Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla naar Asturië (noord-west Spanje)

This site may earn commission on affiliate links.
Correctie, na verificatie met Aeroville, P2 (waar je kan laden) is open tussen 08.00 en 21.00

Lijkt mij toch niet juist, wij hebben er tot 23:30 gestaan. Anders dan de P1 tot en met P6 benaming doet vermoeden (losse parkeerterreinen, verdiepingen ) bevinden alle delen zich op een aansluitend niveau, zonder onderlinge afscheidingen. In het winkelcentrum zitten ook horeca en een bioscoopcomplex, die zijn tot zeker 24:00 uur open. Dat verklaart de ruime openingstijden.

Wie heb je gesproken?
 
Dit is de tekst die ik terug kreeg op mijn email;

Good morning,

The car park is open from 8 am to 9 pm.
Best regards,

Aeroville team

- - - Updated - - -

Dit is de tekst die ik terug kreeg op mijn email;

Good morning,

The car park is open from 8 am to 9 pm.
Best regards,

Aeroville team

obv deze vraag:

if i want to charge my car on p2 what are the opening hours for this car park ?
 
Dit is de tekst die ik terug kreeg op mijn email;

Good morning,

The car park is open from 8 am to 9 pm.
Best regards,

Aeroville team

- - - Updated - - -



obv deze vraag:

if i want to charge my car on p2 what are the opening hours for this car park ?

Ik denk dat zij inderdaad de koppeling maken met de openingstijden van de winkels, het P2 gedeelte ligt meer onder het winkeldeel. Maar zoals aangegeven, het is een grote eenlaags garage zonder onderlinge afscheidingen.
 
Hier nog een aantal minder positieve ervaringen met betrekking tot het laden met de UMC. Zoals velen hier bekend zal zijn is de Tesla gevoelig voor spanningsverlies van de laadbron tijdens het laden. Bij een laadpaal resulteert dit in het automatisch naar beneden bijstellen van de laadstroom.

In mijn observatie kan de UMC echter niet de laadstroom automatisch beperken. Bij een te grote spanningsval (van circa 230 naar circa 216 volgens de app) stopt het laden geheel, waarna het ook niet meer kan worden gestart vanaf de app.

Naar buiten gaan, de stekker eruit en erin, handmatig op het scherm in de auto de laadstroom verlagen en het laden opnieuw starten zijn dan de noodzakelijke handelingen om weer te laden.

Wij zitten nu in de Parador van Cangas de Onis. Daar is keurig netjes een schuko aansluiting voor ons geregeld, maar deze eerste contactdoos werkte niet goed. Zelfs bij 6A stopte de tesla naar verloop van tijd. Wij hebben nu een andere aansluiting, daar kunnen wij op 10A laden. Natuurlijk nog steeds bagger, maar genoeg voor onze verplaatsingen hier.

Een 22 kW laadpaal is overigens op komst, ik heb de toekomstige plek van de paal al gezien!
 
Is ook mijn ervaring. Zitten op een doodlopende weg in de Marken (Marche,Italië) aan het eind van een bovengrondse elektriciteitskabel. Spanning varieert tussen 195 en 230. Met de UMC kun je dan feitelijk niet laden. Ben erg blij op het laatste moment nog een draagbare laadeenheid gekocht te hebben (Juice Booster 1) - incl de set aan verloopstekkers. Deze is minder gevoelig en ik sta nu gewoon op 10 A te laden (8,7 km per uur). Anders hadden we hier toch wel een uitdaging gehad - het eerste laadpunt is op 5 kwartier rijden (86 km).
Komische is dat ik'm juist had meegenomen om zo mogelijk ook ergens eventueel op 32A te kunnen laden.


Hier nog een aantal minder positieve ervaringen met betrekking tot het laden met de UMC. Zoals velen hier bekend zal zijn is de Tesla gevoelig voor spanningsverlies van de laadbron tijdens het laden. Bij een laadpaal resulteert dit in het automatisch naar beneden bijstellen van de laadstroom.

In mijn observatie kan de UMC echter niet de laadstroom automatisch beperken. Bij een te grote spanningsval (van circa 230 naar circa 216 volgens de app) stopt het laden geheel, waarna het ook niet meer kan worden gestart vanaf de app.

Naar buiten gaan, de stekker eruit en erin, handmatig op het scherm in de auto de laadstroom verlagen en het laden opnieuw starten zijn dan de noodzakelijke handelingen om weer te laden.
 
