Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het zo zie kan je die gewoon rechtstreeks op je Tesla aansluiten. Maar een bevestiging somewhere dat ie ook werkt met de Tesla zou wel prettig zijn. En dan nog achterhalen hoe je de laadpalen in Frankrijk aan kan zetten (franse laadpas oid?). Als iemand dat weet zou ik dat graag horen, ik kan het niet vinden.
Thanks! Ik wilde hier gaan laden: Place Jean Sapin - Cucq : borne de charge rapide Ã* Cucq
Op 8 km van mijn vakantiehuis. Opladen daar kan via het office de tourisme. Ik neem natuurlijk de UMC wel mee, dus op 230 laden kan ook, maar ik maak me wat zorgen over de aardpinnendiscussie. Er is ook wel een IKEA, maar dat is 80km rijden, dus niet een echt handig laadpunt.

- - - Updated - - -

Balen, ze shippen niet naar Nederland.... wel naar Belgie. Ik moet nog even doorzoeken, want dit lijkt me wel een oplossing in Frankrijk. Er zijn redelijk veel type 3 snellaadstations.
 
Last edited:
Raar dat ze niet versturen naar NL, kosten kunnen ze toch gewoon doorberekenen. Anders wellicht via een Belgische forum-member.
Ben heel benieuwd of het met die type3->2 lukt.
Neem voor de UMC een verlengkabel mee, dan kan je indien nodig gewoon de stekker van de UMC 180gr gedraaid in het verlengsnoer steken.
Wanneer ga je eigenlijk?
 
Thanks! Ik wilde hier gaan laden: Place Jean Sapin - Cucq : borne de charge rapide Ã* Cucq
Op 8 km van mijn vakantiehuis. Opladen daar kan via het office de tourisme. Ik neem natuurlijk de UMC wel mee, dus op 230 laden kan ook, maar ik maak me wat zorgen over de aardpinnendiscussie. Er is ook wel een IKEA, maar dat is 80km rijden, dus niet een echt handig laadpunt.

- - - Updated - - -

Balen, ze shippen niet naar Nederland.... wel naar Belgie. Ik moet nog even doorzoeken, want dit lijkt me wel een oplossing in Frankrijk. Er zijn redelijk veel type 3 snellaadstations.

Raar dat ze niet versturen naar NL, kosten kunnen ze toch gewoon doorberekenen. Anders wellicht via een Belgische forum-member.
Ben heel benieuwd of het met die type3->2 lukt.
Neem voor de UMC een verlengkabel mee, dan kan je indien nodig gewoon de stekker van de UMC 180gr gedraaid in het verlengsnoer steken.
Wanneer ga je eigenlijk?


indien gewenst : ik wil wel brievenbus spelen, en doorsturen (of je kan hier oppikken).
 
Raar dat ze niet versturen naar NL, kosten kunnen ze toch gewoon doorberekenen. Anders wellicht via een Belgische forum-member.
Ben heel benieuwd of het met die type3->2 lukt.
Neem voor de UMC een verlengkabel mee, dan kan je indien nodig gewoon de stekker van de UMC 180gr gedraaid in het verlengsnoer steken.
Wanneer ga je eigenlijk?
Ja, ik heb de verlengkabel al staan, de Tesla volgt woensdag ;-) Ik ga 21 december tot 28 december. Zou het met hypermiling op 1 charge kunnen redden (384 km) maar wil er niet op gokken dus ergens in Belgie of Noord Frankrijk even 50-100 km bijtanken.

Ik heb de bestelling gedaan met Duitsland als land en er achteraan gemaild en in de opmerkingen gezet dat het naar NL moet. Mocht het werken, dan ben ik na 28 december wel bereid de kabel uit te lenen voor een goede fles wijn ;-) Zo vaak ga ik nou ook weer niet naar Frankrijk. Van de zomer weer.

- - - Updated - - -

indien gewenst : ik wil wel brievenbus spelen, en doorsturen (of je kan hier oppikken).
Dank! Indien nodig maak ik er graag gebruik van, ik probeer het eerst rechtstreeks.
 
Bij Jettingen zijn ze volgens het Duitse forum druk aan het werk...

image.jpg


Tesla-Fahrer und -Freunde Forum Thema anzeigen - SuperCharger: genauere Standorte
 
Goedemorgen allemaal,

Wij plannen nu een vakantie met de kerstdagen naar Noord Spanje (Asturias, aan de Atlantische kust). Niet via Frankrijk, maar via Engeland! Bedoeling is om het de ferry van Hoek van Holland naar Harwich te varen. Vandaar is het 270 km naar Portsmouth, waar wij de ferry naar Bilbao nemen. Vandaar is het nog zo'n 280 km naar onze bestemming (een gehuurd huis waar wij met 13A op de UMC kunnen laden.

Wij blijven ongeveer drie dagen in Engeland, dan 8 dagen in Spanje en dan weer twee dagen Engeland. In totaal 5 nachten op de verschillende ferry's.

