Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
Wat was jouw situatie precies? Heb je de eMMC laten vervangen door een derde partij of heb je bijvoorbeeld de MCU2 genomen en dit als onkosten vermeld?
Ik heb de aanvraag een paar dagen geleden ingediend in dezelfde vorm als @deBoerisTroef.
MCU2 laten vervangen na een klachtenregen over het niet werken van MCU1, ( spontane restarts, met USB erin helemaal niet meer willen starten )
 
Zou het graag vernemen wanneer aanvragen wel succesvol zijn. Misschien als we de thema's weten dan een poll houden?
Momenteel 3 thema's
- MCU2 upgrade vanwege problemen
- eMMC upgrade bij derde partij
- eMMC upgrade door Tesla

De eerste is waarschijnlijk helaas
De tweede is nog onbekend
De derde zou mij verbazen als die afgewezen wordt.
 
Ik heb de aanvraag ook ingediend; ik heb zelfs twee keer een nieuwe eMMC gekregen bij Loek Keulers, de eerste keer van 8GB naar 16GB Swissbit, die bleek ook niet te voldoen en daarna naar 64GB. Kosten 550 euri.
Ik kreeg na indiening deze mail:

Hierbij delen wij u mee dat Tesla uw verzoek tot vergoeding met betrekking tot de in de Media Control Unit (MCU) ingebouwde 8 GB MultiMediaCard (eMMC) in het kader van Tesla's General Recall Reimbursement Plan heeft ontvangen. Uw verzoek en de door u verstrekte informatie worden momenteel beoordeeld om te bepalen of u in aanmerking komt voor vergoeding in het kader van terugroepactie nummer 20V710. Wij kunnen contact met u opnemen om aanvullende informatie of documentatie op te vragen ter ondersteuning van uw verzoek tot vergoeding.
 
Een tijdje geleden schreef ik in dit topic dat nadat mijn model X uit 2016 een MCU upgrade heeft gehad niet meer in slaap viel. Ik ben bij tesla geweest die de auto hebben geanalyseerd en er bleek iets in de modem kapot te zijn, die ze hebben vervangen. Nog steeds merk ik echter veel meer vampire drain tov de MCU1. In teslamate zag ik met MCU 1 een verlies van 2 km per dag. Nu 6 km per dag. En ik zie een constant patroon van online / offlinec (asleep als hij op de wifi staat) Zijn er mensen met een MCU2 en teslamate of teslafi die wel de auto dagen zien slapen?
tesla sleep.PNG
 
Zo een " streepjes code" als jij heb ik niet, maar mijn auto is wel elke dag ca 3 uur achter elkaar online. Drain per dag is ca 1 %
De 3 uur is redelijk standaard al gaat het bij mij 2 uur online en dan 8 tot 10 uur slapen. Ik had verwacht dat je 2x per dag 3 uur zou hebben. Die wil bij mij ook voorkomen (zie hieronder). (Ja, weinig km met corona...:oops:)

1619092846273.png
 
  • Like
Reactions: TomdH
Je hebt een optie om de telefoon app en de auto continue te laten zijn of op basis van wake-up. De eerste optie geeft een sneller response maar verbruikt meer omdat de Auto dan beschikbaar moet zijn voor de mobiele app. Deze heb ik standaard uit staan. Het nadeel is dat de auto altijd wakker moet worden voordat de app reageert.

Pagina 83 (papier nr onderin) (Altijd verbonden): https://www.tesla.com/sites/default/files/model_s_owners_manual_europe_nl_nl.pdf
(is pagina 85 voor Adobe)
Ook de optie SUMMON kan je beter uitlaten als je die nooit gebruikt. Houdt de auto ook 'meer' wakker.
 
Last edited:
Je hebt een optie om de telefoon app en de auto continue te laten zijn of op basis van wake-up. De eerste optie geeft een sneller response maar verbruikt meer omdat de Auto dan beschikbaar moet zijn voor de mobiele app. Deze heb ik standaard uit staan. Het nadeel is dat de auto altijd wakker moet worden voordat de app reageert.

Pagina 83 (papier nr onderin) (Altijd verbonden): https://www.tesla.com/sites/default/files/model_s_owners_manual_europe_nl_nl.pdf
(is pagina 85 voor Adobe)
Ook de optie SUMMON kan je beter uitlaten als je die nooit gebruikt. Houdt de auto ook 'meer' wakker.
Ok, ja die optie kende ik, had ik nog wel in MCU 1 maar is verdwenen in MCU 2... Summon staat uit
 
Een tijdje geleden schreef ik in dit topic dat nadat mijn model X uit 2016 een MCU upgrade heeft gehad niet meer in slaap viel. Ik ben bij tesla geweest die de auto hebben geanalyseerd en er bleek iets in de modem kapot te zijn, die ze hebben vervangen. Nog steeds merk ik echter veel meer vampire drain tov de MCU1. In teslamate zag ik met MCU 1 een verlies van 2 km per dag. Nu 6 km per dag. En ik zie een constant patroon van online / offlinec (asleep als hij op de wifi staat) Zijn er mensen met een MCU2 en teslamate of teslafi die wel de auto dagen zien slapen?View attachment 655941
Ook bij mij ziet hij er heel anders uit. Ik merk wel dat de online/sleep anders is als ik de stekker uit mijn dashcam trek. Blijkbaar trekt hij vrij snel de 12 volt accu leeg waardoor de auto online schiet.
Heb jij misschien ook zware verbruikers?
 
Ook bij mij ziet hij er heel anders uit. Ik merk wel dat de online/sleep anders is als ik de stekker uit mijn dashcam trek. Blijkbaar trekt hij vrij snel de 12 volt accu leeg waardoor de auto online schiet.
Heb jij misschien ook zware verbruikers?
Ik heb zelfs de Blackvue batterij gekocht en die aangesloten op een geschakelde 12V, zodat de dashcams tijdens het parkeren enkel filmen met batterijvoeding. En het feit dat die batterij na een nacht toch wel leeg is, doet me toch geloven dat de geschakelde 12V uit staat 's nachts.

Het kan natuurlijk ook aan TeslaMate liggen, of omdat ik ook nog TeslaFi heb draaien hoewel die aangeeft dat de auto 's nachts slaapt. Zelfs de TWCManager kan er voor tussen zitten, omdat die ook een token heeft...
 
Vandaag de MCU2 upgrade laten installeren. Klusje van ruim 6 uur in plaats van de geschatte 3, was bij de meesten zo volgens SC Eindhoven. Er waren nu elektrische leenfietsen dus je kon er even op uit. Upgrade netjes uitgevoerd, alle instellingen waren er ook nog. Voelt inderdaad als een nieuwe auto, alles is lekker snel en ik heb nu ook LTE. Op de terugweg schakelde hij naar 3G en bleef daarop staan voor de rest van de rit, als 3G straks uitgeschakeld wordt door KPN (eind 2021) hoop ik dat dat is opgelost.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Vandaag de MCU2 upgrade laten installeren. Klusje van ruim 6 uur in plaats van de geschatte 3, was bij de meesten zo volgens SC Eindhoven. Er waren nu elektrische leenfietsen dus je kon er even op uit. Upgrade netjes uitgevoerd, alle instellingen waren er ook nog. Voelt inderdaad als een nieuwe auto, alles is lekker snel en ik heb nu ook LTE. Op de terugweg schakelde hij naar 3G en bleef daarop staan voor de rest van de rit, als 3G straks uitgeschakeld wordt door KPN (eind 2021) hoop ik dat dat is opgelost.
Dus blij met de upgrade? Mis je FM radio niet? (kan uiteraard via andere kanalen)