TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Meer bereik door software-update?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErikS, Mar 15, 2015.

1. ErikS

ErikS Member

Het is grappig om te zien hoe iedere tweet van Elon Musk aanleiding geeft tot discussies en interpretaties. In dit geval is het toch wel interessant: Musk lijkt erop te hinten dat een nieuwe software-update zorgt voor minder range-anxiety.

Dat kan 2 dingen betekenen.
    1. Een veel betere bereikprojectie
    2. Daadwerkelijk efficiënter gebruik van de accu.

Ik ben wel benieuwd. Ik kan nu ook al wel manieren bedenken om meer kilometers uit een accu te halen, maar dit gaat wel wat ten koste van snelheid en rijplezier.. :rolleyes:

Hier is de link:
    Elon Musk teases that Tesla software update will | The Verge

2. pvh

pvh Active Member

3. Een live online systeem om de meest ideale route te bepalen langs de SuC, Fastchargers en destination chargers rekening houden met bezetting, daadwerkelijke laadsnelheid ter plaatse, wachtrijen etc..
    4. Activatie van Vehicle to Vehicle laden met Ranger Service en "buddy Loading" Lijkt me niet, maar zou wel vet zijn! (ben een "boy" volgens ander draadje, dus mag dat woord gebruiken) de BYD e6 kan het wel, op 35kW meen ik

3. ivog

ivog Member

Het is leuk die tweets van elon maar toch ook wel een beetje vermoeiend af en toe :) Tis altijd weer een beetje hetzelfde patroon, een verwachting scheppend bericht, enorm veel speculatie en daarna een software-update wat wel aardig is maar gezien de speculatie toch wat teleurstellend. Maargoed het werkt wel onwijs goed als publiciteitstrekker natuurlijk en ook ik ben weer benieuwd :)

4. dicktump

dicktump Member

Soms valt het mee, soms valt het tegen :) De tweet over de 'D' wat uiteindelijk Dual Motor bleek te zijn, was zeker geen tegenvaller voor veel mensen denk ik.

5. HWS

HWS Speedjunkie

Echt wel! Ik heb m niet:crying:

6. FVO

FVO Active Member

Dat wordt hem volgens mij ook.

7. Peebee01

Peebee01 Member

Tijdens de kwartaal resultaten had Elon Musk het over een "secret weapon" wat dit jaar ingezet zou worden om sales te stimuleren. Daarnaast zag ik het filmpje dat iemand hier gepost heeft van de opening in Amsterdam waar gesproken werd over een firmware upgrade. Dus verwacht eigenlijk wel iets meer dan een navigatie update.... Althans dat hopen we

8. HansBe

HansBe Member

Misschien een extra batterij die je in de frunk kan laten installeren en je totale capaciteit verhoogt met 25 extra KW?

9. basvk

basvk Active Member

Dan moeten ze toch flink met die accu's gaan gooien wil het een over-the-air update worden... :tongue:

10. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Dit is wat Fuzzy er van vindt in een ander draadje. Bijna 100% mee eens, ik denk dat het een snelheidsadvies wordt i.p.v. een opgelegde beperking.

11. leysfi

leysfi Member

Het probleem is: ik gebruik die NAV nooit. Hij stuurt je altijd langs de kortste wegen, en houdt er dan ook geen rekening mee dat hij met een wagen van 2,20m breed te maken heeft. Overkwam me eens in Amsterdam centrum. Bloed, zweet en tranen gekost... Conclusie daarna: nooit meer NAV!

12. widodh

widodh Model S R231 EU

Let goed op de woorden: "Range Anxiety"

Het bereik van de auto zal niet toenemen, maar je neemt de angst dat iemand het niet haalt weg. Dat is wel een groot verschil.

Ik gok gewoon op een betere Nav met wellicht routering langs (Super)Chargers.

13. ivog

ivog Member

Er komt een persconferentie dus het zal toch wel iets meer worden als alleen een verbeterde navigatie.

14. Wim S.

Wim S. Active Member

Er wordt door Tesla al een tijd gewerkt aan een aluminium-lucht batterij. Die zou, afhankelijk van de grootte, 1000 tot 1600 km extra bereik kunnen geven. Onderweg wel na elke 300 km water tanken.
    Dat zou wel een mooie aankondiging zijn. De range angst is hiermee wel definitief verleden tijd.

15. leysfi

leysfi Member

En we zouden allemaal zo'n nieuw type batterijen krijgen via een OTA software update???
    Waaaw! Die Elon Musk blijft me verbazen...

16. widodh

widodh Model S R231 EU

Inderdaad, hij zegt via OTA (Over the Air), het gaat dus om een software update die grootse veranderingen mee brengt.

17. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

wat niet wegneemt dat de Metaal-lucht batterijen een enorme doorbraak zouden betekenen.
    Twee jaar geleden waren we op het forum daarover ook al aan het speculeren, toen Tesla in een jaar (of kwartaal)verslag de plannen voor een tweede batterij uitbracht.
    Sindsdien niets meer van vernomen. En dat zal ook deze week niet gebeuren.

18. Herbie65

Herbie65 Member

Zelfs al geeft die OTA update 20% meer range (wat ik niet geloof), heb je nog steeds range anxiety, hij ligt alleen wat verder weg.
    Ik geloof ook meer in een NAV update zoals hiervoor genoemd.
    Ik hoop tevens dat BLIS en lanekeeping aangezet gaat worden.
    Kan ik eindelijk onderweg TMC gaan lezen.

19. ERvee

ERvee member

Yes. Want nu kan t met goed fatsoen alleen in de file...

20. LastNLSig

LastNLSig Active Member

Ik dacht dat Wim S ironisch was en het over weer wat Tesla 'gebakken lucht' had.

Gebakken lucht laat zich prima OTA verspreiden...

Share This Page