Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
De zomervakantie duurt nog even, maar vanochtend de zomervakantie geboekt. Dit keer naar Kroatië. Voor de heenweg zoek ik een leuk hotel in Oostenrijk aan de A10 tussen Salzburg en Villach. Heeft er iemand een goede suggestie/ervaring voor een accommodatie met DeC?

Vorige zomer hebben wij overnacht in Millstatt. Een mooi gezellig dorpje vlak aan het meer met enkele leuke bezienswaardigheden.
in Hotel am See - Die Forelle hebben ze een DeC, zelf hebben we hier niet overnacht, wel op het mooie terras gezeten.
 
De zomervakantie duurt nog even, maar vanochtend de zomervakantie geboekt. Dit keer naar Kroatië. Voor de heenweg zoek ik een leuk hotel in Oostenrijk aan de A10 tussen Salzburg en Villach. Heeft er iemand een goede suggestie/ervaring voor een accommodatie met DeC?
Landal Katschberg een huisje huren.
  1. Mooie weg de berg op
  2. Scheelt 6(?) euro tol
  3. Waanzinnig uitzicht
  4. Gratis DeC
  5. Ligt naast een brouwerij/restaurant
  6. Villach daarna een uurtje rijden
 
Zelf verblijven we regelmatig in Mauterndorf, dat halverwege net over de Radstater Tauern ligt. Daar heb je langs de B99 een gratis laadpaal aan 22kW, en enkele hotelletjes met een DeC. Zelf verblijven we voor goedkoop bij Pension Lasshofer, maar ook hotel Weitgasser is knap.
 
  • Informative
Reactions: ArgusBlue
De zomervakantie duurt nog even, maar vanochtend de zomervakantie geboekt. Dit keer naar Kroatië. Voor de heenweg zoek ik een leuk hotel in Oostenrijk aan de A10 tussen Salzburg en Villach. Heeft er iemand een goede suggestie/ervaring voor een accommodatie met DeC?


Bestaat dr eigenlijk nog geen goede site waar je op selectie criteria kan zoeken naar hotels met een destination charger? Met oplaadpunt is wel een item bij booking.com tegenwoordig, maar echt volledig is die nog niet volgens mij en een destination charger is nog wel prettiger dan een andere oplaadpaal. Afgelopen keren heb ik tijdens het rijden gekeken waar we ongeveer wilde stoppen en vervolgens alle hotels met destination charger in die regio bekeken om niet bij een hotel met de hoofdprijs uit te komen....best onhandig....
 
56D5A99C-CA23-4FAD-89ED-09BBDD98DA94.jpeg
2A5BE790-DCA4-4D61-B91C-DF39CCC7E7AF.jpeg
Afgelopen week met de S voor een klus op en neer naar Wenen. Nu op terugreis.

Tip 1: de opladers van Wien Energie bij de P&R Hutteldorf zijn niet betrouwbaar. Hadden vandaag geen netspanning / storing. Vervelend want na een week stilstaan in de vrieskou had ik net een paar % extra nodig om naar de SuC St Polten te komen.

Tip 2: voor net die paar % heeft de Denns Biomarkt me gered. 22KW lader. Gratis! Zit aan de rand van Wenen net van de A1 af (zie o.a. ChargeMap). Moest wel worden beloond uiteraard, dus heb voor het thuisfront voor 20 Euro chocolade producten gekocht. :p.

Theorietje:
mogelijk wordt SuC St Valentin nog voor de wintersport hausse uitgebreid. Naast de 8 bestaande chargers zijn markeringen aangebracht op het wegdek, achter een afzetting. Lijkt op 6 extra plaatsen en 1 of 2 plekken voor een extra trafo stall.

Zie foto’s, maar lastig te zien. Is nog te vroeg voor echte conclusies: geen nieuw Tesla materiaal te zien. Maar toch...

Wie er binnenkort nog een keer komt kan ons misschien wat meer vertellen....
 
  • Like
Reactions: Keezje
View attachment 356576 View attachment 356577 Afgelopen week met de S voor een klus op en neer naar Wenen. Nu op terugreis.

