Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Top van SeC Tilburg. Lees ik goede berichten over.

Bij SeC Amsterdam hebben ze helaas wel wat sporen achtergelaten:
- kleine kras op stuur
- lichte krassen op schuifklepje middenconsole
- decoratiepaneel links een kras
- een put in het decoratiegedeelte van middenarm bekerhouder.

Allen lichte cosmetische krassen. Ik ga de krassen proberen weg te halen met een lichte polish pasta.
Verder vond ik het bijzonder dat op bijna alle panelen vingerafdrukken stonden. Even een doekje er overheen is toch een kleine moeite zou je zeggen. Zeker in deze tijden van Corona maatregelen :rolleyes:

Aangezien het een open hart operatie is geweest dek ik het maar af met de mantel ter liefde.

Je bent te goed voor deze wereld....
Netjes werken en met zorg omgaan met de gedemonteerde spullen schijnt erg moelijk te zijn. Slordervossen zijn het, geen liefde voor het vak/auto.
Ik had na mijn ap3.0 upgrade ook een kras in de aluminium omlijsting van het scherm maar kwam er te laat achter, heb het daarom maar gelaten voor wat het was...
Jammer dat je alles op de foto moet zetten als je de auto afgeeft anders wordt je nooit geloofd.
 
Top van SeC Tilburg. Lees ik goede berichten over.

Bij SeC Amsterdam hebben ze helaas wel wat sporen achtergelaten:
- kleine kras op stuur
- lichte krassen op schuifklepje middenconsole
- decoratiepaneel links een kras
- een put in het decoratiegedeelte van middenarm bekerhouder.

Allen lichte cosmetische krassen. Ik ga de krassen proberen weg te halen met een lichte polish pasta.
Verder vond ik het bijzonder dat op bijna alle panelen vingerafdrukken stonden. Even een doekje er overheen is toch een kleine moeite zou je zeggen. Zeker in deze tijden van Corona maatregelen :rolleyes:

Aangezien het een open hart operatie is geweest dek ik het maar af met de mantel ter liefde.

Ik zou het in elk geval melden ook als het niet voor jezelf hoeft.
Bij een volgende klant gaan ze dan hopelijk iets voorzichtiger te werk.

p.s. Hoor dit soort dingen vaak toch alleen over Amsterdam
 
Is dit trouwens normaal. Die spleet?

IMG_1719.jpg
 
Last edited:
mijn auto zojuist opgehaald,. Weet iemand hoe je nu kunt zien/controleren dat je HW3 hebt ? Er is toch zo'n code tabel ergens of zo? Verder nog niet echt kunnen testen... afwerking door SEC Rdam ziet er redelijk goed uit, weinig tot niets opgevallen aan krasjes of zo..

View media item 121885
dit zie ik onder software, zie nergens HW3 staan, wel op de rekening ergens...
 
Last edited:
mijn auto zojuist opgehaald,. Weet iemand hoe je nu kunt zien/controleren dat je HW3 hebt ? Er is toch zo'n code tabel ergens of zo? Verder nog niet echt kunnen testen... afwerking door SEC Rdam ziet er redelijk goed uit, weinig tot niets opgevallen aan krasjes of zo..

View media item 121885
dit zie ik onder software, zie nergens HW3 staan, wel op de rekening ergens...

Dat is HW3, anders zou er 2.0 of 2.5 staan
 
  • Like
Reactions: peterpijpelink
Is inderdaad een Tesla dingetje.
Wat trouwens wel weer een grappige bijvangst is, dat ik voor de upgrade een vervelende kraak had als de auto heen en weer ging (torsie).
Dat is na de upgrade weg ;)
Zit in de naam... ;) laatst bij een bedrijf in Almere een 12V aansluiting laten maken. Kabels niet weggewerkt, panelen en bekleding schots en scheef. Erg slordig gedaan, te zwakke zekering gebruikt etc, stelletje amateurs daar, eens maar nooit meer...
 
Zit in de naam... ;) laatst bij een bedrijf in Almere een 12V aansluiting laten maken. Kabels niet weggewerkt, panelen en bekleding schots en scheef. Erg slordig gedaan, te zwakke zekering gebruikt etc, stelletje amateurs daar, eens maar nooit meer...
Ik heb andere ervaringen met een bedrijf uit Almere; erg netjes afgewerkt!
 
Heren, naar aanleiding van dit draadje heb ik ook een upgrade aangevraagd voor mijn 2017 S met hw2.0 en mcu1.

ik wens dus de upgrade naar HW3 en mcu2,
Ik heb fsd reeds aangeschaft op de auto.

nu krijg ik van tess via email de offerte, deze komt op
Quote:
Werkomschrijving Bedrag (EUR)
2017 MODEL S
Red Multi-Coat Paint
Opmerking: Customer states: infotainment upgrade
Correctie: Infotainment Upgrade From Tegra MCU and Autopilot 2.0 To Intel MCU And Autopilot 3.0 (Model S With SIM Extender)
Prijs
149.50
Prijs
2,140.50 2,140.50
Aanpassing
0.00
Aanpassing
0.00 0.00
Subtotaal
149.50
Subtotaal
2,140.50 2,140.50
4,281.00
Vervangen/toegevoegde onderdelen Onderdeel
Info Upgrad wit Replacement Touchscren(1582613-00-A)
MCU INTEL HW3 UPGRADE- TegraAP2.0- EU-AP (9874562-03-A)
Totaalbedrag onderdelen
Totaalbedrag arbeid
Uurtarief onderhoudscentrum: EUR 130.
Alle onderdelen zijn nieuw tenzij anders vermeld. N.B.:
BTW-specificaties
Aantal
1.0 1.0
Prijs per eenheid
2,140.50 2,140.50
4,281.00 149.50
Type betaling: Customer Pay
Totaalbedrag onderdelen (EUR)
Totaalbedrag arbeid (EUR)
4,430.50

Klopt dit??
Ik lees hier over bedragen rond de 2500€

Ik kijk uit naar jullie antwoorden! groet
Barry
 

Attachments

  • EEDC3A69-D0A6-4E23-8808-DDF5335A3111.jpeg
    EEDC3A69-D0A6-4E23-8808-DDF5335A3111.jpeg
    189 KB · Views: 47