends (85D). Maar dat haal effectief belange na niet (250 is ongeveer het maximale in realiteit)

Dan heb je wel een erg hoog energiegebruik. Zelfs al heb je maar 70 kWh aan bruikbare capaciteit, moet je toch 280 Wh/km halen om maar 250 km te kunnen rijden. Bedoel je niet toevallig 90% opgeladen?
 
Even vergelijking met 70D. Zojuist thuis aan 11 Kw een range charge gedaan en hij kwam tot 355 km. Vorige week had ik hem tot 0% leeggereden en aan SuC tot 100% geladen. Hij gaf toen aan 67,16 kWh te hebben geladen. Ik had nog wel iets verder gekund dus stel 67.5 kWh. Dan rekent hij dus op typical met 190 Wh/km. Lijkt me te kloppen. Conclusie is dat 70 kWh batterij dat ook echt wel (minimaal) is.
 
100% typical. Rated was 529km. Range mode off.

uploadfromtaptalk1454943517659.jpg
 
Even vergelijking met 70D. Zojuist thuis aan 11 Kw een range charge gedaan en hij kwam tot 355 km. Vorige week had ik hem tot 0% leeggereden en aan SuC tot 100% geladen. Hij gaf toen aan 67,16 kWh te hebben geladen. Ik had nog wel iets verder gekund dus stel 67.5 kWh. Dan rekent hij dus op typical met 190 Wh/km. Lijkt me te kloppen. Conclusie is dat 70 kWh batterij dat ook echt wel (minimaal) is.
Rekenend met die 190 Wh/km kom ik dus op 80,37 kWh.

- - - Updated - - -

Wellicht een van de allerlaatste 85kWh-packs, en het zou kunnen dat die al licht verbeterde cellen heeft t.o.v. eerder geproduceerde packs?
Ik kan me herinneren dat mijn pack (van sep. 2014) bij 100% SoC ook boven de 500 zat maar geen 529.
Het revisie nr is zichtbaar op de foto. Mij zegt het niets helaas ;).