Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Dus voor de duidelijkheid, voor het hele setje (MCU2 + Tuner) kost het EUR 3.186,45 incl. BTW (dus EUR 2.633,43 excl. BTW)?

Ik heb hierover contact gehad met SeC Amsterdam. Voor mijn auto is de upgrade nog niet beschikbaar. Zou kunnen liggen aan wiring harnas die nog niet beschikbaar is (nodig voor 2018 jan - maart gebouwde S en X).

De SeC medewerker gaf aan dat je 500 euro "korting" krijgt op het bedrag als je de touch screen van de MCU1 laat overzetten. Zelf laat ik dat doen aangezien na de UV behandeling de gele bandjes zijn verdwenen.
 
  • Like
Reactions: Akikiki
Ik heb hierover contact gehad met SeC Amsterdam. Voor mijn auto is de upgrade nog niet beschikbaar. Zou kunnen liggen aan wiring harnas die nog niet beschikbaar is (nodig voor 2018 jan - maart gebouwde S en X).

De SeC medewerker gaf aan dat je 500 euro "korting" krijgt op het bedrag als je de touch screen van de MCU1 laat overzetten. Zelf laat ik dat doen aangezien na de UV behandeling de gele bandjes zijn verdwenen.

Check. Dat is allemaal in lijn met wat er in de USA verteld wordt. Daar krijg je ook korting als je je eigen scherm behoudt. In de USA hebben ze wel het vermoeden dat de kleurechtheid beter is van een nieuw scherm. Die korting is wel aanzienlijk genoeg om daarover nog even goed na te denken.
 
Check. Dat is allemaal in lijn met wat er in de USA verteld wordt. Daar krijg je ook korting als je je eigen scherm behoudt. In de USA hebben ze wel het vermoeden dat de kleurechtheid beter is van een nieuw scherm. Die korting is wel aanzienlijk genoeg om daarover nog even goed na te denken.

De vraag is alleen: wat gaan de schermen op lange termijn doen? Is de UV behandeling definitief of komt het na x tijd weer terug en heeft het scherm op een MCU2 na 1,5 jaar ook gele banden?
 
De vraag is alleen: wat gaan de schermen op lange termijn doen? Is de UV behandeling definitief of komt het na x tijd weer terug en heeft het scherm op een MCU2 na 1,5 jaar ook gele banden?

De gele randen op mijn Sep 2018 S zijn februari dit jaar verwijderd - dat ging een tijdje goed, maar inmiddels zie ik de rand aan de bovenkant weer verschijnen. 2 oktober as afspraak voor onderhoud en HW 3.0 (AP) upgrade. Benieuwd hoe ze nu tegen die gele balk aankijken. Ik ga er vanuit dat dit onder garantie wordt opgelost.
 
De gele randen op mijn Sep 2018 S zijn februari dit jaar verwijderd - dat ging een tijdje goed, maar inmiddels zie ik de rand aan de bovenkant weer verschijnen. 2 oktober as afspraak voor onderhoud en HW 3.0 (AP) upgrade. Benieuwd hoe ze nu tegen die gele balk aankijken. Ik ga er vanuit dat dit onder garantie wordt opgelost.

Elk jaar terug voor een UV behandeling zit ik niet op te wachten. Dan maar hopen dat MCU2 dit euvel niet heeft
 
[QUOTE = "Erik-S85, post: 5000517, member: 27151"] The only question is: what will the screens do in the long run? Is the UV treatment permanent or does it come back after x time and does the screen on an MCU2 also have yellow bands after 1.5 years? [/ QUOTE]

Be advised of warranty change. Think it through. Don't think of it logically, but do think of what the warranty change means.
The MCU1 with its screen follows the cars warranty until it was changed. If you replaced your MCU before 1 June 2020, your MCU warranty is 4 years no mileage limit. But Sometime about 14 June, Tesla quietly changed the MCU warranty to 2 years and 25,000 miles. Your receipt for when you replaced your MCU will be just about your only proof that you should be getting the benefit of the 4 year or only 2 year warranty.

So, let's think about this. If you opt to keep your screen with you replace MCU1 or upgrade to MCU2, your warranty is what? Its still 4 years with unlimited mileage. But if you pay more and accept the new/newer screen with your MCU1 replacement or MCU2 upgrade your warranty is NOW WHAT? Well we are well past 1 or 14 June when the warranty changed (quietly) so the new screen as well as the rest of the MCU is only 2 years or 25,000 miles/40,000 km.
 
