Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dat begrijp ik volledig. Tijd, dat is er nodig. Maar met de huidige plaatsing overtuig je niet iedereen om een EV te kopen

Tijd? Waarvoor? Om de SuC op betere plaatsen te krijgen? Daar is niet alleen tijd voor nodig, een boel overredingskracht om het lokaal voor elkaar te krijgen (de juiste vergunningen), en een boel geld om zaken te realiseren. Je kunt bijvoorbeeld niet zomaar overal even krachtstroom kunt aftappen en zal daar de juiste infrastructuur voor moeten hebben ter plaatse. Daarbij kan Tesla denk ik ook maar één keer zijn geld uitgeven en zullen ze ook keuzes moeten maken.
 
b653fa5b142ee5411049e0e37ba0dde7.jpg


Let me help you. Erftstadt.
Beste Hans, ja daar was het! Alleen op jou foto kun je het powerstation er achter niet zien.....
 
Tijd? Waarvoor? Om de SuC op betere plaatsen te krijgen? Daar is niet alleen tijd voor nodig, een boel overredingskracht om het lokaal voor elkaar te krijgen (de juiste vergunningen), en een boel geld om zaken te realiseren. Je kunt bijvoorbeeld niet zomaar overal even krachtstroom kunt aftappen en zal daar de juiste infrastructuur voor moeten hebben ter plaatse. Daarbij kan Tesla denk ik ook maar één keer zijn geld uitgeven en zullen ze ook keuzes moeten maken.

Niet helemaal juiste topic, maar met tijd kunnen zulke zaken ook worden gefixed.

Ik ben nu in Noorwegen en heb weer 2.000km gereden via Superchargers.

Mijn vriendin en ik vinden het beide leuk, hebben de tijd en vinden het niet zo erg.

Maar, om 22:30 in de avond achteraf in Denemarken op een donkere plek je auto laden voor 30 min is niet leuk.

Tesla doet hun stinkende best, dat zeker, maar wil je de massa met Model 3 op vakantie laten gaan moet her laden op betere plekken.

Dat is:
- Langs de snelweg
- Sneller dan 110kW, denk aan +200kW

Ik vind dit pionieren leuk, maar zo wil niet iedereen op vakantie.
 
Hoi Hoi,

Es geht weiter!!!

Vandaag gespot bij Wertheim (A3) Tesla kisten.

Blij weer eentje te kunnen melden. Vult het gat op tussen Mogendorf en Geiselwind.

Stond al heel lang op mijn verlanglijstje.

Supercharger in Deutschland Freunde

Top! Stond nog niet op supercharge.info, mailtje die kant op gedaan!

Doe mij maar gewoon die 120kWh accu, kan ik deze overslaan ;)
 
Top! Stond nog niet op supercharge.info, mailtje die kant op gedaan!

Doe mij maar gewoon die 120kWh accu, kan ik deze overslaan ;)

Als ze dan direct die laadsnelheid nog een stuk kunnen verhogen dan zou de laadtijd een stuk aantrekkelijker kunnen worden. Eigenlijk wil je niet boven de 60% laden omdat het dan gewoon wat langzaam wordt (tov de laadsnelheid bij 5%). Op een wintersportreis nu al snel 2 uur kwijt aan laden en met drukte op de weg, wat files erbij ben je dan zo 14/15 uur kwijt wat best veel is voor 1000/1100 km.
Of ben ik nu na 2 jr teveel gewend geraakt aan de tesla dat ik nu al weer een nog grotere vooruitgang vraag[emoji6]
 
Als ze dan direct die laadsnelheid nog een stuk kunnen verhogen dan zou de laadtijd een stuk aantrekkelijker kunnen worden. Eigenlijk wil je niet boven de 60% laden omdat het dan gewoon wat langzaam wordt (tov de laadsnelheid bij 5%). Op een wintersportreis nu al snel 2 uur kwijt aan laden en met drukte op de weg, wat files erbij ben je dan zo 14/15 uur kwijt wat best veel is voor 1000/1100 km.
Of ben ik nu na 2 jr teveel gewend geraakt aan de tesla dat ik nu al weer een nog grotere vooruitgang vraag[emoji6]

Nee. Ik zit er zo ook in. Flink grotere accu 120 kWh plus sneller laden zou heel mooi zijn voor grotere afstanden die je wat sneller wil overbruggen. Als je boven de 130 komt gaat t erg snel met t verbruik. Dan sta je echt best vaak stil of je moet serieus lange laadsessies plannen om accu tegen of op de full charge te krijgen.
 
Ik meen me te herinneren dat er een laadpunt op de parkeerplaats zelf aanwezig is.
"Een laadpunt" Daar zul je weinig aan hebben. Ik was afgelopen zaterdag een dagje naar de Efteling. Wij arriveerden ca. een half uur na opening. Helaas waren alle palen(slechts 6 aansluitingen als ik t goed heb gezien) al bezet. De pretparken lijken mij bij uitstek geschikt voor Destination charging. 11kW zou voldoende moeten zijn.

- - - Updated - - -

Ik zou daar niet van wakker liggen. Senlis is nu al uitgebreid van 2 naar 6 stalls en het worden er waarschijnlijk op korte termijn 10.

En vandaar naar Disneyland is een goede 60 km.

Gewoon in Senlis nog wat bijladen en dan kun je rustig heen en weer.

Ik zou het heel prettig vinden na een dagje pretpark direct met een volle accu weer naar huis te kunnen rijden(en daar betaal ik graag voor) ipv na een kwartier rijden eerst weer 3 kwartier te moeten gaan laden terwijl die auto al de hele dag stil gestaan heeft.
 
"Een laadpunt" Daar zul je weinig aan hebben. Ik was afgelopen zaterdag een dagje naar de Efteling. Wij arriveerden ca. een half uur na opening. Helaas waren alle palen(slechts 6 aansluitingen als ik t goed heb gezien) al bezet. De pretparken lijken mij bij uitstek geschikt voor Destination charging. 11kW zou voldoende moeten zijn.

- - - Updated - - -


Ik zou het heel prettig vinden na een dagje pretpark direct met een volle accu weer naar huis te kunnen rijden(en daar betaal ik graag voor) ipv na een kwartier rijden eerst weer 3 kwartier te moeten gaan laden terwijl die auto al de hele dag stil gestaan heeft.


Efteling volgens mij nog 4, hoewel er over uitbreiding met 10 gesproken is. laat ze dan even met Tesla schakelen voordat ze weer 11 Kw palen neerzetten en er alleen maar 3 Kw ladende auto's komen die dan de hele dag daar blijven staan. Overigens is de stroom wel gratis bij de Efteling maar dat kost ze zo natuurlijk niet veel.

-----

Dat is een optie. Een andere optie is om na een druk dagje en een korte rit een hapje te eten. Rustig momentje in plaats van direct door te gaan jakkeren. Maar je weet, bij mij is het glas altijd half vol.

Bij onze trip naar Plopsaland vorig jaar (pas een optie nadat Gent er was) deden we dat ook zo. Werd niet als erg belastend ervaren, eerder als nog een stukje extra vakantie.

Maar natuurlijk is het beter als je ter plaatse kunt laden maar dan moet ik zeker weten dat 1) er een laadmogelijkheid is en 2) dat deze het doet en 3) dat hij niet bezet is.

Heb ik die niet, dan kies ik liever voor safe.