Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla naar Asturië (noord-west Spanje)

This site may earn commission on affiliate links.
uit HLN.be vandaag

ScreenShot227.jpg


waarom doet dit mij aan dit draadje denken ?
 
bedankt Daniel, ik rijd iedere zomer via Madrid naar Murcia, dus tot Bilbao/Baracaldo heb ik vaak gereden met benzine autos. Vanaf Februari zal ik ook een MS hebben maar heb het voor deze zomer toch maar op veilig gespeeld en een vlucht geboekt ondanks dat tesla beweert mid 2015 tot zuid spanje superchargers uit te rollen.
 
Even nog een kort bericht. Afgelopen zomer zijn wij naar Asturias gegaan met de Ferry van Nantes (st. nazaire) naar Gijon). Terugweg gewoon helemaal met de tesla, want de afvaart was gecancelled ivm technische problemen. Op de foto hieronder zie je in de verte de boot, de Norman Atlantic.

Wij zijn inmiddels aangekomen in st. Nazaire. Tussendoor geladen in Le Mans bij een zeer vriendelijke Renault dealer. Ook in Parijs hebben wij nog even afgetopt bij tesla. Plan was namelijk om in rennes te laden (360 km vanaf Parijs, daarom het aftoppen), maar na goede ervaringen van tesla bij Renault dat toch maar geprobeerd.

Wij hebben nu nog 93 km bereik, zou voldoende moeten zijn, maar wij mogen proberen aan boord bij te laden (voor eventuele tegenslagen, maar wat kan er nu mis gaan op zee?). Ik hoop dat ze een neuter hebben!

aru7ezem.jpg


Ik lees net een bericht in de Volkskrant over een brand op een Ferry. Raad eens welk schip...

Brand op Italiaanse veerboot bij Griekenland | Buitenland | de Volkskrant
 
Last edited:
Even nog een kort bericht. Afgelopen zomer zijn wij naar Asturias gegaan met de Ferry van Nantes (st. nazaire) naar Gijon). Terugweg gewoon helemaal met de tesla, want de afvaart was gecancelled ivm technische problemen. Op de foto hieronder zie je in de verte de boot, de Norman Atlantic.

Ik lees net een bericht in de Volkskrant over een brand op een Ferry. Raad eens welk schip...

Brand op Italiaanse veerboot bij Griekenland | Buitenland | de Volkskrant

The plot thickens! Onvoorstelbaar!
 
ik ben momenteel in Asturias en kan je vertellen: ben blij dat de m3 thuis staat. Als je een beetje zuinig op je auto bent wil je hier echt niet rijden. Ben op wegen geweest waar je de takken over het dak van de huurauto hoorde gaan
 
Wij willen in juli ook naar dit deel van Spanje. We hebben tot nu toe maar 1 hotel met een destination charger kunnen boeken (de rest is al vol), dus dus zullen aangewezen zijn op publieke laadpalen of een hotel waar we in een gewoon stopcontact met de UMC van de Model 3 kunnen laden.

We zoeken bijv. nog wat in de buurt van Oviedo. Hoe is de ervaring hier, werkt dat met met de reguliere stopcontacten met de UMC of heb ik dan allemaal verloop-stekkers nodig (ik las hier van 16A naar 32A, maar dat is wellicht specifiek voor de Model S?).

De publieke laadpalen lijken - als ik Chargemap bekijk - over het algemeen de standaard type-2 stekker te ondersteunen. Toch?
 
Na zoveel jaar eindelijk de psychologisch diepgewortelde schrik van de reis indertijd voldoende gezakt om de poging weer te wagen? :D;)
We zijn benieuwd wat er dit keer allemaal gaat gebeuren.
Inmiddels hebben wij deze reis (bijna 1700 km) in de afgelopen jaren ruim 10 keer afgelegd! Vorig jaar hebben wij een vakantiehuis in de streek gekocht, dus het reizen zal ook niet minder worden.

Vanaf 2015 stelde de reis eigenlijk al weinig meer voor, enkel in het laatste deel - van de Spaanse grens tot Asturias - waren geen superchargers. Dat konden wij overkomen met publieke snelladers, eerst in de omgeving van Bilbao (ibil en iberdrola) en nu ook in Asturias (EDP).