Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.

Tsja, het is niet de meest betrouwbare methode die deze meneer gebruikt om te vergelijken. Je moet onder dezelfde omstandigheden de twee verschillende versies vergelijken. Hij vergelijkt bijvoorbeeld de life-time efficiëntie van de ene auto met de andere... Daar kan ik helemaal niks mee, alleen al vanwege een mogelijk andere rijstijl (er zijn natuurlijk tal van factoren).

Het verhaal van de motoren en het wisselen tussen beide om de meest efficiënte aandrijving te behalen, geloof ik wel. Alleen al omdat bekend is dat de kleinere motor efficiënter is dan de grotere.
 
Tsja, het is niet de meest betrouwbare methode die deze meneer gebruikt om te vergelijken. Je moet onder dezelfde omstandigheden de twee verschillende versies vergelijken. Hij vergelijkt bijvoorbeeld de life-time efficiëntie van de ene auto met de andere... Daar kan ik helemaal niks mee, alleen al vanwege een mogelijk andere rijstijl (er zijn natuurlijk tal van factoren).

Het verhaal van de motoren en het wisselen tussen beide om de meest efficiënte aandrijving te behalen, geloof ik wel. Alleen al omdat bekend is dat de kleinere motor efficiënter is dan de grotere.

Het is inderdaad een wat dubieus verhaal. Ergens heeft hij het over een ritje van 30 miles. Dat zegt natuurlijk niets. Ik had een S85 en nu een 70D. Ik denk dat ik bij een erg forse rijstijl niet zo veel verschil zal zien. Dan spreek je al het vermogen aan.
Maar bij mijn rijstijl, voornamelijk cruisen met veel constante snelheid, gaat het verhaal van de uitschakeling van een motor wel op. En waar ik bij de S85 al blij was als ik net onder de 200 Wh/km kom, zit ik nu rond de 180 Wh/km en soms zelfs behoorlijk lager.
En ze hebben niet voor niets de NEDC van de 70D verhoogd naar 470 km, waar de 85 destijds op 502 km zat. Het verschil is best klein.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
gisteren auto tot 2% leeggereden en geladen tot 100% vandaag 66kwh of te wel 358 km met 70D typical

was bij afdaling 368km dus 10kw kwijt. hij wilde ook maar tot 99% opladen... zal google sheet updaten

dus even zonder autocorrect typ fouten
was bij afhaling 368km dus 10km kwijt. hij wilde ook maar tot 99% opladen... zal google sheet updaten.

ik zag trouwens dat bij widoh de tesla ook nog maar tot 99% oplaadde nog mensen die dit hebben ?
 
Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar ik heb een vraagje over langparkeren van de MS.
Ik heb een MS 90D , en moet die gedurende 9 dagen parkeren op de parkeerplaats bij vliegveld Dusseldorf ik kom waarschijnlijk met 40% cap. aan. Als ik mijn auto ergens parkeer , en na een paar uur terugkom zijn er altijd enige km range verdwenen . Ik begrijp wel dat dat noodzakelijk voor verwarmen/koelen van de accu. Zijn er instellingen/ acties die ik kan doen om te voorkomen dat de accu bij terugkomst na 9 dagen leeg is. Of weet iemand hoeveel de accu per dag ong. leegraakt bij stilstand .
 
Sowieso relaxter om een beetje om (?) te rijden en bij Moers te SuCcen voordat je op de luchthaven parkeert?
Stom natuurlijk , ben er duidelijk nog niet helemaal aan gewend. Ik wou bij de terugweg na 9 dagen parkeren bij Moers naar de supercharger. Maar kan idd beter op de heenweg wat eerder wegrijden , en langs Moers. Ga in ieder geval ook de Power off gebruiken. Alle begin is moeilijk:) bedankt allen voor de tips!!
 
Ik stem voor 65-75% :rolleyes:

Maar serieus, met 90% parkeren kan best, en dan terug langs Eindhoven, dat zou voor de terugreis de snelste actie zijn, MAAR om met 80-90% in Dusseldorf te parkeren moet je bij SuC Moers wel 100% laden en dat is qua laadtijd natuurlijk niet efficiënt. Je hebt diverse opties, dus doe lekker waar je zin in hebt. Fijne vakantie!