Last edited:
Is ook mijn ervaring. Zitten op een doodlopende weg in de Marken (Marche,Italië) aan het eind van een bovengrondse elektriciteitskabel. Spanning varieert tussen 195 en 230. Met de UMC kun je dan feitelijk niet laden. Ben erg blij op het laatste moment nog een draagbare laadeenheid gekocht te hebben (Juice Booster 1) - incl de set aan verloopstekkers. Deze is minder gevoelig en ik sta nu gewoon op 10 A te laden (8,7 km per uur). Anders hadden we hier toch wel een uitdaging gehad - het eerste laadpunt is op 5 kwartier rijden (86 km).
Komische is dat ik'm juist had meegenomen om zo mogelijk ook ergens eventueel op 32A te kunnen laden.
Grappig, op de site van de juice booster: een simpele vierkante doos als behuizing, waarvan wordt gezegd dat het design is gebaseerd op de Bauhaus stijl. :)
 
lees ik nou goed dat er een adapter op die juice booster zit die je aan kunt sluiten op een chademo oplaadstation?
want als dat t geval is, ga ik vandaag nog dat ding halen :)


  • direkt an einer öffentlichen Ladestation (Typ2, Typ1, CHAdeMO, CCS). Dafür benötigen Sie je nach Station ein eigenes Ladekabe
 
Nee - er zit een 32A connector op de booster. Er wordt ook geen adapter met de adapter-sets die ze hebben meegeleverd. Wellicht is die (ChaDeMo <-> 32A) wel ergens te koop..??

lees ik nou goed dat er een adapter op die juice booster zit die je aan kunt sluiten op een chademo oplaadstation?
want als dat t geval is, ga ik vandaag nog dat ding halen :)


  • direkt an einer öffentlichen Ladestation (Typ2, Typ1, CHAdeMO, CCS). Dafür benötigen Sie je nach Station ein eigenes Ladekabe
 
lees ik nou goed dat er een adapter op die juice booster zit die je aan kunt sluiten op een chademo oplaadstation?
want als dat t geval is, ga ik vandaag nog dat ding halen :)


  • direkt an einer öffentlichen Ladestation (Typ2, Typ1, CHAdeMO, CCS). Dafür benötigen Sie je nach Station ein eigenes Ladekabe
Nee, er wordt een overzicht gegeven van de bestaande laadmogelijkheden.
En vervolgens wordt er gezegd dat voor alle overige elektrische aansluitingen de Juice Booster een oplossing biedt.
 
UPDATE:

Vanavond zouden (let op de werkwoordsvorm) wij weer terugvaren vanuit Gijon naar Saint Nazaire. Wij krijgen echter net het volgende bericht:

Ferry to France | Cheap Ferry France | Cross Channel Ferry | LD Lines

De afvaart is gecancelled! Bij het sms bericht zat een telefoonnummer voor meer info, natuurlijk gebeld, maar daar hebben ze geen extra info!

Het ziet er dus naar uit dat wij terug gaan rijden. Op zich wel goed voor de kennisvergaring. Wij gaan nu ervaren waar wij in het Baskenland en op de route Biaritz - Parijs kunnen laden.

Elk nadeel heb zijn voordeel!
 
Last edited:
Nu per e-mail bevestigd:

Dear Customer,





Due to a technical problem, LD Lines regrets to inform you that your departure from Gijon on 30 th July at 23h00 is cancelled .



As most subsequent departures are full, a refund can be arranged by return of email at [email protected]



For any issues arising from this cancellation, please contact our customer services on [email protected]



Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused by this service disruption.



Best Regards,

Reservations Service

Ld Lines



LOL, dit maakt mijn track record met Ferry overtochten wel bijzonder. Inmiddels heb ik een overnachting geboekt in de Parador van Limpias. Dan nog laden in San Sebastián bij een laadpaal van Ibil en dan weer ergens in de buurt van Bordeaux.

Heeft iemand nog suggesties voor laadpalen tussen Bordeaux en Parijs?
 
Nu per e-mail bevestigd:



LOL, dit maakt mijn track record met Ferry overtochten wel bijzonder. Inmiddels heb ik een overnachting geboekt in de Parador van Limpias. Dan nog laden in San Sebastián bij een laadpaal van Ibil en dan weer ergens in de buurt van Bordeaux.

Heeft iemand nog suggesties voor laadpalen tussen Bordeaux en Parijs?


en zo bewijst die type3 kabel weeral zijn dienst.

succes !