Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
ik ben er 2 jaar geleden geweest, toen was er niets. Ik heb kinderen van 1 en 3 en verschonen kan daar nog steeds niet.
Kan wel hoor;)
Bregenz.png



https://www.google.nl/maps/uv?hl=nl...hUKEwiQ2syKgMXqAhXE-qQKHQzaACYQoiowF3oECBAQBg
 

Attachments

  • Bregenz.png
    Bregenz.png
    1.4 MB · Views: 72
  • Like
Reactions: wooter
nog los dat het het 145km voor mij bestemming in Serfaus is. Sorry, maar die stop kan mij gestolen worden als er een fles bubbels staat op bestemming.
Wat een droevig leven heb je als je al opgewonden raakt van een onbekende soort fles bubbels die niet eens 30 minuten langer koel gehouden kan worden. En als 145km te weinig voor je is, dan laad je ergens op een supercharger vroeger zodat je laatste stukje wat langer rijden is, als je dat al interesseert.

Wij zelf hebben net weer de trip gedaan, en onze 3 jaar oude Model X met 130000km heeft dat weer voortreffelijk gedaan. In Schweitenkirchen stond er een Porsche Taycan te laden toen we uit nieuwsgierigheid naar Pfaffenhofen reden, en nadat we hadden geladen in Pfaffenhofen stond de Taycan nog altijd te laden in Schweitenkirchen.

Belangrijk bij een Tesla is dat je regelmatig korte tijd aan hoge vermogens laad, dan soms langere tijd aan lagere vermogens. Elke laadbeurt die langer dan 30’ duurt, is “verloren” tijd als je er op zit te wachten.

145km in een Model S laden kost overigens 22 minuten aan 100kW, dus in realiteit zal het sneller gaan.
 
Volgens mij heb je de voorgeschiedenis niet helemaal gelezen van mijn post.

ik ben het helemaal eens met wat je zegt en heb het er zelf graag voor over maar laten we niet net doen alsof het niet meer plannen of nadenken is. Zo gaan we ICE rijders niet overtuigen
Heb ik wel gelezen hoor en ik denk dat we het voor het grootste deel eens zijn;)
Het plannen/nadenken komt denk ik bij ICE rijders vooral voort uit onbekendheid. Voordat wij de Tesla kochten dacht ik ook dat ik vaak na zou moeten nadenken over range en laden. Nadat ik ongeveer een maand of twee had rondgereden en op vakantie ben geweest, was dat gevoel echter helemaal weg en denk ik er eigenlijk vrijwel nooit meer over na. Wat ik al eerder opmerkte is het denk ik wel een verschil als je thuis kunt laden of op je werk.

Ik denk als het aantal publieke laadpunten in de steden flink toe gaat nemen de ICE rijder makkelijker de overstap zal gaan maken. Ook de subsidie zal enkele mensen financieel over de streep trekken en die zullen het dan uiteindelijk zelf wel ervaren.........
Een argument wat ik overigens wel vaak hoor is dat achter een EV’s geen caravan kan. Dat zou op zich wel een goed argument kunnen zijn, maar ook daar komt langzaam verandering in.

Ik denk maar zo, eerst reed iedereen met paard en wagen en het heeft best wel en tijd geduurd voordat iedereen een auto had. Uiteindelijk zal ook iedereen een EV gaan rijden.
 
  • Like
Reactions: F500e
Het plannen/nadenken komt denk ik bij ICE rijders vooral voort uit onbekendheid. Voordat wij de Tesla kochten dacht ik ook dat ik vaak na zou moeten nadenken over range en laden. Nadat ik ongeveer een maand of twee had rondgereden en op vakantie ben geweest, was dat gevoel echter helemaal weg
Ik denk maar zo, eerst reed iedereen met paard en wagen en het heeft best wel en tijd geduurd voordat iedereen een auto had. Uiteindelijk zal ook iedereen een EV gaan rijden.

Het is anders best snel gegaan, van paard-en-wagen naar auto ;)

