Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Geweldig om met de Tesla op vakantie te gaan. Maar NIET naar t vliegveld!
3 weekjes parkeren, vampiredrain, meer dan 250km verdwenen en gestrand. Dat zie je aankomen, want de app geeft een paar dagen vooraf een melding low battery.
Contact opnemen met Tesla, want aankomen na 22 uur vliegen wil je wel graag door...
reactie van Tess van Oers: u moet hem ook aan een laadpunt zetten. En verder niets... ook Tesla Service via het formulier... geen reactie.
Er was een tijd dat Tesla supersnel superservice gaf. Daarom was ik zo blij met mijn eerste S en rij ik nu in de 2e. Das war einmal.
Ik ben benieuwd hoe ik maandag na aankomst de parkeergarage uit ga komen
No tesla smile for me!
Mijn auto stond 30 dagen geparkeerd, 15% verloren.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Valt toch mee? Tankstation en McDo vlakbij. Als je troosteloos zoekt, moet je maar eens in België naar een SuC gaan na 2u 's ochtends.

Inderdaad! Het zou leuker zijn als je de straat niet meer moest oversteken, maar dat beetje wandelen lukt nog wel.
Maar je kan er snel iets eten (er is ook nog een Subway) en je hebt de winkel van het tankstation waar je drinken en snacks voor onderweg kan kopen.
 
Goedemorgen allen, ik heb een model 3 sr plus in bestelling staan en de volgende prangende vraag komt naar boven; bij het plannen van een route, houdt de routeplanner rekening met de accu, het verbruik en plant de route dan via charger naar charger?
 
Eerste roadtrip zit erop. Een kleine 1000 km op en af richting Engeland. Mijn medepassagiers, Tesla haters, waren serieus onder de indruk. De tijd gaat zo vlug voorbij in een Tesla:). Heb een wijze les geleerd. Nooit climate control aanzetten als je de wagen in de volle zon parkeert. Had dit gedaan en verloor 140 km range in een kleine 4 uur. Hierdoor moesten we een extra laadstop inplannen, dus dat doe ik niet meer. :)
 
Eerste roadtrip zit erop. Een kleine 1000 km op en af richting Engeland. Mijn medepassagiers, Tesla haters, waren serieus onder de indruk. De tijd gaat zo vlug voorbij in een Tesla:). Heb een wijze les geleerd. Nooit climate control aanzetten als je de wagen in de volle zon parkeert. Had dit gedaan en verloor 140 km range in een kleine 4 uur. Hierdoor moesten we een extra laadstop inplannen, dus dat doe ik niet meer. :)
Dat klinkt als een heerlijk tripje. Ik hoop wel dat je de Tesla haters ergens diep in de binnenlanden op een zandweggetje hebt achtergelaten. Dat zal ze leren om Tesla te haten.

Het haten van auto's is sowieso een idioot concept. Ik haat de Fiat Multipla toch ook niet?
 
Last edited:
Tip van mijn kant, kijk naar mijn laadsessies, SOC is niet beneden de 10% geweest, waardoor de laadsessie al heel snel op Max kWh gaat.

Tip, laat het gewoon door ABRP uitrekenen wat je minimale SoC moet zijn. Je hebt gelijk, vanaf 10% is het meestal snel volle bak maar het kan nog steeds lonend zijn om naar een lagere SoC te gaan. Ik heb m'n minimale SoC in ABRP gewoon op 1% staan en meestal is het advies ergens tussen de 8-10% SoC en heel vaak kom ik met 1-2% hogere SoC aan dan oorspronkelijk gepland door verkeersdrukte of wegwerkzaamheden.