Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ook maar een KiWhi pas en tolbadge aangevraagd. Moet je geld op de KiWhi pas zetten of rekenen ze ook achteraf af?
Kun je een linkje sturen hier hoe de tolbadge actie aan te vliegen? Ik zie nu alleen de 1 euro pas actie (met MANGO als code). Mijn tolbadge is binnenkort verlopen (hoewel dat nu volgens mij stil staat ivm COVID-19) maar niet onhandig alvast een nieuwe te krijgen met laadpas.
 
Kun je een linkje sturen hier hoe de tolbadge actie aan te vliegen? Ik zie nu alleen de 1 euro pas actie (met MANGO als code). Mijn tolbadge is binnenkort verlopen (hoewel dat nu volgens mij stil staat ivm COVID-19) maar niet onhandig alvast een nieuwe te krijgen met laadpas.
Even nieuwsgierig, kan de tolbadge verlopen?
Ik heb 'm al jaren, weet alleen dat je de batterij af en toe moet (laten) checken.
 
Kun je een linkje sturen hier hoe de tolbadge actie aan te vliegen? Ik zie nu alleen de 1 euro pas actie (met MANGO als code). Mijn tolbadge is binnenkort verlopen (hoewel dat nu volgens mij stil staat ivm COVID-19) maar niet onhandig alvast een nieuwe te krijgen met laadpas.
Ik snap stap 1 nog steeds niet.. ik kan best een beetje Frans, maar ik zie dat kortingsveld nergens...
 
Even nieuwsgierig, kan de tolbadge verlopen?
Ik heb 'm al jaren, weet alleen dat je de batterij af en toe moet (laten) checken.
Volgens mij ligt dat er aan wat voor Tolbadge je hebt. Ik heb nog een 'antieke' AREA badge (alleen voor Frankrijk). ANWB zei destijds daar het volgende over:

"Wanneer de badge niet wordt gebruikt gedurende 24 maanden na de contractdatum of na het laatste gebruik wordt er €10,- in rekening gebracht. Ieder jaar gaan deze 24 maanden weer opnieuw in. In die 24 maanden dien je de tolbadge minimaal 1x te gebruiken. Je betaalt dan niets. Doe je dat niet, dan geldt de extra bijdrage van €10,-."


Deze passage vind ik nu ook terug bij de ANWB dus het verbaast me niet als de tolbadge van AREA (nu dus Mango) dat nog steeds heeft.

Dus verlopen: nee. Betalen als je 'm niet gebruikt: Officieel dus blijkbaar wel. Om dat te voorkomen kun je 'm opzeggen.

Mijn badge is over enkele dagen 24 maanden niet gebruikt. Ik meen ergens te hebben gelezen dat ze die 24 maanden hebben gepauzeerd, maar ik kan het nu niet meer terugvinden.
 
Ik snap stap 1 nog steeds niet.. ik kan best een beetje Frans, maar ik zie dat kortingsveld nergens...
Pas als je account is aangemaakt, kun je in je account een 'plan' activeren (19 euro eenmalig of een maandbedrag met goedkopere tarieven). Bij die bestelling van de laadpas kun je vervolgens de kortingscode invullen. Alleen vroeg ik me dus af waar de tolbadge actie was (zie ook bovenstaand bericht).
 
  • Like
Reactions: superOZz
@superOZz en @GeertB
1. Via de mango app naar laadpas Kiwhipass en dan zoals gezegd die kolom met 19 euro aanklikken en dan kun je ergens de Promocode MANGO invullen
2. Tolbadge Les offres mango mobilités. | Mango mobilités Promocode wordt zelf ingevuld.
Dankjewel! Deze aanbieding voor de tolbadge is veel beter dan bij de ANWB. Gratis tol badge en eerste jaar geen abonnementsgeld in Frankrijk. En ook nog gratis verstuurd naar mijn vakantieadres in Italie :))
 
Dankjewel! Deze aanbieding voor de tolbadge is veel beter dan bij de ANWB. Gratis tol badge en eerste jaar geen abonnementsgeld in Frankrijk. En ook nog gratis verstuurd naar mijn vakantieadres in Italie :))
Top!!! Nu werkt het, ben heel benieuwd. Heb nu dus een akkoord gegeven op een hele lap franse tekst, en zelf een machtiging tot overschrijven ofzoiets, maar we gaan het meemaken :)
 
Ik heb die KiWhi-pas ondertussen ontvangen. Wel een beetje onnozel dat je de pas op voorhand moet opladen, ipv gewoon te koppelen aan een kredietkaart. Weet iemand of er ook geld op moet staan voor gratis laadpalen aan bv supermarkten? En of je eenvoudigweg vlak voor het laden geld op de pas kan zetten?
 
