Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Meervoudige test gemiddeld verbruik Tesla MS

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom ook uit Zoetermeer. Verschillende accu-niveaus geeft misschien ook wel meer inzicht.
Was er al een tijd afgesproken? Ik heb de middag inmiddels vrij kunnen plannen. Maar moet wel weer op tijd terug zijn in Sweet-lake-city.

Op tijd is een rekbaar begrip, maar ik zal zo plannen dat ook Zoetermeer-gangers na de koffie voor zessen thuis zijn.
Ook diegenen met een gedeukte achterklep omdat ze de laadpaal niet goed ingeschat hebben :wink:.
Morgen krijgt iedereen die gereageerd heeft een PM van mij met de voorgestelde tijd voor verzamelen.
 
Op tijd is een rekbaar begrip, maar ik zal zo plannen dat ook Zoetermeer-gangers na de koffie voor zessen thuis zijn.
Ook diegenen met een gedeukte achterklep omdat ze de laadpaal niet goed ingeschat hebben :wink:.
Morgen krijgt iedereen die gereageerd heeft een PM van mij met de voorgestelde tijd voor verzamelen.

Ben benieuwd of de aërodynamica van mijn gedeukte achterklep invloed heeft :tongue:
Overigens is de deuk in m'n ego een stuk forser... :crying:
 
Beste allen,
We're on.
Zaterdagmiddag gaat een aantal MS-rijders wat getallen en verder gezelligheid scoren! :smile:
Resultaten volgen op het forum.
Voor wie ook nog zin heeft: we kunnen altijd meer gebruiken, stuur mij een PM, je bent hierbij uitgenodigd met de MS!
Uitgelezen gelegenheid om je eigen verbruik te vergelijken met anderen.
We rijden goedkoop met onze MS, je verschijnt (tenzij je niet wilt) gepland in alle glorie met je MS in de film op het forum, tijd is vrij te maken etc. etc.
Argumenten te over, lijkt mij!
Maarten
 
Aangezien ik zelf wel al wat ervaring heb met vergelijkingsritten, nog deze aanbevelingen:

-best de airco op eenzelfde temperatuur (ikzelf doe altijd 19°C)
-dezelfde +/-3,0bar in z'n banden
-Iedereen een zo gelijk mogelijke belading (of mogelijks mee in het verslag op te nemen)
-regen-brake op eenzelfde stand
 
Was leuk wat forumleden irl te ontmoeten. Mijn conclusie foto's maken tijdens een testrit levert je het hoogste verbruik op:frown:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    645.2 KB · Views: 255
  • image.jpg
    image.jpg
    702.1 KB · Views: 244
Resultaten verbruikstest

Het was een erg leuk evenement, goed om ook eens de gezichten en mensen bij de nicknames mee te maken. Een bijzonder prettig gezelschap.
Verder is het erg fraai om de leds van de koplampen van zes Tesla's in de achteruitkijkspiegel te zien!

And .... here are the results. Winnaar zuinigheid........... Mindbender!!:biggrin: Daar hebben we dus veel lol om gehad.
Drie 'runs' van 10 km bij 120 km/u en drie van 10 km bij 100 km/u, verbruik door ieder op dezelfde plek afgelezen van de linkerkant van het 10 km-grafiekscherm ('avg').
Alles hetzelfde ingesteld: temp. binnen 19 gr. Celsius (behalve PEBell), range climate, regen, etc. etc.
Voorzichtige conclusies staan in het plaatje. Enjoy!
 

Attachments

  • Resultaat metingen 140119.jpg
    Resultaat metingen 140119.jpg
    393.8 KB · Views: 368
Het was een erg leuk evenement, goed om ook eens de gezichten en mensen bij de nicknames mee te maken. Een bijzonder prettig gezelschap.
Verder is het erg fraai om de leds van de koplampen van zes Tesla's in de achteruitkijkspiegel te zien!

And .... here are the results. Winnaar zuinigheid........... Mindbender!!:biggrin: Daar hebben we dus veel lol om gehad.
Drie 'runs' van 10 km bij 120 km/u en drie van 10 km bij 100 km/u, verbruik door ieder op dezelfde plek afgelezen van de linkerkant van het 10 km-grafiekscherm ('avg').
Alles hetzelfde ingesteld: temp. binnen 19 gr. Celsius (behalve PEBell), range climate, regen, etc. etc.
Voorzichtige conclusies staan in het plaatje. Enjoy!

verrassend.
 
Voorzichtige conclusies staan in het plaatje. Enjoy!

Interessant, bedankt voor het delen van deze data. Over de brede achterbanden en het relatief hogere verbruik bij 120: uit de artikelen/blogs die ik erover heb gelezen blijkt dat ze een lagere rolweerstand hebben, maar een hogere aërodynamische weerstand. Dus bij lage snelheden kunnen brede sloffen zelfs in het voordeel zijn. Een voordeel wat blijkbaar al weg is bij 100 km/uur en daarna een nog groter nadeel is. Ik had niet verwacht dat dat aan de achterzijde nog zoveel uit zou maken.
 
Het was een erg leuk evenement, goed om ook eens de gezichten en mensen bij de nicknames mee te maken. Een bijzonder prettig gezelschap.
Verder is het erg fraai om de leds van de koplampen van zes Tesla's in de achteruitkijkspiegel te zien!

And .... here are the results. Winnaar zuinigheid........... Mindbender!!:biggrin: Daar hebben we dus veel lol om gehad.
Drie 'runs' van 10 km bij 120 km/u en drie van 10 km bij 100 km/u, verbruik door ieder op dezelfde plek afgelezen van de linkerkant van het 10 km-grafiekscherm ('avg').
Alles hetzelfde ingesteld: temp. binnen 19 gr. Celsius (behalve PEBell), range climate, regen, etc. etc.
Voorzichtige conclusies staan in het plaatje. Enjoy!
Pebell, heb je de hele rit zitten koukleumen in de auto, en toch maar een 5e plaats in het klassement!
Als het verbruik van de binnen verwarming zou worden meegenomen in de metingen, was je m.i. zeker eerste geworden!:biggrin:

 
Last edited by a moderator: