Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me af hoe mensen met de wintersport denken op en neer te rijden? Ik ga zelf in Februari richting Gerlos, maar dat is nog 300km vanaf Jettingen.. Dat wordt dus sowieso al spannend met de bergen.

Vervolgens bijladen bij het hotel? Er moet natuurlijk ook terug gereden worden..

Zelfde probleem hier. Gaan in Januari naar Königsleiten. Hebben daar een chalet via directholidays gehuurd met bijbehorende 22 KW lader. Ben bang dat ik deze vanaf Jettingen niet ga halen...
 
Nog even navraag gedaan bij The New Motion hoe het precies zit met laden in Duitsland.
Kreeg de volgende informatie toegestuurd:

Naar aanleiding van ons telefoongesprek ontvangt u hierbij informatie over laden in Duitsland.

e-clearing.net

The New Motion is aangesloten bij e-clearing.net. Dit platform bestaat uit exploitanten van laadinfrastructuur uit zeven Europese landen die samenwerken om via één centrale backoffice interoperabel laden mogelijk te maken. Op deze manier kunt u in de toekomst met uw love to load charge card terecht bij laadpunten van alle aangesloten laadpunt aanbieders. Het is nog niet zeker wanneer dit mogelijk is. Laadt u nu al regelmatig in Duitsland of woont u in Duitsland? Dan is het wellicht interessant om kosteloos een Duitse love to load laadpas aan te vragen. Hiermee heeft u nu al toegang tot alle laadpunten aangesloten bij Ladenetz.

{Wanneer dit formulier ingevuld wordt en opgestuurd (per email), sturen wij ze een pas op! http://www.thenewmotion.de/files/bin/Auftrag-Ladekarte.pdf kan afgerekend worden met een NL bankrekening is wel een IBAN en BIC nodig}

Andere aanbieders: RWE, EnBW, Vattenfall, Stadtwerke Düsseldorf

Wanneer u wil laden bij laadpunten van andere aanbieders, moet u helaas rechtstreeks bij deze aanbieders een contract afsluiten. Momenteel heeft de provider RWE, met ongeveer 1400 publieke laadpunten, het grootste netwerk in Duitsland. De laadpunten van RWE bieden ook de mogelijkheid om per sms te betalen, voor een tarief van 1,95€ per uur. Echter, hiervoor is een Duits telefoonnummer vereist. De Nederlandse aanbieder Essent (RWE=de Duitse tak van Essent) schijnt ook hun Nederlandse laadpassen te kunnen activeren voor laden bij RWE in Duitsland. Of hier kosten aan verbonden zijn zou u moeten informeren bij Essent.

Hoe vind ik publieke laadpunten in Duitsland?
Onze love to load App toont naast onze laadpunten, de laadpunten van RWE, Ladenetz, Vattenfall en EnBW. Wilt u ook de laadpunten van kleinere providers vinden, dan raad ik u aan www.e-tankstellen-finder.com te raadplegen.

Overigens bleek mijn LoveToLoad pas, ondanks een e-mailbevestiging, nog niet geactiveerd te zijn, omdat mijn opgegeven bankrekeningnummer (met incassotoestemming) in mijn online dashboard nog niet gekoppeld was aan de laadpas… :confused:
Nu dus alsnog gedaan.
 
Nog even navraag gedaan bij The New Motion hoe het precies zit met laden in Duitsland.
Kreeg de volgende informatie toegestuurd:

Naar aanleiding van ons telefoongesprek ontvangt u hierbij informatie over laden in Duitsland.

e-clearing.net

The New Motion is aangesloten bij e-clearing.net. Dit platform bestaat uit exploitanten van laadinfrastructuur uit zeven Europese landen die samenwerken om via één centrale backoffice interoperabel laden mogelijk te maken. Op deze manier kunt u in de toekomst met uw love to load charge card terecht bij laadpunten van alle aangesloten laadpunt aanbieders. Het is nog niet zeker wanneer dit mogelijk is. Laadt u nu al regelmatig in Duitsland of woont u in Duitsland? Dan is het wellicht interessant om kosteloos een Duitse love to load laadpas aan te vragen. Hiermee heeft u nu al toegang tot alle laadpunten aangesloten bij Ladenetz.

{Wanneer dit formulier ingevuld wordt en opgestuurd (per email), sturen wij ze een pas op! http://www.thenewmotion.de/files/bin/Auftrag-Ladekarte.pdf kan afgerekend worden met een NL bankrekening is wel een IBAN en BIC nodig}

Andere aanbieders: RWE, EnBW, Vattenfall, Stadtwerke Düsseldorf

Wanneer u wil laden bij laadpunten van andere aanbieders, moet u helaas rechtstreeks bij deze aanbieders een contract afsluiten. Momenteel heeft de provider RWE, met ongeveer 1400 publieke laadpunten, het grootste netwerk in Duitsland. De laadpunten van RWE bieden ook de mogelijkheid om per sms te betalen, voor een tarief van 1,95€ per uur. Echter, hiervoor is een Duits telefoonnummer vereist. De Nederlandse aanbieder Essent (RWE=de Duitse tak van Essent) schijnt ook hun Nederlandse laadpassen te kunnen activeren voor laden bij RWE in Duitsland. Of hier kosten aan verbonden zijn zou u moeten informeren bij Essent.

