Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Is die tuner upgrade verplicht? Ons boeit die hele tuner niet, luisteren alleen spotify.
Ik heb zon vermoeden dat Tesla gaat antwoorden: "Nee meneer is niet verplicht, maar u betaalt gewoon hetzelfde.":p

Misschien is het dan wel enkel handig om deze tuner upgrade uit te voeren mocht je de auto ooit willen verkopen? Ik kan me voorstellen dat het anders vraagtekens oproept bij potentiele kopers.
 
Zojuist een sms gekregen over afspraak komende vrijdag:
"This upgrade is not yet available for your vehicle. We are not able to give an estimate time frame since the vehicles are being released in bulks. Please check in your Tesla App and on our website for news when it will be possible to schedule an appointment."

Overigens had Steven Peters het in zijn vlog later ineens over 'items on backorder' dus ik ben benieuwd of het woensdag dan toch echt gaat gebeuren.

Voor mij is het iets minder urgent dan gedacht, omdat de stoplicht- en verkeersbord feature prima werkt ook zonder MCU2.
 
Mijn 2017 Model S wordt momenteel (vandaag) omgebouwd naar MCU2. Er waren problemen met de MCU1 en ik heb meteen beslist over te stappen.
Er wordt vervangen: het scherm boven het stuur, het grote scherm, de MCU computer zelf én de auto wordt een volwaardige HW3 (dus met dashcam, sentry mode, 5G, stoplichtherkenning, nieuwe -veel snellere- browser, Netflix etc, etc...) Wél met verlies van FM, maar wij luisterden sowieso enkel via DAB.
Prijs: 2770 inclusief plaatsing (270€).
Kan niet wachten om hem te testen!!!
 
Mijn 2017 Model S wordt momenteel (vandaag) omgebouwd naar MCU2. Er waren problemen met de MCU1 en ik heb meteen beslist over te stappen.
Er wordt vervangen: het scherm boven het stuur, het grote scherm, de MCU computer zelf én de auto wordt een volwaardige HW3 (dus met dashcam, sentry mode, 5G, stoplichtherkenning, nieuwe -veel snellere- browser, Netflix etc, etc...) Wél met verlies van FM, maar wij luisterden sowieso enkel via DAB.
Prijs: 2770 inclusief plaatsing (270€).
Kan niet wachten om hem te testen!!!
Had je al HW3 of zetten ze die er nu bij? In any case weerspreekt je bericht Paul hierboven...
 
Had je al HW3 of zetten ze die er nu bij? In any case weerspreekt je bericht Paul hierboven...

Nee, dat klopt precies met wat er in de USA ook gebeurt. Daar worden auto's met HW3.0 nog niet aanvaard.

Het vreemde is dat ze de auto wel naar HW3.0 upgraden tegelijkertijd met de Infotainment Upgrade, maar het dus niet doen als je nu al HW3.0 hebt. De logica ontgaat me ook wel.

Wel klote, ik heb een aantal weken geleden HW3.0 laten inbouwen :(
 
Vandaag factuur ontvangen met verzoek het te accepteren, bedrag is 2770 incl btw voor MCU2 upgrade. Heb ook gevraagd of HW3 upgrade meegenomen kan worden aangezien mijn model S uit januari 2018 een aparte HW2.5 wiring harness heeft. Afwachten en duimen met beide handen en voeten! :D
 
Ik heb toevallig net het SeC Eindhoven gesproken, die maakten het e.e.a duidelijk:

  • Inderdaad, op dit moment is het nog niet vrijgegeven vanuit Engineering voor auto's die al HW3 hebben (wat ze bij het SeC ook raar vonden omdat samen met MCU2 wel HW3 upgrades worden gedaan): Q4 zijn HW3 'early adopters' aan de beurt
  • De manier om erachter te komen of het kan: afspraak inschieten en wachten op feedback, of (sneller) bellen met SeC. Ze kijken daar specifiek op VIN of het beschikbaar is, en zo ja plan je meteen de afspraak met ze in
  • Als nu binnen garantie je MCU1 uitvalt, en MCU2 is beschikbaar, dan wordt toch je MCU1 gerepareerd/vervangen; meerprijs voor MCU2 is gewoon de volle prijs ('misschien' exclusief het arbeidsloon, maar dat durfde ze niet te beloven)
  • Als nu buiten garantie je MCU1 uitvalt, en MCU2 is beschikbaar, dan krijg je de keus hoe je hem wilt vervangen (MCU1 of MCU2). In beide gevallen is de prijs gewoon '100%' wat we gewend zijn / nu weten.
  • Er is dus ook geen sprake van een coulanceregeling voor mensen die veel problemen met hun MCU1 hebben. (my take on this: iedereen heeft problemen, dus misschien moeten we het kunnen vervangen maar als coulance regeling zien).
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Remog and Hbrink