Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond rond middernacht is de Nederlandse versie van de Infotainment Upgrade pagina online gekomen: Infotainment-upgrade

Het vreemde is dat hier wel andere bedragen op vermeld staan:
- MCU2 upgrade voor EUR 2590,=
- Tuner upgrade voor EUR 520,=

De prijzen zijn incl. installatie en alles wat op de website staat, is incl. BTW.

I had my MCU2 upgrade done yesterday and I paid 2770 :eek:
I'll contact the SeC straight away.
 
DAB radio vervalt dus ook in de standaard update.

Zoals ik al eerder aangaf, de medewerkers bij Tesla hebben zelf vaak geen idee hoe het nu precies zit.

In mijn belrondje met SeC Rotterdam en SeC Eindhoven werd er inderdaad aangegeven dat DAB+ behouden blijft (enkel AM/FM zullen dan komen te vervallen).
Ik wist dat dat haast onmogelijk was omdat DAB+ dus ook gewoon op hetzelfde device (de tuner) zit, en deze dus met een MCU2 upgrade niet kan worden aangesloten aangezien de tuner zelf ook moet worden vernieuwd (de zogenaamde tuner2), plus het feit dat er een extra twisted pair vanuit de MCU2 naar de tuner2 moet lopen.
 
Zoals ik al eerder aangaf, de medewerkers bij Tesla hebben zelf vaak geen idee hoe het nu precies zit.

Vanochtend heb ik gelijk een mail gestuurd naar SeC Amsterdam met de nieuwe infotainment -upgrade informatie die op de website staat.
Ze bedankten mij voor de info en gaven aan dat er elke dag wel wat bij Tesla verandert.

Ik krijg een nieuwe offerte. Ze konden nog niet aangeven wanneer de AM/FM/DAB tuner upgrade beschikbaar komt. Het advies was om alleen de infotainment - upgrade uit te voeren. De radiostations zijn via TuneIn beschikbaar. Kan altijd later nog de tuner upgrade voor 520 euro uitvoeren.

Ben er nog niet helemaal uit. Wachten op de beschikbaarheid van de tuner upgrade of op 12 oktober de infotainment upgrade laten uitvoeren?

Any throughs?
 
Als je regelmatig in een gebied rijdt met slechte 3G/4G/LTE dekking dan is de FM tuner wel een vereiste. Ik heb zo'n gebied op mijn dagelijkse woon-werk traject. Wat wel helpt is als je door zo'n gebied rijdt niet naar een TuneIn live-stream te luisteren, zoals BNR Nieuwsradio, maar naar muziek/podcasts waarvan meerdere minuten gebufferd wordt. Dan lukt het meestal wel om on-onderbroken te luisteren totdat de dataverbinding weer terug is.
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Als je regelmatig in een gebied rijdt met slechte 3G/4G/LTE dekking dan is de FM tuner wel een vereiste. Ik heb zo'n gebied op mijn dagelijkse woon-werk traject. Wat wel helpt is als je door zo'n gebied rijdt niet naar een TuneIn live-stream te luisteren, zoals BNR Nieuwsradio, maar naar muziek/podcasts waarvan meerdere minuten gebufferd wordt. Dan lukt het meestal wel om on-onderbroken te luisteren totdat de dataverbinding weer terug is.

Eens. Kennelijk herstelt ook de LTE verbinding sneller op de nieuwe MCU2, dit is iniedergeval de opmerking in het USA deel van dit topic.
Zelf rijd ik regelmatig tussen België en Nederland (nu een paar maanden niet meer ;)) en dan is het wel erg fijn als je op de grens een FM fallback hebt. Ik wacht dus gewoon met de upgrade tot de tuner-upgrade beschikbaar komt, dan wordt het bundeltje in één keer gedaan, los van het feit dat ik wel moét wachten omdat ik een paar weken geleden de HW3.0 upgrade heb laten uitvoeren :(

