Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
De weg tot de laatste SC zal wel een eitje zijn, kijk of je een range charge kunt doen bij de laatste SC.

Tevens een korte pauze tussendoor :

Volgens plugfinder.de is hier een 22kw lader :

Salzachtalbundesstraße 135
5081 Anif

Als je hier een uurste pauze pakt, heb je 70km extra speling... ?


Ze hebben er ook eentje in Rosenheim, maar deze is ook prima als backup! Thanks voor de tip, was plugfinder.de alweer vergeten. Ga zeker een kleine stop maken hier, zodat we geen verassingen hebben :)
 
Zo zie je bijvoorbeeld dat de Total in Jambes aangegeven staat als Tesla laadpunt. Terwijl dit een Total punt met CHADEMO (en misschien Type 2) is.

Heeft al iemand met een MS dat Total laadpunt in Jambes geprobeerd? En zo ja, waarop moet je voorzien zijn om er gebruik te kunnen van maken (extra/speciale kabel nodig? tussenstuk?.)? Dat is namelijk een laadpunt dat op wandelafstand van mijn werk ligt, dus ik zou er wel eens klant van kunnen worden...
 
Heeft al iemand met een MS dat Total laadpunt in Jambes geprobeerd? En zo ja, waarop moet je voorzien zijn om er gebruik te kunnen van maken (extra/speciale kabel nodig? tussenstuk?.)? Dat is namelijk een laadpunt dat op wandelafstand van mijn werk ligt, dus ik zou er wel eens klant van kunnen worden...

Ik denk dat je best eens gaat kijken. Als ik het goed begrijp heeft Total verschillende modellen laders staan op hun locaties. Sommige hebben type 2, sommige alleen een krachtstroom aansluiting. Maar eens de chademo adapter er is zou je daar aan 50 kW moeten kunnen DC laden (mits je model S supercharger enabled is)
 
Wil misschien volgende week naar Flachau rijden voor een paar dagen. Het is echter 315km vanaf de laatste SC in Jettingen-Scheppach, wat wel krap is met koude temperaturen.

Hoe kan ik een beetje nauwkeurig deze trip plannen?
Hier EVTripPlanner kan je verschillende scenario's invullen (omstandigheden, snelheidsfactor ed.), wel even de button advance aanklikken.
Let op: waardes in mijlen, fahrenheit etc.
Je ziet dat je na de laatste SC met grote waarschijnlijkheid nog moet laden. En als het weer tegen zit, misschien wel heel wat meer dan een uurtje 22kw. Ga van een slecht weer scenario uit, kan het alleen maar meevallen. En je gaat aan het eind omhoog, dat gaat je range echt hard omlaag.
Zorg dat je na Munchen minimaal 3 mogelijkheden hebt, en die allemaal geverifieerd!
Zelf zou ik echt uiterlijk al in Wendling 14, 83737 Irschenberg al gaan bijladen.
En de volgende Oberwinkl 3, 83355 Grabenstätt, McPuke.
Die 2 schijnen een rfid-kaart beschikbaar te hebben.
De laatste inderdaad in Anif. Maar daar zou ik niet op rekenen. Hij zal maar in storing zijn ofzo, dan heb je geen alternatieven meer.
Als je deze rit vaker gaat maken, zou ik ze allemaal (al is het maar even) pakken om te checken.
Voor meerdere zekerheid de eerste keer nu wellicht al in Munchen bijladen (de laatste RWE-palen, of bij Tesla zelf).

Terug zal makkelijker zijn.

Ben benieuwd hoe de trip verloopt (als je inderdaad met de S gaat)
 
Hier EVTripPlanner kan je verschillende scenario's invullen (omstandigheden, snelheidsfactor ed.), wel even de button advance aanklikken.
Let op: waardes in mijlen, fahrenheit etc.
Je ziet dat je na de laatste SC met grote waarschijnlijkheid nog moet laden. En als het weer tegen zit, misschien wel heel wat meer dan een uurtje 22kw. Ga van een slecht weer scenario uit, kan het alleen maar meevallen. En je gaat aan het eind omhoog, dat gaat je range echt hard omlaag.
Zorg dat je na Munchen minimaal 3 mogelijkheden hebt, en die allemaal geverifieerd!
Zelf zou ik echt uiterlijk al in Wendling 14, 83737 Irschenberg al gaan bijladen.
En de volgende Oberwinkl 3, 83355 Grabenstätt, McPuke.
Die 2 schijnen een rfid-kaart beschikbaar te hebben.
De laatste inderdaad in Anif. Maar daar zou ik niet op rekenen. Hij zal maar in storing zijn ofzo, dan heb je geen alternatieven meer.
Als je deze rit vaker gaat maken, zou ik ze allemaal (al is het maar even) pakken om te checken.
Voor meerdere zekerheid de eerste keer nu wellicht al in Munchen bijladen (de laatste RWE-palen, of bij Tesla zelf).

Terug zal makkelijker zijn.

Ben benieuwd hoe de trip verloopt (als je inderdaad met de S gaat)

Handige tool. Omgerekend zal ik dus het laatste stuk op circa 300Wh/km zitten, en dan moet ik dus niet harder dan 110km/u rijden. Vanaf de laatste SC is het ongeveer 250Wh/km, wat voor 315km op 79kWh uit komt. Dat zou misschien net te halen zijn, (denk het niet) maar dat risico ga ik niet nemen. Ik neem een Essent kaart mee (even laten activeren voor RWE) en mijn LoveToLoad kaart.

Ook nog maar even nabellen dan… En ik doe verslag natuurlijk :)
 


Daarom rijdt ik a.s. zaterdag/zondag al naar Oostenrijk om ze uit te proberen. Wordt spannend! Ik las laatst een topic van iemand die van zijn trip met live monitoring verslag deed. Misschien een leuk idee om dat hierbij ook te doen? Even kijken of ik zijn software kan vinden
 
Last edited:
Daarom rijdt ik a.s. zaterdag/zondag al naar Oostenrijk om ze uit te proberen. Wordt spannend! Ik las laatst een topic van iemand die van zijn trip met live monitoring verslag deed. Misschien een leuk idee om dat hierbij ook te doen? Even kijken of ik zijn software kan vinden

Deze werkt voortreffelijk voor het monitoren: https://github.com/hjespers/teslams
Beetje ervaring met Node.JS/ JavaScript en het opzetten van MongoDB is handig.
 
Forumleden, vanaf heden beschikbaar een type 3 -> type 2 kabel in mijn bezit, vooral voor Frankrijk en Italie. Hij was nogal prijzig, ruim 600 euri. Ik wil hem best uitlenen aan forumleden voor de spreekwoordelijke fles wijn. Zelf gebruik ik hem voorlopig van 20-28 december. Daarvoor en daarna is hij te leen (let op: als je naar Frankrijk of Italie gaat met mijn kabel, dan verwacht ik wel wijn uit deze landen ;-)

View attachment 37293


Dag iedereen.
Onze Franze vrienden hebben al een goedkoper oplossing.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11689-France/page52
 
Ik vraag me af hoe mensen met de wintersport denken op en neer te rijden? Ik ga zelf in Februari richting Gerlos, maar dat is nog 300km vanaf Jettingen.. Dat wordt dus sowieso al spannend met de bergen.

Vervolgens bijladen bij het hotel? Er moet natuurlijk ook terug gereden worden..