Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2+HW2.5 Autopilot loopt vast hierdoor AP+TACC niet beschikbaar

This site may earn commission on affiliate links.

ramonneke

Active Member
Moderator
Apr 26, 2018
4,915
3,605
Rotterdam
Al enige maanden heb ik regelmatig dat Autopilot stopt/hangt. Soms hangt de cockpit view, dan ziet AP geen pijnen maar in ieder geval kan ik dan geen AP of TACC activeren.

Dit kan al na enkele minuten nadat de rit gestart is maar kan ook lang duren. Een reset uitvoeren dan wel rijdend of stilstaand met de rem erbij helpt niets. Een power off cycle van enkele minuten soms maar in dat geval is meestal bijna direct het probleem weer aanwezig.

Pas als de auto enkele uren niet is gebruikt functioneert het weer. Dit kan dan enkele dagen zijn of maar enkele minuten.

Hieronder een filmpje met wat er te zien is in de cockpit en zoals je ziet staan de voertuigen stil en heel typisch is ook dat in die situaties er ook geen maximum snelheid zichtbaar is.


Wie herkent dit probleem?
 
Als alles hangt en het regelmatig voorkomt: naar het service center. Je kan misschien als het gebeurt ook eens de mobile service bellen en vragen of ze op afstand iets kunnen zien terwijl het gebeurt. Als ze wat zien, kunnen ze de diagnose dan doorgeven aan het service center.
 
  • Informative
Reactions: _Coen_
Als alles hangt en het regelmatig voorkomt: naar het service center. Je kan misschien als het gebeurt ook eens de mobile service bellen en vragen of ze op afstand iets kunnen zien terwijl het gebeurt. Als ze wat zien, kunnen ze de diagnose dan doorgeven aan het service center.

Dat heb ik uiteraard al gedaan :). Ze hebben één camera vervangen en ik had al aangegeven dat ik me niet kan voorstellen dat het het probleem zou verhelpen. Logs zijn door 2e lijns helpdesk ook al uitgelezen en nu is het een software probleem. Echter als het een software probleem is zouden veel meer mensen dit moeten ervaren vandaar deze post.

Als het probleem optreed bel ik altijd Tesla met het verzoek de state/logs van dat moment veilig te stellen.
 
Wal heel erg vervelend! (understatement). Ik heb dit probleem nog niet voorbij zien komen op fora. Verder zegt mijn slechte inborst dat Tesla SeC';s maar één antwoord hebben: het probleem is bekend en wordt in een volgende FW update verholpen... En daar sta je dan als klant...
 
Wal heel erg vervelend! (understatement). Ik heb dit probleem nog niet voorbij zien komen op fora. Verder zegt mijn slechte inborst dat Tesla SeC';s maar één antwoord hebben: het probleem is bekend en wordt in een volgende FW update verholpen... En daar sta je dan als klant...

Krijg je wel 3 weken een vieze stinkende classic mee die meer herrie maakt dan een ICE.:(
Gelukkig vanmiddag weer mijn eigen auto terug en weer hopen dat de problemen nu langer wegblijven dan het parkeerterrein van het SeC.;)
 
Wal heel erg vervelend! (understatement). Ik heb dit probleem nog niet voorbij zien komen op fora. Verder zegt mijn slechte inborst dat Tesla SeC';s maar één antwoord hebben: het probleem is bekend en wordt in een volgende FW update verholpen... En daar sta je dan als klant...

Denk er ook aan het op het Engelse gedeelte te plaatsen. Maar ergens beginnen :)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Al enige maanden heb ik regelmatig dat Autopilot stopt/hangt. Soms hangt de cockpit view, dan ziet AP geen pijnen maar in ieder geval kan ik dan geen AP of TACC activeren.

Dit kan al na enkele minuten nadat de rit gestart is maar kan ook lang duren. Een reset uitvoeren dan wel rijdend of stilstaand met de rem erbij helpt niets. Een power off cycle van enkele minuten soms maar in dat geval is meestal bijna direct het probleem weer aanwezig.

Pas als de auto enkele uren niet is gebruikt functioneert het weer. Dit kan dan enkele dagen zijn of maar enkele minuten.

Hieronder een filmpje met wat er te zien is in de cockpit en zoals je ziet staan de voertuigen stil en heel typisch is ook dat in die situaties er ook geen maximum snelheid zichtbaar is.


Wie herkent dit probleem?


Ik heb het sinds vandaag ook (M3 AWD LR HW3). Soft reset en harde reset geprobeerd maar heeft het niet verholpen. Is bij jou inmiddels opgelost?
 
Ik heb het sinds vandaag ook (M3 AWD LR HW3). Soft reset en harde reset geprobeerd maar heeft het niet verholpen. Is bij jou inmiddels opgelost?

Dit probleem heb ik al eventjes niet meer gehad. Ook niet met lange ritten maar ik vermoed dat dit ook door de temperaturen komt.

Ik merk heel erg aan de AP visualisaties dat er veel momenten zijn dat AP het eigenlijk niet trekt door de haperende visualisaties en vermoed AP2.5 overhitting vooral als er veel dynamische objecten getracked moeten worden. Maar ja, maak dat maar hard :)
 
Ik heb het sinds vandaag ook (M3 AWD LR HW3). Soft reset en harde reset geprobeerd maar heeft het niet verholpen. Is bij jou inmiddels opgelost?

Ik heb contact gehad met het SeC, ze hebben de logs uitgelezen en geven aan dat het door een van de camera's komt die geherkalibreerd moet worden. Uit veiligheidsoverweging zijn daarom TACC en EAP uitgezet. Kan alleen pas 23 maart terecht. Grrr