Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was afgelopen weekend in Antwerpen maar de laadpalen zijn daar toch iets lastiger te spotten dan in NL. Volgens de NewMotion app zouden er 2 moeten zijn bij een kerk in het centrum maar na 3 rondjes kon ik niets vinden. Toen maar geparkeerd zonder laden. Misschien handig als er meer info zou zijn dat het bv in een parkeergarage zit ofzo.

Gezien in Antwerpen stad al 37 kerken zijn lijkt het mij redelijk logisch dat je op zoek naar 2 palen bij 'een' kerk niet als simpel mag noemen… . :p
 
Hier ook maar eens het plan opgevat om deze zomer een road trip door Frankrijk/Italië te doen. Reis leidt waarschijnlijk via Reims richting Beaune en Lyon en dan naar de Cote 'd Azur en Bloemenrivièra. Met de toegenomen SuC-dichtheid zou het goed te doen moeten zijn.
Het idee is om het op te splitsen in 'hops' van steeds 300-500 kilometer maximaal, en dan 2-3 dagen op dezelfde plek (hotel). Wat raden jullie aan: minder stoppen en dan langer laden, of een 'splash&dash' van 15-20 minuten en dan vaker stoppen?
 
Hier ook maar eens het plan opgevat om deze zomer een road trip door Frankrijk/Italië te doen. Reis leidt waarschijnlijk via Reims richting Beaune en Lyon en dan naar de Cote 'd Azur en Bloemenrivièra. Met de toegenomen SuC-dichtheid zou het goed te doen moeten zijn.
Het idee is om het op te splitsen in 'hops' van steeds 300-500 kilometer maximaal, en dan 2-3 dagen op dezelfde plek (hotel). Wat raden jullie aan: minder stoppen en dan langer laden, of een 'splash&dash' van 15-20 minuten en dan vaker stoppen?
Hi Daniel. De algemene opvatting van doorgewinterde Europa reizigers hier zal het laatste zijn: beter meer en korte stops dan lange etappes en langer laden. Dit is relaxter en efficiënter (het duurt relatief lang om de accu erg vol te moeten laden, je kunt beter tot 60 a 70 procent laden en daarna een korter stuk rijden). Veel plezier!
 
Het idee is om het op te splitsen in 'hops' van steeds 300-500 kilometer maximaal, en dan 2-3 dagen op dezelfde plek (hotel). Wat raden jullie aan: minder stoppen en dan langer laden, of een 'splash&dash' van 15-20 minuten en dan vaker stoppen?
Gezien de tijd die je nodig hebt om snelweg op / snelweg af te gaan is een laadstop effectief nooit 15-20 minuten en moet je niet te vaak stoppen. Ik denk dat als je door Frankrijk rijdt, je opties meer worden bepaald door waar de volgende SuC staat; in Duitsland is de dichtheid hoger en kun je vaker uit meer opties kiezen. Mijn voorkeur heeft meestal een 30-40 minuten stop en de snelheid aanpassen aan de range die je dan hebt binnengeharkt.
 
Afgelopen weekend naar Uzès (Languedoc) en mijn stramien op de terugweg was al volgt...

Vertrokken in Saint Maximin met 75% en dan een Perrier en een glas wijn bij het watervalletje in Valence (dus 30min)...vervolgens eten in Beaune (100%) en daarna alles negeren om toch maar Nancy te mijden en naar Metz door de karren...Metz een Pellegrino in de zelfbediening aldaar (25min) en nog een korte stop in Arlon (15min) om dan naar Hasselt te rijden.

Bij de suc in Arlon waren stalls 3 A/B niet in werking, weet niet of dat ondertussen opgelost is.
 
Hier ook maar eens het plan opgevat om deze zomer een road trip door Frankrijk/Italië te doen. Reis leidt waarschijnlijk via Reims richting Beaune en Lyon en dan naar de Cote 'd Azur en Bloemenrivièra. Met de toegenomen SuC-dichtheid zou het goed te doen moeten zijn.
Het idee is om het op te splitsen in 'hops' van steeds 300-500 kilometer maximaal, en dan 2-3 dagen op dezelfde plek (hotel). Wat raden jullie aan: minder stoppen en dan langer laden, of een 'splash&dash' van 15-20 minuten en dan vaker stoppen?
Bij afstanden van 300-500km heb je 1 stop...
 
Bij afstanden van 300-500km heb je 1 stop...
Ja, voor de trip zelf wel. Maar gezien 0 garantie dat ik bij een hotel kan laden (ga wel overal vooraf informeren, al is er maar een normaal stopcontact) moet ik wel steeds zorgen dat ik met genoeg range aankom om de volgende SuC te halen, en evt. ter plekke nog een rondje te maken zonder de plaatselijke dorpen af te moeten struinen op zoek naar een laadplek :)
 
Eens. Met hemelvaart een aantal dagen op een landgoed in Noord-Frankrijk aan 2 verschillende gewone stopcontacten gehangen, 0 km bijgeladen. Ondanks in stapjes verlaging naar 7amp lijkt het wel of hij er meteen mee stopt als je van de auto wegloopt. Een juicebooster van 1000 euro is me echt te gek, dus ik zorg ervoor altijd in de buurt van een SuC te verblijven. Urvillers in dit geval.
Een tip voor Urvillers: de nav vanuit het noorden zegt dat je er voorbij moet en dan terug. Niet nodig, zorg dat je bij de afrit rechts houdt door het tankstation(niet links er langs wat logisch lijkt) dan kom je op het parkeergedeelte waar de SuC's staan.
 
