Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dit zijn inderdaad Type 2 - 22kW laders en geen chademo. Snelheid dus afhankelijk van je auto. Heb het eens meegemaakt bij IKEA (maar dan Italie) dat er net iemand voor me was.. geen punt zou je zeggen (want twee laadpunten) - maar ze hadden maar één laadpas en die kon niet twee laadsessies tegelijk aan -;), Bleek gelukkig ook nog zelf een werkbare pas te hebben.. en ach,je kan'm altijd nog aan een willekeurig stopcontact hangen -;)
 
Ik pluis het forum intensief uit maar vind geen antwoord op mijn vraag. We plannen een reis naar Slovenië komende zomer, vooral uitstappen en bergwandelingen in het Noord-Oosten, Triglavski park, Logarska Dolina, Bled en een bezoek aan Ljubljana. geen vaste verblijfplaats, van hier naar daar, nooit meer dan 4 dagen op dezelfde plaats.
Ik maak me geen zorgen in de verplaatsing naar Slovenië. Ik heb enkele vragen over de laadmogelijkheden daar. Ik vraag me af of ik voldoende heb aan de Suc in Ljubjiana of Villach. Weinig laagmogelijkheden in dat bergachtig gebied op chargemap. Heef iemand ervaring met laadpassen daar? We rijden met een Model S 75D en beschikken over een fivari mobile.
 
Ik pluis het forum intensief uit maar vind geen antwoord op mijn vraag. We plannen een reis naar Slovenië komende zomer, vooral uitstappen en bergwandelingen in het Noord-Oosten, Triglavski park, Logarska Dolina, Bled en een bezoek aan Ljubljana. geen vaste verblijfplaats, van hier naar daar, nooit meer dan 4 dagen op dezelfde plaats.
Ik maak me geen zorgen in de verplaatsing naar Slovenië. Ik heb enkele vragen over de laadmogelijkheden daar. Ik vraag me af of ik voldoende heb aan de Suc in Ljubjiana of Villach. Weinig laagmogelijkheden in dat bergachtig gebied op chargemap. Heef iemand ervaring met laadpassen daar? We rijden met een Model S 75D en beschikken over een fivari mobile.

Helpt dit?

Fast-charging stations for electric vehicles in Slovenia - 02/12/2015 | News From Project | E-Mobility Works project - e-cars, e-bikes, e-vehicles, e-scooter, charging station, sustainable mobility
 
Ik pluis het forum intensief uit maar vind geen antwoord op mijn vraag. We plannen een reis naar Slovenië komende zomer, vooral uitstappen en bergwandelingen in het Noord-Oosten, Triglavski park, Logarska Dolina, Bled en een bezoek aan Ljubljana. geen vaste verblijfplaats, van hier naar daar, nooit meer dan 4 dagen op dezelfde plaats.
Ik maak me geen zorgen in de verplaatsing naar Slovenië. Ik heb enkele vragen over de laadmogelijkheden daar. Ik vraag me af of ik voldoende heb aan de Suc in Ljubjiana of Villach. Weinig laagmogelijkheden in dat bergachtig gebied op chargemap. Heef iemand ervaring met laadpassen daar? We rijden met een Model S 75D en beschikken over een fivari mobile.
Hallo,
ik vind er toch aardig wat...
upload_2017-11-23_12-4-12.png



zelfs gratis...
 
Afgelopen zomer bij meer van Bled geweest, staat in het dorp op groot parkeerterrein in ieder geval een laadpaal met 2 aansluitingen waar je gratis kunt laden (geen pasje o.i.d. nodig), en volgens mij zijn er twee Tevens sliepen wij bij een hotel net buiten Bled (mooi Eco hotel) met een buitenstopcontact dat op 20A afgezekerd was (aldus de eigenaar), dus daar 's nachts probleemloos met de UMC op 13A kunnen laden, ruim voldoende voor de trips in de omgeving.
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Last edited:
Volgens mij is er geen apart draadje voor "Op vakantie in Engeland", dus ik gebruik deze maar even.
Ik tour volgende week rond in het zuiden van Engeland, en ik verwacht een stop te maken bij de Fleet Supercharger. Nu begreep ik dat daar een Northbound en een Southbound SuC is, en dat één van de twee (ik denk de Southbound) niet operationeel is? Is iemand hier recentelijk geweest? Kom je op weg naar het zuiden cq. westen makkelijk bij die Northbound SuC?

Alternatief is doorrijden naar Winchester - Norton Park, maar daar zijn zo te zien weinig faciliteiten en slechts twee stalls.

Edit: ik zie nu op supercharge.info dat Fleet Southbound nog 'under construction' staat. Balen.
 
De Fleet SuC is inderdaad alleen bereikbaar als je richting Londen rijdt. Richting het westen/zuiden gebruik je de Winchester-Norton SuC. Ik ben er een paar weken geleden nog geweest en de Winchester SuC was traaaaaag want slechts twee chargers en helaas plugde er net een waarschijnlijk erg lege Tesla voor me in... Wel een mooi park!
 
  • Informative
Reactions: jm71
Als de Tesla optijd binnen is gaan we daarmee naar Schotland van de zomer. Nu heb ik een paar vragen.

Welke Tesla umc adapter wordt er nu bij geleverd en voldoet een simpele adapter voor de UK stopcontacten? Voor de Tesla gen 1 umc is wel een adapter te koop van Tesla zelf, maar van de gen 2 zie ik nog niks.

Andere vraag, is de Chademo adapter het waard voor de reis naar Schotland? Iemand ervaring hiermee? Volgens mij is het in Engeland zeker goed te doen met alleen SC’s, Schotland is het wat schaarser.

Dank!