Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben net gebeld (keurig!) door Tesla als reactie op mijn SMS.

Het 17inch scherm wordt vervangen. Het kleine IC scherm wordt *niet* vervangen.

En nu ook SMS binnen met de bevestiging dat het 17inch scherm wordt vervangen. Wat wer vreemd is is dat ze ook een nieuwe AP computer willen plaatsen. Die is een week oud, beetje overdreven :p
 
Ik ben net gebeld (keurig!) door Tesla als reactie op mijn SMS.

Het 17inch scherm wordt vervangen. Het kleine IC scherm wordt *niet* vervangen.

En nu ook SMS binnen met de bevestiging dat het 17inch scherm wordt vervangen. Wat wer vreemd is is dat ze ook een nieuwe AP computer willen plaatsen. Die is een week oud, beetje overdreven :p

En net weer gebeld <heb een hotlijn met Tesla>: correctie, het kleine IC scherm wordt *wel* vervangen! En dat klopt met mijn overige info dat bij MCU1 het IC een zelfstandige unit is en bij MCU2 een slave. Als je MCU1 reboot blijft de IC ook gewoon werken. Hoe dat bij MCU2 is, weet ik niet, maar zou verwachten dat die dan ook reboot...
 
Ik ben net gebeld (keurig!) door Tesla als reactie op mijn SMS.

Het 17inch scherm wordt vervangen. Het kleine IC scherm wordt *niet* vervangen.

En nu ook SMS binnen met de bevestiging dat het 17inch scherm wordt vervangen. Wat wer vreemd is is dat ze ook een nieuwe AP computer willen plaatsen. Die is een week oud, beetje overdreven :p

Ik word hiermee enkel gesterkt in het idee dat de Tesla medewerkers zelf niet eens een idee hebben waar ze het over hebben. Qua prijzen één grote duidelijkheid: de ene zegt dit, de andere dat. Het is nooit in lijn met elkaar.

Nu met dit bericht ook weer. In het USA deel wordt aangegeven dat de IC zeker wel vervangen MOET worden:
- In de MCU1 heeft de IC een eigen aansturing/GPU waardoor hij zelfstandig beelden rendert.
- In de MCU2 is de IC een verlenging van de MCU en de beelden zullen ook vanuit de MCU gerenderd worden.

Zie voor de duidelijkheid dit deel van de hele thread maar eens: Tesla confirms infotainment system upgradeability from MCU1 to MCU2 for $2500

Ook daar in de USA waren er veel onduidelijkheden maar het feit blijft wel dat puntje-bij-paaltje de IC toch gewoon vervangen werd. Als ik jou was zou ik er maar achteraan bellen zodat je geen teleurstellingen krijgt (zoals dat ze geen IC meebesteld hebben en hier pas achter komen als je hele dashboard open ligt bijvoorbeeld).
 
En net weer gebeld <heb een hotlijn met Tesla>: correctie, het kleine IC scherm wordt *wel* vervangen! En dat klopt met mijn overige info dat bij MCU1 het IC een zelfstandige unit is en bij MCU2 een slave. Als je MCU1 reboot blijft de IC ook gewoon werken. Hoe dat bij MCU2 is, weet ik niet, maar zou verwachten dat die dan ook reboot...

Oké, dit bericht had ik nog niet binnen toen ik mijn reactie typte: precies wat ik dus al zei :D

Gelukkig dat ze het nu wel duidelijk hebben, ik zal volgende week ook eens wederom bellen naar het SeC Rotterdam want ze hebben mijn afspraak eergisteren gecancelled omdat de MCU upgrade nog niet beschikbaar is voor mijn auto. Wij zitten in dezelfde situatie met HW3.0 dus ik verwacht dat ik 'm nu ook wel kan upgraden.
 
Ik heb een S 90D feb. 2017, met ap 2.0. Afgelopen dinsdag in Duiven upgrade naar MCU2 ontvangen. Prima service. Ze adviseerden wel een loaner die dag want de software installeren kon even duren. Inderdaad is het 17 inch scherm vervangen, kleine scherm weet ik eigenlijk niet. Ik heb geen fsd maar blijkbaar is er wel wat upgraded, meer dingetjes, stoplichten enzo, te zien in scherm, blijkbaar ben ik nu wel klaar voor hw3.0 fsd.

Eerst was de prijs wat te hoog op de offerte, maar dat is keurig aangepast op mijn verzoek naar 2.570, volgens de Website. Dat moest wel even uitgezocht worden door de medewerkers. Nu geen tuner meer, maar wilde niet wachten ivm klachten. Volgens de medewerker bij het ophalen heb ik nog wel Dab+. Maar dat is niet zo, zoals ik hier ook lees.
Prima gegaan, alles gaat weer lekker snel goeie service, kon binnen 1,5 week terecht, mijn oude S met bijna 200k op de teller kan er weer even tegen
 
De ccs upgrade werd na paar maanden 40% goedkoper. Maar FSD wordt steeds duurder (met in verleden een eenmalige tijdelijke verlaging daargelaten). Ben benieuwd wat op termijn de prijs van de MCU2 upgrade gaat doen.

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar, ik verwacht binnen nu en een jaar geen spannende prijsontwikkelingen op dit vlak. Misschien na een bepaalde periode om meer mensen over de streep te trekken en om de cijfers wat op te poetsen.

Nevertheless: me want :)
 
19 oktober is inderdaad eerder aangegeven richting @Flaker door het SeC Eindhoven. Verder heeft – zover ik weet – niemand dit ook nog bevestigd gekregen, of uberhaupt enige duidelijkheid over deze release date gehad vanuit een SeC.

Ik heb twee weken geleden naar zowel Rotterdam als Eindhoven gebeld en kreeg wel de indruk dat SeC Eindhoven veel meer actuele informatie heeft over deze upgrade.
Zal komende weken wederom eens bellen, aangezien @Hbrink met HW3.0 toch een afspraak ingepland heeft weten te krijgen, daar waar ik een paar weken geleden nul op rekest kreeg.


@LarS85 aangezien jij een van de eersten bent die deze Infotainment Upgrade heeft laten uitvoeren, ben ik wel benieuwd hoe jouw bevindingen geweest zijn en hoe de ervaring is.

Ik meen te begrijpen dat de achteruitrijcamera donkerder is in vergelijking met de MCU1 – volgens sommigen haast onbruikbaar in donkerte.
Daarnaast begreep ik dat de kwaliteit van de audio ook merkbaar anders is, de meesten noemen het een verbetering terwijl een enkeling dit als nadeel ervaart.