  • Informative
Reactions: Keezje
Even een tip voor iedereen die een fijn/leuk/prettig resort zoekt bij Boedapest, het Aquaworld Resort Budapest (Aquaworld Resort Budapest - 4-star superior hotel and Aqua Park in Budapest) heeft 3 parkeerplekken waar je kunt laden. Ze hebben er schuko + rode aansluitingen, dus je moet wel je UMC meenemen, maar dan kun je dus probleemloos met 3x16A opladen in de parkeergarage.

Overigens erg leuk voor kinderen (veel zwembaden en glijbanen), maar als stel zonder kinderen vonden we het verblijf ook erg prettig (ook veel zwembaden + sauna en makkelijke locatie om naar Boedapest of Szentendre te gaan). Voor de thermaalbaden kun je overigens wel beter echt een badhuis pakken.

IMG_20170530_180814 - Copy.jpg
 
Via Nivelles gereden. Was nog erg druk op de Brusselse ring... Terugweg over enkele dagen zal ik toch wel via Lille gaan denk ik zo...

Maar zo rijg ik in een paar maanden tijd al wel een heel aantal met Tesla bezochte Europese SuC locaties aan elkaar (mijn vrouw zegt: een man kan slechtere hobby's verzinnen ).

Plantenbeurs zegt me niks. Heb je dat hier ook? Het is hier al een drukte van belang maar dat is volgens mij vooral vanwege de Prix du Jockey (zondag a.s.)

Maar morgen eerst: Parijs :D
 
Even een tip voor iedereen die een fijn/leuk/prettig resort zoekt bij Boedapest, het Aquaworld Resort Budapest (Aquaworld Resort Budapest - 4-star superior hotel and Aqua Park in Budapest) heeft 3 parkeerplekken waar je kunt laden. Ze hebben er schuko + rode aansluitingen, dus je moet wel je UMC meenemen, maar dan kun je dus probleemloos met 3x16A opladen in de parkeergarage.

Overigens erg leuk voor kinderen (veel zwembaden en glijbanen), maar als stel zonder kinderen vonden we het verblijf ook erg prettig (ook veel zwembaden + sauna en makkelijke locatie om naar Boedapest of Szentendre te gaan). Voor de thermaalbaden kun je overigens wel beter echt een badhuis pakken.

View attachment 229273
Leuk en erg mooi! Zie dat dit helemaal in het noorden van Bp zit. Szentendre etc zeker een aanrader.
Voor klassieke badhuizen bijvoorbeeld deze Szechenyi fürdő en Gellert fürdő
Centraal in de stad verblijf ik vaak in Hotel Castle Garden, en doe alles in de stad met de tram en metro.
Helaas geen laadvoorzieningen (ben er altijd zonder auto). Zal ze de volgende keer proberen te overtuigen een DEC in de kelder te hangen.
 
  • Like
Reactions: dicktump
Leuk en erg mooi! Zie dat dit helemaal in het noorden van Bp zit. Szentendre etc zeker een aanrader.
Voor klassieke badhuizen bijvoorbeeld deze Szechenyi fürdő en Gellert fürdő
Centraal in de stad verblijf ik vaak in Hotel Castle Garden, en doe alles in de stad met de tram en metro.
Helaas geen laadvoorzieningen (ben er altijd zonder auto). Zal ze de volgende keer proberen te overtuigen een DEC in de kelder te hangen.
Door heel Boedapest zijn best wat laadpalen te vinden kwam ik achter, veel ook nog gratis. Zo heb ik de auto bij WestEnd neergezet, een shopping center met een metrostation erbij en 10-15 minuten lopen vanaf het Parlementsgebouw. Het parkeren was betaald, maar het opladen gratis. Ook geen activatie nodig, stekker erin en hij begint te laden.

Ik ben eerder overigens ook met het vliegtuig gegaan, inderdaad door het goede OV prima te doen. Kost ook niks daar. Bij de metro hoef je ook niet naar tijden te kijken, er komt volgens mij altijd een metro binnen 5 minuten.

Maar erg mooie omgeving, zowel het centrum zelf als vlak erbuiten. En inderdaad Szentendre.
 
  • Like
Reactions: Peters25
Mijn "vakantie" zit er net op.
Het was een geweldige belevenis mee te doen aan de Nikola Tesla Rally in Kroatië.

Voor wie het niet kent:
Nikola Tesla EV Rally Croatia 2017 | Willkommen auf der offiziellen Website der Kroatischen Zentrale für Tourismus.

Eigenlijk had ik wel verwacht, dat er ook een auto deelneemt met Nederlands kenteken. Op Frankrijk, Italië en Nederland na, was heel Westeuropa eigenlijk aan start...

Wow klinkt gaaf!! Zie dat de data voor 2018 er ook al zijn.
- Enige indicatie van de kosten van de rally?
- Was laden geregeld (ik zie veel plaatjes waar dat wel zo lijkt)
- waren de hotels geregeld of was dat eigen initiatief?
- met 1500km in 8 dagen, was dat dus ongeveer 200km per dag? Hoeveel rijtijd per dag ongeveer? Onze e-rally leert dat je best veel tijd on the road kan zijn met die km's