Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Tesla AI Day watch party is live right now. You can watch the stream on YouTube.

Mercedes EQS

Laat ik vooropstellen dat ik blij ben dat Mercedes ook de EV omarmt met dit vlaggenschip.
En dat ik eenieder die er een aanschaft veel veilig plezier toewens.

Maar het waarom blijft me bezighouden. Natuurlijk comfortabel maar verder een niet baanbrekend doch zwaar en illusionair voertuig.

In mijn subjectieve beleving een banaan zonder frunk voor oudere doelgroep.
 
  • Like
Reactions: job-lek and JanG007
Deze EQS is groot, ruim, en praktisch met z'n grote achterklep. Ook is het de meest comfortabele en luxueuze EV die je vandaag kan kopen. Mercedes kan hiermee heel wat klanten bij zich houden die een EV willen in de topklasse, en ook ben ik er zeker van dat ze klanten van andere merken, zoals oa Tesla, zullen afsnoepen. Mijn buurman die nu een S P100D heeft, heeft ondertussen al een EQS 53 AMG in bestelling. Mercedes doet dus geen slechte zet met deze EQS. Weet dat er ook een SUV-variant van komt, en dat ook de kleinere EQE al is voorgesteld.

Hoewel een compleet nieuw model en design blijft het een gewone Mercedes met elektrische aandrijving, terwijl de Model S een echte elektrische auto is.
 

Maurice1

Active Member
Oct 22, 2018
2,500
1,449
Nijmegen
TeslaBjorn is er ook zeer tevreden mee.

De Mercedes zou het zelfs in 9:20 tot 9:25 kunnen doen. De Model 3 blijft koploper, maar is natuurlijk een hele andere auto dan de EQS
De EQS blinkt uit in rijcomfort, grootte en luxe.


1641281575581.png
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
9,230
8,819
Belgium
Ik vind het een beetje flauw om te doen alsof we moeten accepteren dat niemand aan z'n auto mag werken (of 3rd parties). Dat deden we niet bij Tesla, en vind ik dat we ook niet bij Mercedes moeten doen.

Bovendien, hadden ze wel gewoon toegelaten dat je de voorste kap mag openen, had men niet die lelijke zijklep moeten bouwen om ruitenwissecrvloeistof in te gieten.
 
Ik vind het een beetje flauw om te doen alsof we moeten accepteren dat niemand aan z'n auto mag werken (of 3rd parties). Dat deden we niet bij Tesla, en vind ik dat we ook niet bij Mercedes moeten doen.

Bovendien, hadden ze wel gewoon toegelaten dat je de voorste kap mag openen, had men niet die lelijke zijklep moeten bouwen om ruitenwissecrvloeistof in te gieten.
Ik zie dan weer niet veel verschil met stickers die waarschuwen dat je de batterij er niet uit mag halen en dat je daarvoor bij een specialist terecht moet of het gebruik van gemarkeerde schroeven die tonen dat de gebruiker iets zelf heeft opengemaakt. Het modern equivalent daarvan dus.
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
9,230
8,819
Belgium
Ik zie dan weer niet veel verschil met stickers die waarschuwen dat je de batterij er niet uit mag halen en dat je daarvoor bij een specialist terecht moet of het gebruik van gemarkeerde schroeven die tonen dat de gebruiker iets zelf heeft opengemaakt. Het modern equivalent daarvan dus.
Er lijkt me nog een afstand tussen het opensnijden van gelijmde onderdelen om aan de batterijen te geraken, en het open doen van de motorkap om aan de 12V loodaccu te geraken.
 
  • Like
Reactions: job-lek

En dan zijn er nog steeds jankers die roepen dat Tesla's in China gemaakt worden.😇
 
Eqs 350 lijkt wel een zeer interessante aanbieding te worden. Significant goedkoper in de lease dan een S, de betere auto (niet de betere EV). Ben echt wel Tesla fan, maar als de S niet tijdig leverbaar is en op dit moment niet in budget past en de Eqs wel… alleen het laad netwerk maakt nog een groot verschil (waar ik maar zo’n 5 dagen per jaar gebruik van maak). Eqs is eigenlijk net te groot, vooral qua uitstraling. Eqe heeft een veel te kleine kofferbak, de Eqe shooting brake is er ook nog niet.

