Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
In Praag (zuidkant centrum) in P-garage prima aan rood (3x16A) stopcontact geladen.
Was eerste keer voor ze daar; maar zeer behulpzaam. 20ct/kWh afgesproken.
Parkeren niet goedkoop; maar das vrijwel in heel Praag zo.

Václavská 18
120 00 Praha
Česká republika
 

Attachments

  • IMG_8069.PNG
    IMG_8069.PNG
    421.6 KB · Views: 82
  • IMG_7849.JPG
    IMG_7849.JPG
    477.8 KB · Views: 55
  • IMG_7777.JPG
    IMG_7777.JPG
    274.4 KB · Views: 57
  • Informative
  • Like
Reactions: Keezje and CO2CLEAN
View attachment 238223 Alle reisdraadjes zo lezend komt naar voren dat de combinatie Tesla-Goede Champagne-Excellente Wijnen een perfect match geeft.

Veel tips en wellicht crowdsharing van het nat ehhh. vat.

Reden om een nieuw draadje te openen: "Creatief met kurk"?

Mooie foto met dank aan Carmody Hulskamp
Grappig, ik was vanmorgen ook aan het denken aan een "Champagne Run". Kortste weg naar Ay is 285 km, de vraag is wanneer...

Ik geef alvast deze mee, ligt tussen Varazze en Turijn: Bruno Rocca | Da Barbaresco i grandi vini delle Langhe
 
Last edited:
IMG_3177.JPG
Aan de destination charger in Kaysersberg, Alsace, France. Bij hotel/restaurant Le Chambard.
Gereserveerd voor diner, maar gevraagd of ik de auto tot morgenochtend kon laten staan (want aan de wijn).
Dat was geen probleem. Zo kom ik straks weer makkelijk terug bij de SuC in Nancy.


Toch wel mooi concept: zo hebben ze m.d.a. de gratis afgifte van een paar Kwh toch mooi weer een paar honderd euro omzet gedraaid die ze anders niet (van mij) hadden gehad.
 
SuC in Aldea, Spanje. Weer helemaal alleen. Bij de horeca noteren ze nog elk bezoek en wij waren de 2e van de dag. Meestal komen er 3 per dag zeiden ze. Beetje rare locatie, niets spectaculairs. Was in de horeca geen kip totdat er een paar bussen stopte en de hele tent volstroomde met mensen op doorreis van zuid Spanje naar Frankrijk.
 

Attachments

  • IMG_3249.JPG
    IMG_3249.JPG
    429.4 KB · Views: 46
De SuC bij Caldes de Malavella (Girona, Spanje) is prachtig. Mooi hotel, (PGA)golfbaan en veel SuC's. Jammer dat ik er maar even ben. Prima plek voor een wat langer verblijf.

Goed plekje inderdaad! Was ook aangenaam verrast toen ik vorige week richting Barcelona zoefde en heb gelijk voor vier nachten geboekt voor op de terugreis - weet ik in ieder geval zeker dat ik weer met 100% SoC kan vertrekken ;)
 
Dag Roadtrippers,

Vraag: treffen jullie maatregelen tegen lekke banden? Bijvoorbeeld een extra wiel mee of iets als dit: Model S/X Tire Repair Kit ? Of vertrouwen jullie op service van een nabij gelegen flatbed provider (vaak zal een SeC niet in de buurt zijn...)

Dank alvast!
Deze vakantie toevallig last van gehad. Uiteindelijk veel geluk doordat ik nog (weliswaar met kapot gereden band) bij een bandenboer kon komen en hij een passende band had liggen. Nu een 12v compressor aangeschaft. Bij niet al te grote gaten houdt die je mobiel.
 
Dag Roadtrippers,

Vraag: treffen jullie maatregelen tegen lekke banden? Bijvoorbeeld een extra wiel mee of iets als dit: Model S/X Tire Repair Kit ? Of vertrouwen jullie op service van een nabij gelegen flatbed provider (vaak zal een SeC niet in de buurt zijn...)

Dank alvast!
Ik neem altijd minstens 1 reservewiel, een krik, de nodige sleutels en moeren, mee op roadtrip. Op de laatste UK trip hadden alle 3 de auto's 19" velgen en hadden we dus 1 reservewiel mee voor de 3 auto's. Dirk had ook een 12 volt compressor mee en heeft deze enkele keren nodig gehad. (hij had een leegloper)
 
  • Like
Reactions: timidri
Ik neem altijd minstens 1 reservewiel, een krik, de nodige sleutels en moeren, mee op roadtrip. Op de laatste UK trip hadden alle 3 de auto's 19" velgen en hadden we dus 1 reservewiel mee voor de 3 auto's. Dirk had ook een 12 volt compressor mee en heeft deze enkele keren nodig gehad. (hij had een leegloper)
Das de leeftijd hè Dirk......:p