Tip 1: de opladers van Wien Energie bij de P&R Hutteldorf zijn niet betrouwbaar. Hadden vandaag geen netspanning / storing. Vervelend want na een week stilstaan in de vrieskou had ik net een paar % extra nodig om naar de SuC St Polten te komen.

Tip 2: voor net die paar % heeft de Denns Biomarkt me gered. 22KW lader. Gratis! Zit aan de rand van Wenen net van de A1 af (zie o.a. ChargeMap). Moest wel worden beloond uiteraard, dus heb voor het thuisfront voor 20 Euro chocolade producten gekocht. :p.

Theorietje:
mogelijk wordt SuC St Valentin nog voor de wintersport hausse uitgebreid. Naast de 8 bestaande chargers zijn markeringen aangebracht op het wegdek, achter een afzetting. Lijkt op 6 extra plaatsen en 1 of 2 plekken voor een extra trafo stall.

Zie foto’s, maar lastig te zien. Is nog te vroeg voor echte conclusies: geen nieuw Tesla materiaal te zien. Maar toch...

Wie er binnenkort nog een keer komt kan ons misschien wat meer vertellen....
Daar gaan wel een paar maanden overheen.
 
Wij willen dit jaar naar Slowakije, maar dan naar het oostelijke gedeelte. Ik heb in het buitenland alleen nog maar via superchargers gereden, maar die zijn daar niet. Ook het aantal destination chargers is beperkt.
Wat is de handigste app om te kijken welke laadmogelijkheden er zijn en heeft iemand daar al eerder gereden/geladen?
 
Wij willen dit jaar naar Slowakije, maar dan naar het oostelijke gedeelte. Ik heb in het buitenland alleen nog maar via superchargers gereden, maar die zijn daar niet. Ook het aantal destination chargers is beperkt.
Wat is de handigste app om te kijken welke laadmogelijkheden er zijn en heeft iemand daar al eerder gereden/geladen?

Ik gebruik eigenlijk altijd en overal Chargemap. Kijk wel goed hoe je daar moet afrekenen. Maar zou 't niet gewoon moeten kunnen?
De laatste Supercharger is Zvolen. Snina (zo'n beetje de meest oost gelegen fatsoenlijke stad) ligt op 300km. Dat zou moeten kunnen en dan gewoon op locatie laden aan stopcontact?

In Kosice zijn wat DCFC's van GreenWay. Je kunt je daarvoor aanmelden via:
Charging stations for electromobiles - GreenWay Slovakia

Zie ook: Our Stations - Greenway Slovakia

Volgens GreenWay is NewMotion een roaming partner, dus zou de NewMotion pas bij Greenway moeten werken: Roaming - Greenway network

Chargemap bevestigd dat: Oplaadpunten van Greenway
 
Wij willen dit jaar naar Noord Spanje, Bilbao en via de kust naar natuurpark Picos de Europa om daar in het gebied wat rond te rijden en te wandelen. Dichtstbijzijnde SuperCharger is enkele reis 200 km dus niet echt een optie. En als ik op Chargemap kijk zie ik ook alleen aan de kust een paar (trage) laadpunten. Voelt niet comfortabel. Hoe is jullie ervaring? Tips?
 
Wij willen dit jaar naar Noord Spanje, Bilbao en via de kust naar natuurpark Picos de Europa om daar in het gebied wat rond te rijden en te wandelen. Dichtstbijzijnde SuperCharger is enkele reis 200 km dus niet echt een optie. En als ik op Chargemap kijk zie ik ook alleen aan de kust een paar (trage) laadpunten. Voelt niet comfortabel. Hoe is jullie ervaring? Tips?

Ik vertrouw eigenlijk gewoon altijd op laden op locatie. Je zit op een camping/hotel neem ik aan? Dan zou ik daar iets regelen. Gewoon stopcontact voldoet prima voor dat soort dingen. Zeker als je aan de kust een 11 kW paaltje hebt moet dat naar mijn idee geen enkel probleem zijn.

