Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Geen probleem met Homelink.

Je moet het wel opnieuw instellen na de MCU2 upgrade.
Ja, het installeren van Homelink faalt bij initialiseren. Switchen van transmission type lukt ook niet meer.
Jij hebt de MCU2 upgrade ook zonder FM radio? Kleine kans dat dit ermee te maken heeft, maar goed, het is ook een antenne met radiosignaal, dus ik vraag het toch maar even.
 
Bij mij ook deze week MCU2 erin laten zetten, was in ongeveer 3 uur gedaan.
HW 3 en de CCS update al een tijdje gelden gedaan
De MS begon als een HW2.5, MCU1 van december 2017 en heeft nu dus HW3 en MCU2.

Routeberekening naar Oostenrijk duurt nu enkele seconden in tegenstelling tot MCU1 waar het 10 tot 30 minuten kostte, als het al lukte.
Geen radiomodule genomen aangezien ik toch alleen TuneIn of Spotify gebruik

Alle instellingen behalve bluetooth en Wifi zijn behouden en de wissel was in een uur of 3 gereed.
Achteruitrijcamera lijkt redelijk te werken (wel iets minder) en Caraoke Disney doet het ook :)

Homelink gebruik ik niet aangezien mijn garage op een of andere manier altijd vol staat met andere zaken dan een auto...
 
Ervaring (SeC Eindhoven, 24 december):
* Geen radio gedaan
* Alle settings behouden, zelfs spotify (tesla account) history, verbruik history etc etc
* WiFi en Bluetooth moesten wel opnieuw
* Rear Camera werkt prima?
* Caraoke: meeste playlists doen het niet (waaronder Disney - loads forever).
> Zowel met 2020.48.<early> als met 2020.48.26

Enige puntje van aandacht: toen ik tegen sluitingstijd kwam (15:45, kerstavond) waren ze vergeten de sim kaart over te zetten, dus moest ik nog ff een half uurtje wachten (en het baliepersoneel ook).

Verder dik tevreden met de upgrade.
 
  • Informative
Reactions: Erik-S85
Ja, ook in het donker: het is wel iets minder 'bright' maar ik vond het altijd al een beetje TE bright 's nachts. Ik heb expres van te voren een foto gemaakt trouwens, zal dat vanavond nog eens doen.
Ik had AP3/MCU1 hiervoor, en voor de zomer had ik HW2.5.

In eerste instantie had ik dezelfde mening, ik had een paar keer in het donker achteruit gereden en dat ging opzich prima. Uiteraard merk je wel dat het donkerder is maar het is niet dat je niets meer ziet.

Nu heb ik de upgrade al enkele weken en heb in de tussentijd vaker in het donker (achteruit) gereden maar merk toch dat het beeld in sommige gevallen bijna helemaal zwart is, dan moet ik echt een beetje navigeren op de beelden van de side repeaters en uiteindelijk met het remlicht kijken of er geen obstakel achter me zit. Vreemd genoeg is de helderheid van de side repeaters wel in orde trouwens.
 
In eerste instantie had ik dezelfde mening, ik had een paar keer in het donker achteruit gereden en dat ging opzich prima. Uiteraard merk je wel dat het donkerder is maar het is niet dat je niets meer ziet.

Nu heb ik de upgrade al enkele weken en heb in de tussentijd vaker in het donker (achteruit) gereden maar merk toch dat het beeld in sommige gevallen bijna helemaal zwart is, dan moet ik echt een beetje navigeren op de beelden van de side repeaters en uiteindelijk met het remlicht kijken of er geen obstakel achter me zit. Vreemd genoeg is de helderheid van de side repeaters wel in orde trouwens.
Is er nu al bekend wat Tesla gaat doen met die te donkere achteruitrijcamera? Kan toch niet zo zijn dat je na upgrade MCU2 nu mag betalen voor iets wat het (bij mij) altijd goed deed?
 
Ik heb daar nog niets van vernomen, behalve dat hier iemand vermeld had dat Tesla circa 600 EUR rekent voor het vervangen van de achteruitrijcamera, wat inderdaad op zijn zachtst gezegd heel vreemd is.

Mijn verwachting is dat Tesla dit softwarematig wel gaat proberen te fixen. Het heeft op de MCU1 altijd goed gewerkt. Het feit dat wij in Europa niet de enigen zijn maar ze in de US dezelfde klachten ervaren sterkt mij in de verwachting dat Tesla dit wel op gaat lossen, maar ook dat is niet altijd garantie voor een serieuze opvolging (lees: eMMC, daar is na jaren van debacle nu pas iets vanuit Tesla over gecommuniceerd).
 
  • Like
Reactions: peterpijpelink
Klopt het dat het instrumentenbord ( achter het stuur ) ook vervangen wordt bij de upgrade MCU2 ? . Ik zit namelijk met "luchtbellen "achter het glas , dit vervangen kost al 1215 € excl BTW , ( model S 5 jaar oud , 135.000 km ) Tesla vermeld " het heeft met de ouderdom van de wagen te maken, geen garantie " , is niet schadelijk

Heb nu de mogelijk gratis de EMMC te laten vervangen( tesla aanpassingsprogramma ) , ofwel betalend ( volle pot ) de upgrade naar MCU2 2590€ excl
 
Klopt het dat het instrumentenbord ( achter het stuur ) ook vervangen wordt bij de upgrade MCU2 ? . Ik zit namelijk met "luchtbellen "achter het glas , dit vervangen kost al 1215 € excl BTW , ( model S 5 jaar oud , 135.000 km ) Tesla vermeld " het heeft met de ouderdom van de wagen te maken, geen garantie " , is niet schadelijk

Heb nu de mogelijk gratis de EMMC te laten vervangen( tesla aanpassingsprogramma ) , ofwel betalend ( volle pot ) de upgrade naar MCU2 2590€ excl

Ja die wordt ook vervangen. In de mail staat zover ik weet ook dat als je EMMC defect zou zijn je korting krijgt op de MCU upgrade. Daar zou ik dus zeker even naar vragen