Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Correctie, vandaag nog eens getest. Vol bij 216 typical. 8% degradatie.

Wat is het criterium voor een batterijvervanging?

Degradatie maakt geen onderdeel uit van garantie. Ik zou me geen zorgen maken. Zoals eerder aangegeven in dit draadje, het is maar een inschatting van het BMS. Een paar keer van 100% naar ~5% en weer naar 100% kan helpen bij berekening, maar is in principe niet nodig.
 
Ik had vanmiddag op de A12 een hele vreemde gebeurtenis. Ik heb de laatste week de trip display eigenlijk altijd aanstaan en maak er een sport van om ongeveer 20% minder te vebruiken dan de auto aan het begin van mijn rit aangeeft. Dat lukt best aardig met temperaturen van iets boven de 20 graden en weinig wind. Maar goed, vanmiddag dus. Ik reed met 115 mee in de drukte en opeens sprong de verbruiksgrafiek met een paar procent omhoog. Het lijkt wel alsof hij midden in die rit besloten heeft om te hekalibreren. Ik heb nu ook weer rond de 427 km typical, terwijl ik de laatste tijd ergens onder de 400 km gezakt was.

En ja, ik had een foto moeten maken. (maar dat mag niet tijdens het rijden)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Onder de 400 zou 12% degradatie betekenen. Dan zit je ook wel aan de ondergrens van de stastieken. Ik vond 416 al erg, wel een half jaar jonger.
Je geeft me weer hoop. Ooit krijg ik misschien ook zo’n sprongetje.
Ik zal 'm vannacht tot 100% opladen en eens kijken wat ie dan geeft voor range. Van 72 kWh beschikbaar werd ik ook niet echt vrolijk. Het is overigens wel zo dat ik intussen ruim 80K gereden heb en 160 keer aan een SuC heb gehangen.