HWS
Well-Known Member
Kan er ook ff niet bij. Misschien morgen vanaf mijn desktop.Hendrik, help even....
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan er ook ff niet bij. Misschien morgen vanaf mijn desktop.Hendrik, help even....
Ik heb een 85D (aug 2015) en heb er ook maar maximaal 71kWh uit of in kunnen krijgen. Vermoed dat dit echt de werkelijke capaciteit is?
Zoals Kees al aangaf is er 77,5 kWh beschikbaar bij 85 batterij in nieuwstaat. 71 kWh daaruit halen betekent 8% degradatie. Ik neem aan dat je hem niet letterlijk leeg gereden hebt, dus degradatie zal waarschijnlijk iets minder zijn. Ik weet ook niet of je de 71 kWh op een enkele rit hebt gebruikt of dat de auto ook enige tijd heeft stilgestaan. Dat maakt ook uit. Wat geeft de auto aan als bereik bij 100% (of een ander percentage)?
Klopt inderdaad, niet letterlijk leeg gereden. Heb net nog even gekeken naar het verbruik tijdens de laatste zomervakantie. Kwam daar een trip tegen met een verbruik van 64kWh met 12% restant SoC (begonnen met 100%). Dat zou dan betekenen dat 100% gelijk staat aan 73kWh?
En denk dus ook om het bericht van Olivier; als je tijdens de meetperiode 10 km drain hebt, scheelt dat ook alweer 2kWh in de meting.Klopt inderdaad, niet letterlijk leeg gereden. Heb net nog even gekeken naar het verbruik tijdens de laatste zomervakantie. Kwam daar een trip tegen met een verbruik van 64kWh met 12% restant SoC (begonnen met 100%). Dat zou dan betekenen dat 100% gelijk staat aan 73kWh?
Vanaf mijn desktop lukt t wel, MaxRange Tesla Battery SurveyHendrik, help even....
Hier inmiddels ook gelukt. Ga er eens studie van maken om t in te vullen...Vanaf mijn desktop lukt t wel, MaxRange Tesla Battery Survey
@Astrid dank voor het invullen van wat gegevens van een X100D
@Merijn misschien beter S en X te scheiden?
Thanks. I completely understand your point. I used some of the QUERY output above to select usernames. Well done message/formula in that cell. I see jpet's as an example when I just looked at his excess data. Obviously for those that want that many data points they can copy the sheet and then just add rows to the main one with less detail (8-12K as you pointed out). Thanks again.Hi, @scottf200. This is @Merijn's project but I provide free technical support for a long time, therefore I should probably respond. We used to have the feature you have described on the Stats tab. It was active for a while but I noticed that some users saw that as a kind of competition and it was encouraging too many entries with close mileage. So, I added a note to the Charts tab that says a new entry every 8,000 - 12,000 km is a good idea. You need to select a username to see the message. This is not a strict rule. People can still submit new entries when they want. By the way, instead of this thread, you can also add a comment to the feedback tab. Cheers
Hello Matteo. May I draw your attention to my 25 entries covering over 4 years/275.000km of driving. Clearly one can distinguish a yearly cycle showing a min 5% reduction of battery capacity during the winter compared to summer values. All my entries are provided based on very similar charging conditions (except for the ambient temperature which I cannot control ;-)
As you have a date for every entry, would there be any way to factor the yearly cycle effect on the graphs and the statistics?
My gut feeling tells me that my 90D battery sucks, but the numbers tell a different story. Still 433 km of range after a 100% charge with more than 50,000 km travelled and close to 100 Supercharger visits.Hi guys, sorry if I have missed it but is it possible to draw conclusions as to which batteries fare best? I hear that 90KWh seem one of the weaker ones but I'm not sure this is supported by your sheet. Also we do know that the chemistry was at least changed once. Do we see this in a way that we could say all batteries produced after year/month do seem to be more resistant to degradation?
Hmm. Ik weet vrij zeker dat het algorithme voor de 85D in dec 2015 aangepast is: opeens kwam er meer km per wh op de meter. Van 200 wh per km als standaard naar 196 wh per km, als ik mij niet vergis. Dat werd toen ook breed gedeeld op het algemene tesla forum dat ik toen nog las.Die van mij nog 423km. 55000km
Vrijdag nagevraagd in SeC: Ooit zou het algoritme gewijzigd zijn. Dit klopt niet met wat ik hier aantref.
Ik denk dat je nauwelijks een verschil te zien zult krijgen als je normaal al rustig rijdt.Andere vraag: Heeft er iemand inmiddels (te objectiveren) informatie over het energieverbruik in Chill-mode?
Ik vind op zich de chill-modus niet heel verkeerd rijden, maar als het geen verbruikswinst oplevert dan vind ik 'standaard' veel leuker. Slechts bij passagiers met wagenziekte hoef ik dan 'chill' te zijn.
Mijn gebruik van mijn MS is echter te verschillend om nu al te kunnen zien of het al daadwerkelijk zuiniger is om in 'Chill' te rijden.