Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Vanaf 19 oktober te plannen, mensen!
tesla sms.jpg
 
Dat l
Misschien lees ik het niet goed, maar mij lijkt het dat die datum van 19 oktober geldt voor een tuner upgrade.... En ik dacht dat die upgrade helemaal niet mogelijk was...
dat lijkt inderdaad zo. Het is per direct mogelijk om te updaten naar MCU2 en vanaf 19 oktober kan direct een tuner update worden meegenomen. Een tuner update is in de USA niet mogelijk toch via Tesla? Dus wij kunnen naar MCU2 zonder dat de fm/am radio verloren gaat?
 
Ik vermoed dat het wat ongelukkig is opgeschreven. Als er in USA al geen tunerupdates (via Tesla) mogelijk zijn, is het wel heel onwaarschijnlijk dat het hier wel kan.

Ik denk dat de MCU2 update (met verlies tuner) pas vanaf 19 oktober kan.

Ik gebruik alleen DAB :) dus voor mij geen belemmering. Als er wat meer bekend wordt ga ik een afspraak voor begin november inschieten: ik hoef geen proefkonijn te zijn <grin>.
 
Ik lees dat bericht toch anders. In de US wordt de tuner door third parties.toch blijkbaar geretrofit (via salvaged cars), misschien is Tesla dit toch aan het aanpassen op basis van feedback?
De FM/AM tuner mag eruit, ik gebruik ook alleen DAB, maar ik denk dat het 1 unit is..
Alhoewel, de.Model 3 heeft hier in Europa al een DAB only tuner, misschien is die dan toch makkelijker bij de upgrade te voegen?
Allemaal speculatie, maar ik zou dat service bericht over de Tuner op 19 oktober goed bewaren en om verdere uitleg vragen.
 
Over de tuner heb ik mezelf goed ingelezen. Het is een stuk hardware dat voor verschillende landen andere signalen transleert:
- USA: AM/FM (eventueel XM)
- Europe: AM/FM (in de meeste gevallen met DAB+)

Zo ziet het (de Europese variant met DAB, zie label) device er uit:
1143714-00-c-500x500.jpeg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
En inderdaad, de tuner upgrade wordt in de USA niet aangeboden, maar ik heb ergens ook al eerder opgevangen dat de Chinese Infotainment Upgrade ook gepaard gaat met een Tuner upgrade.

Ik zou het ook enorm gaaf vinden om de Tuner upgrade direct mee te laten uitvoeren. Hoop alleen dat mij onlangs uitgevoerde HW3.0 upgrade geen roet in het eten gooit om snel aan de beurt te mogen komen. In de USA schijnt dit ook een "dingetje" te zijn.

Overigens interpreteer ik het bericht ook net als @pvandamcom, wat natuurlijk geweldig nieuws is als het echt klopt!

@Hbrink in de USA kost deze upgrade $2500 ex vat als je het scherm mee wilt laten vervangen, je krijgt een paar honderd dollar korting indien je je eigen scherm behoudt.
Mijn verwachting is daarom dat deze upgrade in Nederland minstens net zo duur is 1:1. In Frankrijk wordt deze kennelijk aangeboden voor circa 2700 EUR, ik verwacht een soortgelijk bedrag voor Nederland.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Het wordt steeds minder speculeren over de Tuner, geen probleem natuurlijk dat het ietsje duurder is (wat mij betreft dan)
Ben wel nieuwsgierig waarom de Model 3 alleen DAB+ heeft en of dit een andere tuner is. Wat mij betreft mag FM/AM eruit, wordt het ook weer wat simpeler.

Over de tuner heb ik mezelf goed ingelezen. Het is een stuk hardware dat voor verschillende landen andere signalen transleert:
- USA: AM/FM (eventueel XM)
- Europe: AM/FM (in de meeste gevallen met DAB+)

Zo ziet het (de Europese variant met DAB, zie label) device er uit:
1143714-00-c-500x500.jpeg
 
Is die tuner upgrade verplicht? Ons boeit die hele tuner niet, luisteren alleen spotify.
Ik heb zon vermoeden dat Tesla gaat antwoorden: "Nee meneer is niet verplicht, maar u betaalt gewoon hetzelfde.":p
Nee, is los item op de werkorder. Heb helaas de werkorder afgekeurd vanwege verkeerd aanschrift, kan 'm nu niet meer zien. Zodra ik quote weer heb, laat ik het wel weten.
 
  • Like
Reactions: watt and Hbrink