Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn verbruik lag in het eerste jaar op 236 Wh/km, nu sinds de vorige e-Rally op 212 :cool: en dat is nog geen jaarrond, dus gezien de ingetreden lente zou ik onder 210 moeten kunnen uitkomen. Ik vermoed dat de rit in m'n uppie naar Andalusië het gemiddelde geen goed gaat doen :rolleyes: maar dat de auto efficiënter is geworden blijft voor mij ook buiten kijf.

De aarde is ook warmer geworden en dat resulteert ook in een lagere weerstand ;)
 
  • Helpful
  • Funny
Reactions: BartJ and Keezje
@in-clusion
"Dit bijstellen is de werkelijkheid rooskleuriger weergeven...."
Typical is, meen ik, al heel lang 196 Wh/km. Mijn Classic is in de loop van de tijd zeker zuiniger geworden. Dat software wijzigingen het beeld beïnvloeden sluit ik niet uit, maar als de feiten rooskleuriger zijn geworden, is er niets mis met rooskleuriger cijfers tonen.
Ben benieuwd naar ervaringen van andere forumleden!

Ik sluit me hier ook bij aan. Typical is zolang ik weet al op 196Wh/km. Dus al van november 2013.
Mijn verbruik is ook gezakt gedurende de jaren. Vooral in de zomer ligt het veel lager. Hier een screenshot van mijn verbruik gelogd via spritmonitor.

View attachment 222748

ook mijn verbruik is gedaald - voor mij is het duidelijk dat Tesla met een OTA-update het motor- en/of batterij-management heeft aangepast waardoor de efficientie over het geheel van stopcontact tot wiel is gestegen.
 
dinsdag is de auto uitgelijnd.
mijn verbruik was het laatste jaar 235 wh/km
de dagelijkse rit van 2 x 115 km over snelweg en deels 80 km wegen.

verbruik vandaag gezakt over de zelfde rit naar 192 wh/km
ik had na de 230 km ook echt 100 km over na een lading vn 330 km.

jemig wat een verschil!!!

Des te beter wat het resultaat betreft, maar ik heb toch mijn bedenkingen of een ( kleine ) aanpassing in uitlijning ( waar je geen slijtsporen op je banden had ) zo'n verschil in verbruik kan geven… ? Verbruik is toch een factor 20% gezakt. Lijkt me straf… .
 
dinsdag is de auto uitgelijnd.
mijn verbruik was het laatste jaar 235 wh/km
de dagelijkse rit van 2 x 115 km over snelweg en deels 80 km wegen.
verbruik vandaag gezakt over de zelfde rit naar 192 wh/km
ik had na de 230 km ook echt 100 km over na een lading vn 330 km.
jemig wat een verschil!!!
Het verbruik van een enkele rit met 15-20 graden buitentemperatuur kun je toch niet vergelijken met een jaargemiddelde? In dat laatste zit naast een zomer ook een winter. Bij 10-15 graden haal ik nu vrij eenvoudig 190 Wh/km. Bij 5-10 graden ca. 220 Wh/km. Onder 5 graden ca. 250 Wh/km. Na bijna 11 maanden is mijn gemiddeld verbruik 210 Wh/km. Dit alles bij overwegend korte afstanden en een defensieve rijstijl.
 
Best aardige info maar ik ben benieuwd naar scores bij vergelijkbare omstandigheden.

Zullen we eens metingen verzamelen bij droge weg, vlak terrein, temperatuur 15 +/- 1, wind tot 2 Bft, over 10 km, bij 100 km/u? Ook even type vermelden en wielmaat?

Classic P85 19": 140Wh/km