Los hiervan heb ik nog wel 2 vragen:
- Staat die "korting" van EUR 500,= nog die eerder gemeld werd als je je huidige scherm behoudt?
- Voor hoeveel kan ik mijn huidige MCU1 overnemen van Tesla? In het USA deel kost dit circa $1000,= (voor nu enkel uit nieuwsgierigheid)
 
Als je regelmatig in een gebied rijdt met slechte 3G/4G/LTE dekking dan is de FM tuner wel een vereiste.
Behalve als je zoals mij sinds in ontvangst nemen van je Tesla nooit meer naar FM hebt geluisterd, en voor de goede vorm een keertje de DAB+-kanalen hebt geconfigureerd, maar nooit meer hebt geluisterd.

Muziek komt bij mij van Spotify, of van m'n telefoon. Als ik al muziek wil.

En toch wil ik ook die nieuwe tuner :D
 
Ben er nog niet helemaal uit. Wachten op de beschikbaarheid van de tuner upgrade of op 12 oktober de infotainment upgrade laten uitvoeren?

Any throughs?

Lastig. Ik heb net de HW3 upgrade gedaan en wil ook graag de MCU2. Ik wacht tot de tuner beschikbaar is: niet alleen voor als er geen internet is, maar ook voor noodcommunicatie en bijv drive-in bioscoop.

Het lijkt me niet handig om elke keer de halve auto te slopen, dus ik wil het graag in één keer laten doen. Begin november vind ik prima....

Ik hoorde van mobiele service vandaag dat ook de MCU2 upgrade 'binnenkort' bij hun aangevraagd kan worden. Zeker in combinatie met thuiswerken prima idee!!
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Lastig. Ik heb net de HW3 upgrade gedaan en wil ook graag de MCU2. Ik wacht tot de tuner beschikbaar is: niet alleen voor als er geen internet is, maar ook voor noodcommunicatie en bijv drive-in bioscoop.

Het lijkt me niet handig om elke keer de halve auto te slopen, dus ik wil het graag in één keer laten doen. Begin november vind ik prima....

Ik hoorde van mobiele service vandaag dat ook de MCU2 upgrade 'binnenkort' bij hun aangevraagd kan worden. Zeker in combinatie met thuiswerken prima idee!!

We zitten in hetzelfde schuitje inderdaad. Waar heb je gehoord dat "wij" (met HW3.0) begin november aan de beurt zijn?
Handig dat binnenkort ook de Infotainment Upgrade via de mobile rangers ingebouwd kan worden.
 
Ik heb op dit moment AP2.5 en MCU 1 in een 2018 Model S. Nav de berichten dat de MCU2 upgrade optie langzaam op gang kwam en het bericht dat ook de Tuner update mogelijk zou worden vanaf half (19) oktober, heb ik een afspraak ingeschoten op 20 oktober voor de HW3.0 update, de MCU2 update en specifiek ook naar de tuner gevraagd. Het lijkt bevestigd en ik mag het totaal bedrag in de app goedkeuren, dus ik vermoed dat het wel doorgaat eigenlijk.
Nu ik de berichten hierboven lees, lijkt de prijs nog niet goed (te hoog), en zit de tuner er waarschijnlijk nog niet bij in. Bellen lijkt even het makkelijkst om het te verhelderen.
upload_2020-9-29_12-52-4.png
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Na telefonisch contact blijkt inderdaad dat mijn prijs fout was, hebben ze direct hersteld.
Ook bleek dat de HW3 er gewoon bij wordt gedaan, dat staat al als 0 Euro additional item op de workorder.
Ik heb wel de afspraak naar achteren gezet (4 november), want ze konden de tuner er nog niet bijzetten.
Naar mate het meer duidelijk wordt wat die tuner nu precies is en hoeveel werkt het is, besluit ik of ik de datum laat staan.
 
  • Informative
Reactions: Erik-S85