Maar op laadpalen in landen buiten de Benelux vertrouw ik eigenlijk nooit. Toch nog teveel gedoe met welk pasje je moet hebben of dat je een of andere kaart moet hebben die je niet kunt aanvragen of SMS wat niet werkt met een NL-nummer.. Prima als het er is, dan gebruik ik het graag, maar ik laat mijn trip er niet van afhankelijk zijn. Gewoon oudewets stopcontact!

Wij gaan dit jaar bv. naar Hongarije, werkelijk niets te vinden in de omgeving (zelfs geen AC laadpaal). Maar heb met het park besproken dat ik kan laden uit een stopcontact in de parkeergarage.
 
Wij willen dit jaar naar Noord Spanje, Bilbao en via de kust naar natuurpark Picos de Europa om daar in het gebied wat rond te rijden en te wandelen. Dichtstbijzijnde SuperCharger is enkele reis 200 km dus niet echt een optie. En als ik op Chargemap kijk zie ik ook alleen aan de kust een paar (trage) laadpunten. Voelt niet comfortabel. Hoe is jullie ervaring? Tips?
De SuC bij Cantabria, die volgende week 1 jaar under construction is, is al helemaal klaar, maar wanneer er stroom op gaat is nog onbekend:
SuC en Cantabria, en el Hotel Puerta de Santillana.
Dit was 29 april:
a2802b124925ff54541aa64a9b56b83c.jpg
 
Weet iemand welke laadpas je kan gebruiken in zuid Spanje ?

Dat verschilt mogelijk per aanbieder. Beste kun je even kijken met bv. ChargeMap om een paal te zoeken. Daar staan vaak ook de aanbieders bij die werken met die paal. Ik vertrouw er overigens niet op dat ik lokaal publiek kan laden. Ik vertrouw op Superchargers en op locatie laden (al dan niet uit gewoon stopcontact)
 
Ik neem altijd minstens 1 reservewiel, een krik, de nodige sleutels en moeren, mee op roadtrip. Op de laatste UK trip hadden alle 3 de auto's 19" velgen en hadden we dus 1 reservewiel mee voor de 3 auto's. Dirk had ook een 12 volt compressor mee en heeft deze enkele keren nodig gehad. (hij had een leegloper)
Ik koppel mijn vraag maar even aan dit stok-oud berichtje..;).In ieder geval zit ik in het goede draadje:).
Model 3 eigenaren: in hoe verre treffen jullie nog maatregelen bij reizen diep Europa in, voor een mogelijke lekke band? Extra wiel? , Repair kit?
Stel wij belanden bijvoorbeeld in Hongarije, kun je daar ook vertrouwen op snelle hulp van Tesla Roadside assistance? www.tesla.com/nl_NL/roadside-assistance
Of is dit iets waar je je gewoon geen zorgen over hoeft te maken.
 
Of is dit iets waar je je gewoon geen zorgen over hoeft te maken.
Toch een beetje.
Ik heb op bijna 3 jaar 3 lekke banden gehad.
  • 2 maal op een paar km van thuis. Dan los ik het op met mijn ‘andere-seizoen-wielen’.
  • 1 keer met een loaner in Schotland. Road site assistance: “Goed nieuws: we hebben een hersteller in de buurt gevonden en hij heeft een Tesla wiel liggen. Het slechte nieuws is dat het zondag is en hij kan niet in het magazijn.”We waren op 4 km van onze bestemming. In Schotland stoppen alle passanten aan een auto met pech, we hebben ons dus laten mee voeren tot onze bestemming. De dag erna is het zonder veel tijdverlies geregeld.
Voor de ‘overlast’ die het ons bezorgd heeft zou ik geen 100% van de tijd een wiel mee nemen, maar ik besef wel dat we 3 keer geluk gehad hebben.
Door de zwaarte van de wagen, heb je bij het met enige snelheid in een put rijden of raken van een borduur (de S is echt wel breed) al snel een volledig kapotte band. Een kit zal dan ook niet helpen.
Mijn bandencentrale geeft nu gedurende 1 jaar een verzekering ‘gratis’ bij een vervanging. Binnen het uur zou je overal in Europa geholpen worden. Ze anticiperen dus al op wagens zonder hulpmiddelen.