Just received confirmation that my S75D AP2 will be upgraded next week to AP3 and MCU2. I can't wait.

Unfortunately it seems like in Europe they don't offer the 500 EUR discount to keep the old screen. Or maybe it's just the "price to pay" for being an early upgrader in EU.
I just hope it won't be yellowing anytime soon.
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Just received confirmation that my S75D AP2 will be upgraded next week to AP3 and MCU2. I can't wait.

Unfortunately it seems like in Europe they don't offer the 500 EUR discount to keep the old screen. Or maybe it's just the "price to pay" for being an early upgrader in EU.
I just hope it won't be yellowing anytime soon.

@Eriksc heeft contact gehad met Tesla Amsterdam en zij gaven aan die 500 EUR korting te geven voor behoud van je eigen scherm. Ben benieuwd naar je ervaringen!
 
Elk jaar terug voor een UV behandeling zit ik niet op te wachten. Dan maar hopen dat MCU2 dit euvel niet heeft

Het verwijderen van gele randen vindt Tesla - volgens de info die ik via de app kreeg als "niet onder garantie" - het wordt beschouwd als "goodwill". Upgrade naar HW 3.0 wordt "prepaid" genoemd. Dit zijn de argumenten waarom ze me geen leenauto willen meegeven (kostenloos). Voor die gele rand heb ik op 24 februari al eerder drie uur zitten wachten. Het zou me weer niets verbazen dat als ik ter plekke kom ze me een gratis leenauto aanbieden... Eerder meegemaakt.
 
Heb je de afspraak zelf aangevraagd ?
Ja, ik had ergens op dit forum gelezen dat dit vanaf 19 oktober mogelijk zou zijn en had dus een afspraak gepland. Ik heb vervolgens een offerte gekregen en deze geaccepteerd.

Ik heb ook nog telefonisch contact gehad met het SeC en toen even gevraagd of bij de MCU2 upgrade ook de HW upgrade werd gedaan, en dat gingen ze tegelijk doen. Maar ze hadden nog geen andere MCU2 ombouw gedaan dus alles was een beetje onder voorbehoud.
 
SeC Rotterdam wist ook nog weinig over de MCU2 upgrade te melden.

Daarna SeC Eindhoven gebeld, die wisten gelukkig wel waar ik het over had. Hij had gecheckt en helaas inderdaad vanwege de onlangs uitgevoerde HW3.0 upgrade kwam mijn auto nog niet in aanmerking voor deze upgrade. Fair enough.

Wat deze medewerker ook vertelde was dat er in Q4 waarschijnlijk meer bekend gemaakt word voor de HW3.0 (en HW2.0) auto's. Volgens deze medewerker krijgen de huidige HW3.0 bezitters korting op de MCU upgrade, omdat deze HW upgrade dan niet meer uitgevoerd hoeft te worden.

Beetje vreemd verhaal, heb ik ook nog niet eerder gehoord in het USA deel van dit forum. Sowieso heb ik niet altijd het idee dat de medewerkers precies weten waar ze het over hebben, de medewerker in Rotterdam gaf namelijk aan dat de HW3.0 upgrade helemaal niet relevant was voor nu wel/niet te kunnen upgraden. Dat kunnen we met zijn allen inmiddels wel ontkrachten.
 
  • Like
Reactions: Akikiki
1 uur voor afspraak gebeld door Tesla Rotterdam dat onderdelen mogelijk pas eind deze week aan dus afspraak met 2 weken uitgesteld. Ze konden wel bevestigen dat HW3 en MCU2 in combinatie bij mijn auto (Bouwjaar 2018 - Januari) worden geupgrade.
 
Ze konden wel bevestigen dat HW3 en MCU2 in combinatie bij mijn auto (Bouwjaar 2018 - Januari) worden geupgrade.

SeC Amsterdam heeft mij gisteren voor 12 oktober ingepland om MCU en HW upgrade uit te voeren.

Off-topic:
Aanleiding was het steeds vaker uitvallen van de MCU1 en een aanrijding die ik had bij het achteruitrijden tegen een boom waarbij de piepers niet afgingen en camera niet goed werkte. Boom zat in de dode hoek. Had natuurlijk beter moeten opletten/uitkijken.:eek:

On-topic:
Voor de upgrade heb ik een offerte ontvangen. Hierop heb ik de vraag gesteld of het behouden van DAB inclusief is.
Wacht nog op een reactie. Op het forum lees ik dat er dan nog 450 euro bij komt. De vraag is of ze de nieuwe tuner dan voor 12 oktober binnen hebben. :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: Hbrink