Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie door Noorwegen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de autoPASS ontvangen via de post. Procedure gevolgd zoals op http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/42037-Road-tax-Toll-Norway beschreven. Bij mijn account staat 'environmentally friendly vehicles', dat is hoopvol. Ook een saldo van -200 kronen maar geen 'invoice'. Ik ga er van uit dat het nu allemaal klopt en dat ik de tolwegen en de ferrie's nu probleemloos kan op gaan. Of ik die 200 kronen moet betalen zien we wel :biggrin:.
Heeft iemand ervaring wat de beste plek is voor de autoPASS op de voorruit van een MS? In de handleiding staat achter de spiegel, 3-7 cm onder de bovenrand.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Last edited:
Wij hebben al een tijdje op onze planning staan dat we naar Noorwegen op vakantie gaan. We vertrekken eind volgende week en ik heb helaas te weinig tijd gehad om het goed voor te bereiden, ik loop nu snel alle topics na en heb de volgende vragen waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben:

- Ik heb snel een transponder aangevraagd via Privat AutoPASS-avtale | Fjellinjen mocht deze niet op tijd zijn kan ik dan wel tegen betaling de veerboten op?
- Moet ik een 220 oplossing (ik zie knutselwerk) hebben of volstaat publiek Type 2 laden, en zo ja is er een goede dekkende app?
- We willen van Lyngdal naar Aksdal en daarna Bergen rijden (mits 1 kan) maar is dat te doen zonder laden op superchargers? Het langste stuk is 240 km door de bergen en ik twijfel of dat lukt op een volle charge (85 accu)
- Dezelfde vraag over de route Hjørring - veerboot Larvik en dan Oslo. Ik heb begrepen dat de accu snel leeg gaat op de boot door het corrigeren van de luchtvering op de boot.

Zou echt top zijn als iemand hier ervaring mee heeft!
 
Wij hebben al een tijdje op onze planning staan dat we naar Noorwegen op vakantie gaan. We vertrekken eind volgende week en ik heb helaas te weinig tijd gehad om het goed voor te bereiden, ik loop nu snel alle topics na en heb de volgende vragen waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben:

- Ik heb snel een transponder aangevraagd via Privat AutoPASS-avtale | Fjellinjen mocht deze niet op tijd zijn kan ik dan wel tegen betaling de veerboten op?
- Moet ik een 220 oplossing (ik zie knutselwerk) hebben of volstaat publiek Type 2 laden, en zo ja is er een goede dekkende app?
- We willen van Lyngdal naar Aksdal en daarna Bergen rijden (mits 1 kan) maar is dat te doen zonder laden op superchargers? Het langste stuk is 240 km door de bergen en ik twijfel of dat lukt op een volle charge (85 accu)
- Dezelfde vraag over de route Hjørring - veerboot Larvik en dan Oslo. Ik heb begrepen dat de accu snel leeg gaat op de boot door het corrigeren van de luchtvering op de boot.

Zou echt top zijn als iemand hier ervaring mee heeft!

Ik heb het al eens eerder betoogd, maar een transponder is niet noodzakelijk voor de tolwegen. Zonder transponder wordt je kenteken gefotografeerd, krijgt de rekening thuis, en kunt die laten vervallen door een kopie van de EV autopapieren te mailen.

Mogelijk is het inmiddels nog gemakkelijker, en sturen ze niet eens meer een rekening als het blijkt om een EV te gaan. Ik heb zelf in elk geval nog geen rekening gezien van mijn wintersport in Februari.

Ik heb dus exact NIETS hoeven doen om kosteloos over de Noorse Tolwegen te rijden.
 
Leuk om deze thread te lezen! Noorwegen is iets wat ik al een tijdje in gedachten had om met de Tesla te doen. Aangezien wij in het hoogseizoen moeten rijden en even geen zin heb in de ellenlange files met jengelend kind richting zuidelijk europa, lijkt Noorwegen met haar majestueuze fjorden wel een goed alternatief :).

Mooie tips hier al te lezen. Hou ik zeker in de gaten!
 
Dat er niemand is die zich druk maakt over drukte in het hoogseizoen in Noorwegen met die duizenden Tesla's die al files op busbanen e.d. veroorzaken:confused:. Lijkt mij overigens een prachtig land om eens te bezoeken. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Wij gaan met de road-trip pas in September hoor. :smile:
Apart draadje volgt in de komende dagen, maar je kunt nu nog aansluiten...