Hoe vind ik publieke laadpunten in Duitsland?
Onze love to load App toont naast onze laadpunten, de laadpunten van RWE, Ladenetz, Vattenfall en EnBW. Wilt u ook de laadpunten van kleinere providers vinden, dan raad ik u aan www.e-tankstellen-finder.com te raadplegen.

Overigens bleek mijn LoveToLoad pas, ondanks een e-mailbevestiging, nog niet geactiveerd te zijn, omdat mijn opgegeven bankrekeningnummer (met incassotoestemming) in mijn online dashboard nog niet gekoppeld was aan de laadpas… :confused:
Nu dus alsnog gedaan.




thx! Nuttige info
 
Met de Tesla naar Gerlos

Heb een in google maps een route via de superchargers naar Gerlos ingevoerd. Ziet er goed uit:biggrin:, op de laatste etappe na:crying:
120 km, Zoetermeer - Zevenaar
231 km, Zevenaar - Wilnisdorf
244 km, Wilnisdorf - Bad Rappenau
233 km, Bad Rappenau - Aichstetten
269 km, Aichstetten - Gerlos
1.097 km totaal, gemiddelde brandstofkosten EUR 175,= (Zou bij mij het dubbele heen en terug zijn:rolleyes:)

Helaas heeft mijn vrouw nog een veto op de Tesla staan dus gaan we met onze fossiele tractor:cursing:.
 
Heb een in google maps een route via de superchargers naar Gerlos ingevoerd. Ziet er goed uit:biggrin:, op de laatste etappe na:crying:
120 km, Zoetermeer - Zevenaar
231 km, Zevenaar - Wilnisdorf
244 km, Wilnisdorf - Bad Rappenau
233 km, Bad Rappenau - Aichstetten
269 km, Aichstetten - Gerlos
1.097 km totaal, gemiddelde brandstofkosten EUR 175,= (Zou bij mij het dubbele heen en terug zijn:rolleyes:)

Helaas heeft mijn vrouw nog een veto op de Tesla staan dus gaan we met onze fossiele tractor:cursing:.

Zeg dat ze met die bespaarde 175€ mag gaan shoppen...
 
Hier een uiteenzetting van de rit die ik eind maart probeer te gaan maken van Eindhoven naar St Anton, Oostenrijk.
Ik ga er hier van uit dat opladen bij een supercharger vanaf 0% naar 80% 45 minuten duurt en naar 90% 60 minuten.
Bij de max Wh/km berekening neem ik geen verliezen mee voor de verwarming etc.

Totale afstand 884 km
Direct zou dit volgens google maps te doen moeten zijn in: 8h37, maar met 3x stoppen bij superchargers 60+45+45 minuten er bij 11h07.

Start: 5613 Eindhoven, Nederland, accu op 100% dus 75.9kWh beschikbaar
Rit 1: 253 km (2h27) @ max. 300Wh/km
Stop 1: Supercharger Wilnsdorf, Duitsland + 60 minuten laden (lunch), accu op 90% dus 67,5kWh beschikbaar
Rit 2: 248 km (2h22) @ max. 272Wh/km
Stop 2: Supercharger Bad Rappenau, Duitsland + 45 minuten laden, accu op 80% dus 59kWh beschikbaar
Rit 3: 233 km (2h14) @ max. 253Wh/km
Stop 3: Supercharger Aichstetten, Duitsland + 45 minuten laden, accu op 80% dus 59kWh beschikbaar
Rit 4: 149 km (1h31) @ max. 396Wh/km
Finish: Supercharger St Anton, Oostenrijk
Ein Prosit! :)
 
Last edited:
Ga vandaag deze rit maken:

image.jpg


Den Haag - Zevenaar (SC)
Zevenaar - Wilnisdorf (SC)
Wilnisdorf - Langgöns (even bijladen met Essent pas)
Langgöns - Weimar (gratis laden in een parkeergarage)
Weimar - Zwickau (laden bij August Horch museum)

Alleen een laadstop in Langgöns of in Weimar zou genoeg moeten zijn, maar voor de zekerheid toch beide ingepland. Er zijn in voorm. Oost Duitsland namelijk niet heel veel alternatieven...
 
Spannend! Je zult tussendoor vast wel even tijd hebben om ons hier op de hoogte te brengen van de status.
Ga vandaag deze rit maken:



Den Haag - Zevenaar (SC)
Zevenaar - Wilnisdorf (SC)
Wilnisdorf - Langgöns (even bijladen met Essent pas)
Langgöns - Weimar (gratis laden in een parkeergarage)
Weimar - Zwickau (laden bij August Horch museum)

Alleen een laadstop in Langgöns of in Weimar zou genoeg moeten zijn, maar voor de zekerheid toch beide ingepland. Er zijn in voorm. Oost Duitsland namelijk niet heel veel alternatieven...