Laden in Engeland lijkt goed te komen. Ik ga een laadpas aanvragen bij ecotricity. Met dat laadnetwerk en een ander netwerk waar geen laadpas voor nodig is, zou de dekking in Engeland meer dan voldoende moeten zijn. Laden in Spanje lijkt lastiger. Er zijn publieke laadpalen, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen wat voor type aansluitingen dat zijn en welke laadpas (passen?) ik daar voor nodig heb. Nu hoe ik niet perse te laden van Bilbao naar Asturias zolang ik bij aankomst een volle accu heb, maar ik vind het uiteraard fijn om wel alternatieven te hebben. Laden zou wel kunnen in de Paradores (een netwerk van zeer mooie hotels in Spanje), maar dan heb ik wel de rode adapter nodig die tesla vooralsnog niet kan leveren.

Ik houd jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Daniel
Afgelopen zomervakantie had ik gepland om met de Tesla de boot van Zeebrugge naar Bilbao te nemen. Onderweg had ik dan gewoon met krachtstroom kunnen opladen. Uiteindelijk ook de boot genomen maar zonder Tesla :redface:.
 
Afgelopen zomervakantie had ik gepland om met de Tesla de boot van Zeebrugge naar Bilbao te nemen. Onderweg had ik dan gewoon met krachtstroom kunnen opladen. Uiteindelijk ook de boot genomen maar zonder Tesla :redface:.

Ik heb inmiddels de tickets geboekt. Hvh - harwich met stena line en Portsmouth - Bilbao met Brittany ferries. Ik heb nog niet gevraagd of ik aan boord kan laden, maar dat is ook niet perse nodig. In Bilbao (en de rest van het Baskenland) zijn meerdere laadpunten van ibil, allemaal 3 fase 16a met type 2 aansluitingen. Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met deze organisatie. Ik kan een laadpas aanvragen met een laadtegoed dat ik via een credit card kan ophogen. Vriendelijke mensen overigens. Dat wordt dus laden en ondertussen het guggenheim bezoeken!

In Asturië is het (kleine) laadnetwerk van energiebedrijf hc cantabrico. Daar moet ik nog een laadpas aanvragen. Laadpunten zijn daar overigens slechts schuko's, dus slechts met 13a laden.

Hoe lang zou het nog duren voordat je met 1 laadpas door heel Europa kunt? Voorlopig is in Engeland, Spanje en België nog lang geen sprake van 1 landelijke pas, dus dat kan nog wel even duren. Het valt ook op dat de wijze van afrekenen erg verschilt, lang niet overal gaat dat op basis van de afgenomen hoeveelheid kWh.

Nederland loopt wat dat betreft en qua dekking van het laadnetwerk echt wel voorop!
 
Hoe snel kan je eigenlijk laden bij de verschillende Tesla service centers (bijv Brussel of München)? Is dat Supercharger snelheid? En geldt dat dan ook voor Tilburg en Amsterdam? Ik krijg de Model S pas op 16 december dus nog geen ervaring met laden bij deze punten.

In Brussel geen supercharger snelheid. Ongeveer 80 km/u
Wel eerst bellen en binnen kantoortijden komen. Lader staat binnen.
Niet naar de showroom in Brussel gaan maar naar het servicecenter: Leuvensesteenweg 48A, Sint Stevens Woluwe
 
Ik heb inmiddels de tickets geboekt. Hvh - harwich met stena line en Portsmouth - Bilbao met Brittany ferries. Ik heb nog niet gevraagd of ik aan boord kan laden, maar dat is ook niet perse nodig. In Bilbao (en de rest van het Baskenland) zijn meerdere laadpunten van ibil, allemaal 3 fase 16a met type 2 aansluitingen. Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met deze organisatie. Ik kan een laadpas aanvragen met een laadtegoed dat ik via een credit card kan ophogen. Vriendelijke mensen overigens. Dat wordt dus laden en ondertussen het guggenheim bezoeken!

In Asturië is het (kleine) laadnetwerk van energiebedrijf hc cantabrico. Daar moet ik nog een laadpas aanvragen. Laadpunten zijn daar overigens slechts schuko's, dus slechts met 13a laden.

Hoe lang zou het nog duren voordat je met 1 laadpas door heel Europa kunt? Voorlopig is in Engeland, Spanje en België nog lang geen sprake van 1 landelijke pas, dus dat kan nog wel even duren. Het valt ook op dat de wijze van afrekenen erg verschilt, lang niet overal gaat dat op basis van de afgenomen hoeveelheid kWh.

Nederland loopt wat dat betreft en qua dekking van het laadnetwerk echt wel voorop!
Ik vond het juist ideaal dat ik naar Zeebrugge kon rijden en dan bij aankomst in Bilbao weer met een volle accu van boord te kunnen. Is natuurlijk anders als je al met een volle accu aan boord komt :smile:.