In september als ik weer mag kiezen maar eens kijken wat de opties dan zijn.
 
Vandaag eens wezen kijken bij de eqs. Proefrit duurt nog even want er schijnt maar 1 demo te zijn daarvoor die uitgewisseld wordt tussen de dealers.

Wat moet ik zeggen, best mooie auto, super afgewerkt etc. en ik denk dat proefrit ook enorm comfortabel zal zijn. Maar die software, dat maken ze toch echt onnodig complex en niet doordacht. Navigeren naar Parijs kregen we niet ingesteld, ook de verkoper niet. Je moet eerst een land kiezen maar we konden niet vinden waar. Parijs intoetsen leidt tot allemaal Parijs gerelateerde poi’s in nl. Bij een verre route kreeg je geen laadopties, alleen dat je het niet ging halen. Zoeken naar laders heeft geen filter op snellaadstations tov langzame laders. Zo waren er nog veel meer onhandigheden. Ze hebben nog veel te leren.

Anyway, maar eens zien of de proefrit me over de streep trekt. Anders mijn S maar overnemen en nog een paar jaar doorrijden…

Oja, en de onwetendheid van de verkoper :eek:
De eerste model s was eigenlijk een Mercedes cls, wist u dat?
Welke model s heeft u nu en hoeveel kms haalt u? Ik: de s75d en ongeveer 300, zomer meer winter minder. Hij: ja dat is het voordeel van de eqs, die kan 700 en dat haalt hij ook echt.
Elektrisch is de vervanger voor benzine, waterstof meer voor dieselrijders.
Ik heb het maar niet meer geprobeerd…
 
  • Funny
Reactions: Rqcg and job-lek

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
9,230
8,819
Belgium
LOL waarom zou je de moeite doen om die mens te belonen met een bestelbon?

En die software gaat niet magisch voor jou op 6 maanden opgelost zijn. De hele logica van land->plaats->straat is uitgevonden door een idiote software architect en die gaat echt niet op 6 maanden vervangen worden door iemand die écht gebruiksvriendelijke software ontwerpt.
 

michelh

Active Member
Jan 22, 2018
1,297
2,225
Arnhem
Oja, en de onwetendheid van de verkoper :eek:
De eerste model s was eigenlijk een Mercedes cls, wist u dat?
Onwetendheid is de bron van alle kwaad.

De eerste stappen in de ontwikkeling van de Tesla Model S waren testritten met een omgebouwde Mercedes CLS, waar een batterypack onder gemonteerd was. En een opgeplakte uitlaatpijp om geen argwaan te wekken. Tesla bouwde ook een E-klasse om. Besloten werd meer richting een CLS-achtige hatchback te ontwerpen dan richting een E-klasse sedan.
 
Vandaag proefrit gemaakt en totaal andere beleving dan Model S. Echt super comfortabel qua veercomfort, zitcomfort, stilte etc. Stuurt wel nimble met de meesturende achterwielen, maar wel indirect stuurgevoel. ‘Autopilot’ werkte ook heel prettig en comfortabel. Er zitten heel veel moderne snufjes en technieken in zoals de augmented reality in de navigatie etc.

Hij voelde wat traag aan en is dat ook in vergelijking met model S. Maar hij is meer dan snel genoeg.

Het Tesla gevoel mis ik nog wel: Het wow effect van de eerste proefrit met de model S in 2015. De 2 model S waar ik sindsdien 230.000 km met veel plezier in heb gereden en elke rit fantastisch was tot op de dag vandaag. Die ‘klik’ mis ik nog bij de eqs. Na de proefrit terug in de S voelde dat als thuiskomen, maar ook als een speelgoedauto waarbij de eqs de model S echt overklast op comfort en afwerking.

Nu maar eens goed nadenken wat ik ga doen. Ik ga de model S sowieso missen. En ook het Tesla gevoel hoe goed doordacht en auto 2.0 de tesla is.

B0F1780E-212C-4B8F-B3DF-44C5AB51B580.jpeg
94C201E6-A23E-4E33-B768-6A39FD9F63A8.jpeg
CB51336D-2048-48C8-8F6E-DCF2B7E05517.jpeg
B36749BF-6EC6-4FE0-B366-B3597670EC19.jpeg
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top