Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Je koopt een Tesla omdat het je de beste wagen ter wereld lijkt, maar nadien begin je te denken over luchtvervuiling in de steden, een elektrische fiets of step te kopen, ronduit dieselrijders te haten om wat ze in je gezicht smijten als je in de stad met de fiets rondrijdt, zelf zonnepanelen op je dak te plaatsen, etc. En als je niet oppast word je zelf een foute evangelist omdat je niet àlle anderen meekrijgt in je politiek correcte idee :). Veel Umberto Eco lezen om tolerant te blijven...
Tja, maar hoe tolerant? Eigenaren van een sjoemeldiesel die beweren dat het allemaal best meevalt en dat hun dieseltje ze zo goed bevalt omdat ze niet vaak hoeven tanken..., moeten we dat standpunt ook nog respecteren??? :eek:
 
Tja, maar hoe tolerant? Eigenaren van een sjoemeldiesel die beweren dat het allemaal best meevalt en dat hun dieseltje ze zo goed bevalt omdat ze niet vaak hoeven tanken..., moeten we dat standpunt ook nog respecteren??? :eek:


Ja, dat denk ik wel.
Tenminste zolang het nog niet financieel haalbaar is voor velen.
Dus met begrip uitleggen en verleiden door een een ritje mee te laden rijden is op het ogenblik volgens mij het beste. :smile:
 
Ja, dat denk ik wel.
Tenminste zolang het nog niet financieel haalbaar is voor velen.
Dus met begrip uitleggen en verleiden door een een ritje mee te laden rijden is op het ogenblik volgens mij het beste. :smile:

+1. Het kan best lastig zijn, maar voor veel mensen is een goede volledig elektrische auto nog niet te betalen. Ik vind dat daar wel rekening mee gehouden moet worden. Gelukkig wordt de groep mensen voor wie het financieel niet haalbaar is binnen een aantal jaar flink kleiner.
 
En wij als Tesla-rijders zijn ook niet écht zo best geplaatst; heb een zus die zowat dagelijks met een (elektrische) fiets Mechelen-Brussel-Mechelen (50 km) doet voor haar werk; respect, en zij heeft meer recht van spreken dan ik met m'n Tesla. Idem voor alle anderen die dagelijks fiets, trein, tram en voetpad nemen.
 
Kan ook anders..
Je koopt medio 2013 een Tesla omdat je in de jaren '80 al (als niet-evangelist overigens) met het milieu bezig was, al 10 jaar panelen hebt liggen en er nu eindelijk een EV met voldoende range, veiligheid en omvang is.. En het verhaal van Musk je aanspreekt. na ruim 30 jaar Volvo (V70) te hebben gereden... En pas daarna in gaten kreeg dat het ook nog eens een heel snelle en mooie auto is... en dat dan wel weer erg leuk gaat vinden -;). Gewoon snel rijden zonder gewetenswroeging..

+1. Het kan best lastig zijn, maar voor veel mensen is een goede volledig elektrische auto nog niet te betalen. Ik vind dat daar wel rekening mee gehouden moet worden. Gelukkig wordt de groep mensen voor wie het financieel niet haalbaar is binnen een aantal jaar flink kleiner.
Heel erg veel van de nieuwe auto's in Nederland zijn leaseauto's. Nu past een full ev als een tesla niet altijd binnen t budget maar er zijn wel diverse plugins die zeker als naar de tco wordt gekeken een betaalbaar alternatief zijn Als wagenparkbeheerders serieus waren met het milieu was het aantal plug-ins fors hoger geweest. Laadpunten op alle kantoor locaties en laadpunten bij de mensen thuis. Stimuleringsmaatregelen om thuis en zakelijk laden te maximaliseren, moet je eens kijken hoe ontzettend veel meer elektrische km's zouden zijn gemaakt in Nederland.

Veel zit puur in het willen veranderen. Niet in het financiële plaatje.
 
Had in 2011 een Excel-sheet gemaakt die duidelijk maakte dat ook in België een Tesla MS, met fiscale voordelen etc., gewoon goedkoper was dan een Audi A5 met dezelfde opties voor wie meer dan 50.000 km per jaar deed. Is niet meer echt up to date (een liter diesel kost minder dan één euro vandaag, dus de oefening is vandaag moeilijker) maar blijft relevant om mensen af te helpen van de aversie van de 'astronomische' aankoopsom van een Tesla MS @ 100.000 EUR. En met elke ICE die door een EV vervangen wordt is er minder fijn stof in centrum Brussel natuurlijk.
 
Ik wil mijn auto hier in Noorwegen naar de 100% laden, maar dat weigert hij al 2 dagen.

ImageUploadedByTapatalk1457002542.814239.jpg


Bij ongeveer 95% stopt het laden aan de 13A.

Heel koud is het niet, continue -2C.