Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Meldingen onverwachte remacties - verkeerde max snelheid

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het echt heel slecht dat deze "veiligheids" maatregel in AP is gekomen. Prima dat het systeem niet toestaat (ver) boven een maximum snelheid te rijden, maar voorwaarde is dan wel dat het systeem de juiste maximum snelheid aanhoudt/weet. Als ik het zo lees, worden beperkingen van andere wegen opgepikt of lijkt een beperking van (langdurige) werkzaamheden er nog in te staan.

Plotseling accelereren en afremmen is echt super gevaarlijk op de weg en bovendien nog verboden ook. Totdat de auto de maximum snelheid "goed" heeft, moet deze onveilige beperking er af!! Mijn centen...
 
ik heb ook het idee dat schaduw werking op de weg iets doet, alsof het radarbeeld dan niet klopt met het beeld van de camera's, de auto dan gaat remmen. De auto houdt ook vaak wat in als je bijvoorbeeld een flauwe linkerbocht hebt, je in de linkerbaan rijdt en in de rechterbaan auto's zitten, net alsof hij dan de lijnen oid niet goed ziet en niet herkent dat de andere auto's in een andere baan zitten. De auto remt dan niet vol maar begint dan in te houden, weer gas erbij, erg onrustig.
 
ik heb ook het idee dat schaduw werking op de weg iets doet, alsof het radarbeeld dan niet klopt met het beeld van de camera's, de auto dan gaat remmen. De auto houdt ook vaak wat in als je bijvoorbeeld een flauwe linkerbocht hebt, je in de linkerbaan rijdt en in de rechterbaan auto's zitten, net alsof hij dan de lijnen oid niet goed ziet en niet herkent dat de andere auto's in een andere baan zitten. De auto remt dan niet vol maar begint dan in te houden, weer gas erbij, erg onrustig.
In dit geval geeft de dash aan dat de maximum snelheid 90km/u uur is dus niet zozeer een radar of camera issue. Die heb ik toch wel maar woensdag gaat de nieuwe MX naar de SeC voor camera calibratie daar Autosteer bijzonder "wiebelig" is en alle kanten op vliegt en te pas en te onpas in de remmen gaat, zeker in vergelijking met de MX die ik hiervoor had en welke 30K op de "teller" had. Die was ook AP2 maar reed tig keer soepeler op AS dan de nieuwe. Afijn, dat zal ook wel weer goed komen :).
 
Het inhouden is stuk minder geworden maar mijn mx verlaat nu regelmatig onbedoeld de rijbaan om naar een afslag te gaan. Hoogst vervelend en gevaarlijk. Op verzoek van baan wisselen wordt vaak niet uitgevoerd terwijl er wel voldoende ruimte is.
 
Hard remmen valt nog wel mee, maar de max snelheid klopt vaak niet, waarmee ook AP met Autosteer gelimiteerd wordt.
Vanaf mijn huis rij ik eerst op een 50-km weg waar de auto denkt dat ik er 90 mag.
Daarna draai ik een 70-km weg op, die echter als 50 gezien wordt..

Anyway, ik blijf de Tesla een heerlijke wagen vinden, en dit zal ook wel gefixt worden..
 
ik heb ook het idee dat schaduw werking op de weg iets doet, alsof het radarbeeld dan niet klopt met het beeld van de camera's, de auto dan gaat remmen. De auto houdt ook vaak wat in als je bijvoorbeeld een flauwe linkerbocht hebt, je in de linkerbaan rijdt en in de rechterbaan auto's zitten, net alsof hij dan de lijnen oid niet goed ziet en niet herkent dat de andere auto's in een andere baan zitten. De auto remt dan niet vol maar begint dan in te houden, weer gas erbij, erg onrustig.

Herkenbaar. Vandaag viel me op dat bij sterke schaduwwerking van een viaduct (vlak ervoor) behoorlijk ingehouden werd. In een snelle blik op m'n dashboard viel me op dat (toen ik keek) remlichten niet aan gingen.
Ik rijd dat traject regelmatig en ga proberen te achterhalen of het daadwerkelijk de schaduw was of toch 'de locatie of hobbel'....
De flauwe bocht naar links inclusief verkeer (vrachtwagens!) op rechterbaan is ook vervelend idd ivm inhouden. Wellicht zijn de rijbanen in NL te smal oid. Misschien is andere tuning van de sensoren/camera's een oplossing?