Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Apart. Ik heb per post een waarschuwing gehad omdat ik met mijn auto (Tesla dus) in Essen (DE) in de stad ben geweest zonder umweltplakette. Ik heb niet eens een auspuff! :)
Grappig, die discussie heb ik ook gehad (want de Tesla gaat een auto vervangen met zo'n groene stikker). Er moet dus ook op de Tesla gewoon een stikker, wil je de Duitse milieuzones in mogen, zodat eenvoudig te herkennen is dat die auto daar mag rijden.

Toont trouwens meteen aan dat de Duitsers "gemütlicher" zijn dan de Nederlanders. Rij je met een verkeerde auto Utrecht in, krijg je meteen een boete thuisgestuurd.
 
Op stuk lamineerfolie plakken. Kun je m heel eenvoudig op en van je raam halen.

Werkt ook prima voor Zwitserland vignetten... [emoji41]

Prima tip, zo doe ik het ook. Let wel; het mag niet en als je erg veel pech hebt kan het je -in Duitsland- zelfs een punt in Flensburg opleveren; het zo 'opplakken' van je sticker kan beschouwd worden als het niet hebben van een sticker namelijk. Maar goed, dat risico is verwaarloosbaar imo.
 
Iemand ervaring met laden in Kroatië? Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Italië?

Zie wel dat je er met SUC's makkelijk kan komen, maar rondrijden en destination charging is ook wel prettig..

Ervaring nog niet, wel wat rond gesnuffeld ivm een toekomstige vakantie in Istrië wat allemaal goed te doen lijkt; SuC's in overvloede om er te komen en openbare laadpunten (ik meen 22kW, pasje te verkrijgen bij de parkeerwachter in z'n hokkie op de parkeerplaats) in Poreç. Weet natuurlijk niet waar in Kroatië je naartoe gaat maar Istrië lijkt me geen probleem.
 
Thanks, bij de havens is er inderdaad vaak wel wat snelle stroom te vinden.
Hopelijk kan ik vlakbij ons vakantieadres (nog te bepalen) in Kroatië gemakkelijk laden, desnoods met 220V en een adapter of zo.
De rit naar ginder ( Istrië ) is een plezier om te doen. Wij hebben met 5 personen in de wagen gereisd, in Salzburg geslapen en dan verder. Perfect!
Wij hebben ook aan het vakantiehuis kunnen laden maar dat was toch een tegenvaller. Zelfs als er 2 haardrogers aan het werk waren tezamen met de airco, sloegen de stoppen door, zonder dat de wagen aan het laden was. Gelukkig was dit voor ons geen probleem omdat we maar enkele dagen ter plaatse hebben rondgetoerd en dan nog gespreid over 2weken. De eigenaars van dit recent vakantiehuis vertelden me dat ze geen zwaardere stroomsterkte konden verkrijgen. Het was een gekend probleem.
 
Iemand ervaring met laden in Kroatië? Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Italië?

Zie wel dat je er met SUC's makkelijk kan komen, maar rondrijden en destination charging is ook wel prettig..
Yep, vorige zomer t/m Split geweest. Langs de kust kan je inderdaad in vrijwel elke haven laden met een blauwe of rode stekker. Gewoon even vragen aan de havenmeester. Laden bij onze accommodaties met een normale schuko (geen adapter nodig gehad) werd overdag wel eens onderbroken (veel airco's), maar 's nachts ging het prima. Inmiddels is de SUC bij Senj open. Hopelijk tegen juli ook nieuwe in de buurt van Zadar/Sibenic/Split. Waar ga je naar toe?
 
Yep, vorige zomer t/m Split geweest. Langs de kust kan je inderdaad in vrijwel elke haven laden met een blauwe of rode stekker. Gewoon even vragen aan de havenmeester. Laden bij onze accommodaties met een normale schuko (geen adapter nodig gehad) werd overdag wel eens onderbroken (veel airco's), maar 's nachts ging het prima. Inmiddels is de SUC bij Senj open. Hopelijk tegen juli ook nieuwe in de buurt van Zadar/Sibenic/Split. Waar ga je naar toe?

Waarschijnlijk Istrië maar hebben nog niets geboekt. Ben nog niet eerder in Kroatië geweest dus moeten nog even kijken waar het goed vertoeven is om met gezin naartoe te gaan. Ben geen rondreis van plan maar wil wel graag iets zien van Kroatië.
 
Ik vertrek binnen 2uurtjes voor een shortski��

Hmm, leuke herinneringen aan de Valluga-afdaling vorig jaar. Een van de goede dingen aan YouTube is dat je ook kan zien hoe je zelf als amateur (met berggids natuurlijk) die off-piste afdaling kan nemen, in plaats van altijd maar pro's te zien in professioneel gedraaide promotiefilmpjes. NB: ik heb niets te maken met deze video, maar herken gewoon mijn eigen ski-stijl (of gebrek daaraan) op die leuke off-piste :)

Meer on-topic, voor de 2 à 3 mensen die het nog niet wisten: er staat een SuC in St Anton :).
 
Last edited: