Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Er heeft iemand 2 keer de upgrade op je offerte gezet.

Dit stond op mijn offerte voor een 2017 Model X en ik had zelf ook al FSD aangekocht.

upload_2020-11-2_18-55-37.png


De bedragen op het screenshot zijn ex BTW.
 
Is het niet zo dat de FSD upgrade niet zonder MCU2 kan? Waarom vraag je dan niet enkel de FSD upgrade aan? Tesla zal immers de MCU2 upgrade mee moeten nemen. Denk ik te makkelijk?

Zag deze week een aantal berichten van mensen die de FSD upgrade hadden laten doen zonder MCU upgrade waarna de vertraging in de MCU nog erger werd. Daarnaast is het volgens mij ook zo dat. als je de FSD upgrade al gehad hebt, je op dit moment niet in aanmerking komt voor de MCU upgrade, maar dat weet ik niet zeker.
 
Is het niet zo dat de FSD upgrade niet zonder MCU2 kan? Waarom vraag je dan niet enkel de FSD upgrade aan? Tesla zal immers de MCU2 upgrade mee moeten nemen. Denk ik te makkelijk?
De gebruiker vraagt voor een upgrade naar HW3.0 én MCU2, dus stelt er zich geen probleem. Hij heeft al FSD dus moet betalen voor de MCU2 upgrade, en hoort de HW3.0-upgrade gratis te krijgen.

Als ie MCU2 niet wou, zou de HW3.0-upgrade gratis zijn.

In de offerte staat 2 keren MCU2...
 
Naast het feit dat de Infotainment Upgrade er dubbel op staat, is het in het geval van @Barry0164 de eerste "correctie" line die de SIM Extender noemt, ook niet inclusief maar betaalt hij er circa EUR 150,= voor.

Echt een super slordige offerte dus, snel in elkaar geklikt zonder er verder naar om te kijken.

De offerte die @wooter hier gezet heeft, is correct en zou ook zo voor jou moeten gelden @Barry0164!
 
Dank zover allen!

Ik heb op de mail met offerte gereageerd en verzocht om deze te herzien.
Bedank @wooter voor de copie van je offerte. Ik heb ze hiernaar verwezen, alsook naar de website waarop duidelijk de prijs van €2590 (2140 excl btw) staat voor de mcu2 upgrade.

Blijkt dus zaak goed op te letten bij Tesla’s offertes..

Ik zal opvolgingen hier posten, wellicht ook handig voor anderen.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Vandaag is bij SEC Moordrecht MCU 2 upgrade en HW3 upgrade (met 12 volt accu vervanging bij 65.000 km) gedaan. Complimenten voor de uitvoering, is goed gegaan, geen schade zichtbaar. Duurde wel van half negen tot kwart over een. Calibratie was snel klaar, nu alleen nog navigatie update ophalen via WiFi. Alles opnieuw ingesteld (profiel, Autopilot, HomeLink). Teletekst is verleden tijd!
 
werkt bij jullie summon nog na de MCU2 upgrade, ik blijf fout krijgen dat sleutel niet in auto zit, wat klopt want dat is hele idee van summon. Heb alles al eens uit en weer aangezet... iemand een idee?

Wat voor Tesla heb je? Wellicht even dergelijke info in je signature plaatsen.

Je moet van UNECE op je auto staan. Ik heb goede ervaringen door m'n auto sleutel op m'n voorruit te plaatsen.

Bij Model 3 is het wellicht wat beter maar summon is nerfed door UNECE hier.
 
Ik heb een Model S 85D van eind 2015 en dus met Autopilot 1. Weet iemand of de MCU2 upgrade toch al beschikbaar is? Paar weken geleden was ik bij SeC Duiven en zeiden ze nog van niet maar las hierboven iemand met een Model S uit 2014 die noemde dat het beschikbaar is nu? De Tesla Entertainment upgrade pagina noemt ook nog binnenkort. Ik wil de upgrade graag zsm laten doen omdat ik steeds meer eMMC issues lijk te krijgen....
 
Ik heb een Model S 85D van eind 2015 en dus met Autopilot 1. Weet iemand of de MCU2 upgrade toch al beschikbaar is? Paar weken geleden was ik bij SeC Duiven en zeiden ze nog van niet maar las hierboven iemand met een Model S uit 2014 die noemde dat het beschikbaar is nu? De Tesla Entertainment upgrade pagina noemt ook nog binnenkort. Ik wil de upgrade graag zsm laten doen omdat ik steeds meer eMMC issues lijk te krijgen....

Op het internationale deel van het forum meldde iemand uit Finland toevallig deze week het volgende. Lijkt er dus op dat dat nu wel mogelijk is (aannemende dat Pre-AP en AP1 in dezelfde batch zitten).

MCU2 now available for Pre-AP cars in Europe as well. :)
 
Ik heb een Model S 85D van eind 2015 en dus met Autopilot 1. Weet iemand of de MCU2 upgrade toch al beschikbaar is? Paar weken geleden was ik bij SeC Duiven en zeiden ze nog van niet maar las hierboven iemand met een Model S uit 2014 die noemde dat het beschikbaar is nu? De Tesla Entertainment upgrade pagina noemt ook nog binnenkort. Ik wil de upgrade graag zsm laten doen omdat ik steeds meer eMMC issues lijk te krijgen....
Mijn Tesla is van modeljaar 2014 , ingeschreven in feb 2015 , model S 85, ze hebben mijn VIN nummer nagezien en bevestigd bij Tesla dat upgrade mogelijk is, ga dit laten uitvoeren a 2590€ zoals hier eerder al vermeld
 
  • Informative
Reactions: Maurice1