Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Meer bereik door software-update?

This site may earn commission on affiliate links.
Het is grappig om te zien hoe iedere tweet van Elon Musk aanleiding geeft tot discussies en interpretaties. In dit geval is het toch wel interessant: Musk lijkt erop te hinten dat een nieuwe software-update zorgt voor minder range-anxiety.

Dat kan 2 dingen betekenen.
1. Een veel betere bereikprojectie
2. Daadwerkelijk efficiënter gebruik van de accu.

Ik ben wel benieuwd. Ik kan nu ook al wel manieren bedenken om meer kilometers uit een accu te halen, maar dit gaat wel wat ten koste van snelheid en rijplezier.. :rolleyes:

Hier is de link:
Elon Musk teases that Tesla software update will | The Verge
 
Het is grappig om te zien hoe iedere tweet van Elon Musk aanleiding geeft tot discussies en interpretaties. In dit geval is het toch wel interessant: Musk lijkt erop te hinten dat een nieuwe software-update zorgt voor minder range-anxiety.

Dat kan 2 dingen betekenen.
1. Een veel betere bereikprojectie
2. Daadwerkelijk efficiënter gebruik van de accu.

Ik ben wel benieuwd. Ik kan nu ook al wel manieren bedenken om meer kilometers uit een accu te halen, maar dit gaat wel wat ten koste van snelheid en rijplezier.. :rolleyes:

Hier is de link:
Elon Musk teases that Tesla software update will | The Verge

3. Een live online systeem om de meest ideale route te bepalen langs de SuC, Fastchargers en destination chargers rekening houden met bezetting, daadwerkelijke laadsnelheid ter plaatse, wachtrijen etc..
4. Activatie van Vehicle to Vehicle laden met Ranger Service en "buddy Loading" Lijkt me niet, maar zou wel vet zijn! (ben een "boy" volgens ander draadje, dus mag dat woord gebruiken) de BYD e6 kan het wel, op 35kW meen ik
 
Het is leuk die tweets van elon maar toch ook wel een beetje vermoeiend af en toe :) Tis altijd weer een beetje hetzelfde patroon, een verwachting scheppend bericht, enorm veel speculatie en daarna een software-update wat wel aardig is maar gezien de speculatie toch wat teleurstellend. Maargoed het werkt wel onwijs goed als publiciteitstrekker natuurlijk en ook ik ben weer benieuwd :)
 
Tijdens de kwartaal resultaten had Elon Musk het over een "secret weapon" wat dit jaar ingezet zou worden om sales te stimuleren. Daarnaast zag ik het filmpje dat iemand hier gepost heeft van de opening in Amsterdam waar gesproken werd over een firmware upgrade. Dus verwacht eigenlijk wel iets meer dan een navigatie update.... Althans dat hopen we
 
Tijdens de kwartaal resultaten had Elon Musk het over een "secret weapon" wat dit jaar ingezet zou worden om sales te stimuleren. Daarnaast zag ik het filmpje dat iemand hier gepost heeft van de opening in Amsterdam waar gesproken werd over een firmware upgrade. Dus verwacht eigenlijk wel iets meer dan een navigatie update.... Althans dat hopen we

Misschien een extra batterij die je in de frunk kan laten installeren en je totale capaciteit verhoogt met 25 extra KW?
 
Dit is wat Fuzzy er van vindt in een ander draadje. Bijna 100% mee eens, ik denk dat het een snelheidsadvies wordt i.p.v. een opgelegde beperking.
How to end range anxiety:

- Set destination in NAV
- Tesla computes Kwh needed for the trip.
- Car limits power (and thus speed) to the motor.

You arrive at your destination.

The golden rule is, if you don't think you're gonna make it, just drive slower.
If the software in the car can help you with that, it would end range anxiety.
 
Het probleem is: ik gebruik die NAV nooit. Hij stuurt je altijd langs de kortste wegen, en houdt er dan ook geen rekening mee dat hij met een wagen van 2,20m breed te maken heeft. Overkwam me eens in Amsterdam centrum. Bloed, zweet en tranen gekost... Conclusie daarna: nooit meer NAV!
 
Let goed op de woorden: "Range Anxiety"

Het bereik van de auto zal niet toenemen, maar je neemt de angst dat iemand het niet haalt weg. Dat is wel een groot verschil.

Ik gok gewoon op een betere Nav met wellicht routering langs (Super)Chargers.
 
Misschien een extra batterij die je in de frunk kan laten installeren en je totale capaciteit verhoogt met 25 extra KW?

Er wordt door Tesla al een tijd gewerkt aan een aluminium-lucht batterij. Die zou, afhankelijk van de grootte, 1000 tot 1600 km extra bereik kunnen geven. Onderweg wel na elke 300 km water tanken.
Dat zou wel een mooie aankondiging zijn. De range angst is hiermee wel definitief verleden tijd.
 
Er wordt door Tesla al een tijd gewerkt aan een aluminium-lucht batterij. Die zou, afhankelijk van de grootte, 1000 tot 1600 km extra bereik kunnen geven. Onderweg wel na elke 300 km water tanken.
Dat zou wel een mooie aankondiging zijn. De range angst is hiermee wel definitief verleden tijd.
En we zouden allemaal zo'n nieuw type batterijen krijgen via een OTA software update???
Waaaw! Die Elon Musk blijft me verbazen...
 
Er wordt door Tesla al een tijd gewerkt aan een aluminium-lucht batterij. Die zou, afhankelijk van de grootte, 1000 tot 1600 km extra bereik kunnen geven. Onderweg wel na elke 300 km water tanken.
Dat zou wel een mooie aankondiging zijn. De range angst is hiermee wel definitief verleden tijd.

Inderdaad, hij zegt via OTA (Over the Air), het gaat dus om een software update die grootse veranderingen mee brengt.


wat niet wegneemt dat de Metaal-lucht batterijen een enorme doorbraak zouden betekenen.
Twee jaar geleden waren we op het forum daarover ook al aan het speculeren, toen Tesla in een jaar (of kwartaal)verslag de plannen voor een tweede batterij uitbracht.
Sindsdien niets meer van vernomen. En dat zal ook deze week niet gebeuren.
 
Zelfs al geeft die OTA update 20% meer range (wat ik niet geloof), heb je nog steeds range anxiety, hij ligt alleen wat verder weg.
Ik geloof ook meer in een NAV update zoals hiervoor genoemd.
Ik hoop tevens dat BLIS en lanekeeping aangezet gaat worden.
Kan ik eindelijk onderweg TMC gaan lezen.