Dankjewel! Deze aanbieding voor de tolbadge is veel beter dan bij de ANWB. Gratis tol badge en eerste jaar geen abonnementsgeld in Frankrijk. En ook nog gratis verstuurd naar mijn vakantieadres in Italie :))
Volgens mij betaal je volgend jaar ook alleen maar voor de maand waarin je in zo'n land de pas gebruikt. Dus gebruik je hem een jaar niet, dan kost het ook niks.
 
Ik heb die KiWhi-pas ondertussen ontvangen. Wel een beetje onnozel dat je de pas op voorhand moet opladen, ipv gewoon te koppelen aan een kredietkaart. Weet iemand of er ook geld op moet staan voor gratis laadpalen aan bv supermarkten? En of je eenvoudigweg vlak voor het laden geld op de pas kan zetten?
Dat laatste heb ik ervaring mee: had een paal waarbij Shell Recharge niet werkte, dus snel de KiWhi pas opgeladen en gebruikt.
 
Dag

Ik vertrek volgende week op mijn eerste tripje in de model 3 LR naar de vogezen.
Als ik plugsurfing bekijk, zie ik zo goed als geen laadpunten in deze regio (Gerardmer)

Zijn er in Frankrijk andere organisaties met laadpunten die hierop niet te zien zijn? Er geraken heb ik geen stress over (met supercharger) maar als ik daar een weekje rondrij naar de start van wandelingen of dergelijke, ga ik in tussentijd ook eens moeten bijladen natuurlijk

Zijn er verder nog algemene tips voor mijn eerste trip met de Tesla? ;)
 
Dag

Ik vertrek volgende week op mijn eerste tripje in de model 3 LR naar de vogezen.
Als ik plugsurfing bekijk, zie ik zo goed als geen laadpunten in deze regio (Gerardmer)

Zijn er in Frankrijk andere organisaties met laadpunten die hierop niet te zien zijn? Er geraken heb ik geen stress over (met supercharger) maar als ik daar een weekje rondrij naar de start van wandelingen of dergelijke, ga ik in tussentijd ook eens moeten bijladen natuurlijk

Zijn er verder nog algemene tips voor mijn eerste trip met de Tesla? ;)
Ik gebruik zelf goingelectric.de om te zoeken naar laadpunten. Daarop staan er twee meer dan bij plugsurfing maar het is in die regio wel karig. O ja, Gérardmer is in het Duits Gerdsee, dit om het zoeken te vergemakkelijken 😁.
 
Ik gebruik zelf goingelectric.de om te zoeken naar laadpunten. Daarop staan er twee meer dan bij plugsurfing maar het is in die regio wel karig. O ja, Gérardmer is in het Duits Gerdsee, dit om het zoeken te vergemakkelijken 😁.
Chargemap toont verschillende punten in de regio. Ik vergat ook te melden dat Chargemap ook weergeeft met welke laadpassen je terecht kan bij een laadpunt. Optimaal heb je een verblijfplaats met of nabij een laadpunt. Dan moet je je ook tijdens je verblijf in de regio nergens zorgen over maken.
 
Iemand ervaringen met de tolbadge in een Model 3?

(Ik weet dat de vraag eerder is gesteld, echter was het antwoord voor de Model S.)
M.b.t. het plaatsen van de Tolbadge, mijn Model 3 heeft geen 'zwarte stippen' op de voorruit.

Gaat dat werken als ik die naast of onder de spiegel plaats?

Pas geleden op t forum behandeld. Kijk in de handleiding en zoek op RFID en na een klik of drie zie een plaatje. Kort: direct rechts naast de spiegel.
 
Pas geleden op t forum behandeld. Kijk in de handleiding en zoek op RFID en na een klik of drie zie een plaatje. Kort: direct rechts naast de spiegel.

1627392890193.png

1627392870454.png