upload_2020-7-11_22-4-37.png
 
Telt dit mee?
Gisteren Road trip met twee doelen: nieuwe fiets halen in Oudenaarde en bezoek familie in Moeskroen.
Even ommetje in domein De Donk (warm aangeraden als U in de buurt bent)
In totaal zo’n 300km. Met onze “oude” 85, laden onderweg moest wel. Spijtig genoeg, nooit een lader aan de verschillende stops.
Dus eind van de dag, konden we ofwel laden in Ionity in Wetteren, met 13%/48km of rijden tot Aalst SuC met 8%/30 km bij aankomst volgens de navigatie.
Met de nieuwe fiets op de dak, wist ik dat het verbruik toch met zo’n 20% hoger zou zijn dus die 8% moest ik niet op rekenen.
Ik heb pas de CCS onlangs dus geen ervaring met Ionity. Maar wel blij dat dit optie toch beschikbaar was.
Toch merkte ik snel dat de “Ionity in Wetteren” is eigenlijk op dat grote benzine station langs de E40.
Onze laatste ervaring in zo’n soort “service station” was op de terugweg van onze ski Vakantie in Poulet de Bresse. Poulet de Bresse is een van die grotere benzine service stop aan de Franse snelweg waar Tesla ook een SuC heeft geplaatst.
Ja, alle services zijn aanwezig, ook om Pampers te vervangen. Maar ... zo vuil!!! Er zijn mensen die regelmatig (en met veel moed) alles kuisen, maar geen 10’ later is het al zo vuil als wat.

Dus even trager gereden aan 110km/u, A/C uit en gewoon kijken of ik toch Aalst kon halen.
En idd, toch met 8% aangekomen in Aalst.

Aalst is zeker niet een van de leukste SuC maar heeft wel een comfortabel Ibis bar waar we even kon wachten terwijl de kinderen aan het spelen waren met het nieuwe fiets. En propere sanitair idd.

Eigenlijk was de auto al klaar op moment dat we onze thees bestelde maar ja: taking it easy. Uiteindelijk de 11€ voor onze twee dranken en muffin was zeker vergelijkbaar met de kost in Ionity (plus immateriële kost om in een onaangenaam plek te moeten laden).
 
Wie zijn er vandaag onderweg in Europa?
Gisteren overdag vanuit Zuid-Duitsland terug naar huis gereden. 2 stops, SuC Dettelbach bij Würzburg en SuC Wilnsdorf (Sauerland route).

In Dettelbach waren op het drukste moment 7 van de 16 stalls even bezet. In Wilnsdorf waren we grotendeels de enige Tesla.

Wat mij op de weg vooral opviel is dat er zo weinig Nederlanders rijden, terwijl 2 regio's al schoolvakantie hebben. Ik vermoed dat door Corona veel mensen in eigen land blijven.
 
Gisteren overdag vanuit Zuid-Duitsland terug naar huis gereden. 2 stops, SuC Dettelbach bij Würzburg en SuC Wilnsdorf (Sauerland route).

In Dettelbach waren op het drukste moment 7 van de 16 stalls even bezet. In Wilnsdorf waren we grotendeels de enige Tesla.

Wat mij op de weg vooral opviel is dat er zo weinig Nederlanders rijden, terwijl 2 regio's al schoolvakantie hebben. Ik vermoed dat door Corona veel mensen in eigen land blijven.
Ja, dat vermoed ik ook. Als ik kijk naar mijn afdeling van 8 gaan er maar 2 naar het buitenland. Dat zijn er normaal 8.
 
Gisteren overdag vanuit Zuid-Duitsland terug naar huis gereden. 2 stops, SuC Dettelbach bij Würzburg en SuC Wilnsdorf (Sauerland route).

In Dettelbach waren op het drukste moment 7 van de 16 stalls even bezet. In Wilnsdorf waren we grotendeels de enige Tesla.

Wat mij op de weg vooral opviel is dat er zo weinig Nederlanders rijden, terwijl 2 regio's al schoolvakantie hebben. Ik vermoed dat door Corona veel mensen in eigen land blijven.

Wij zijn maandag 6-7 vertrokken richting gardameer. Ik stond bijna overal alleen te laden en reed gewoon overdag. Hier op de camping die normaal compleet volgeboekt is is nu nog geen 10% vol. Wel heerlijk rustig
 
Wat een droevig leven heb je als je al opgewonden raakt van een onbekende soort fles bubbels die niet eens 30 minuten langer koel gehouden kan worden. En als 145km te weinig voor je is, dan laad je ergens op een supercharger vroeger zodat je laatste stukje wat langer rijden is, als je dat al interesseert.

Wij zelf hebben net weer de trip gedaan, en onze 3 jaar oude Model X met 130000km heeft dat weer voortreffelijk gedaan. In Schweitenkirchen stond er een Porsche Taycan te laden toen we uit nieuwsgierigheid naar Pfaffenhofen reden, en nadat we hadden geladen in Pfaffenhofen stond de Taycan nog altijd te laden in Schweitenkirchen.

Belangrijk bij een Tesla is dat je regelmatig korte tijd aan hoge vermogens laad, dan soms langere tijd aan lagere vermogens. Elke laadbeurt die langer dan 30’ duurt, is “verloren” tijd als je er op zit te wachten.

145km in een Model S laden kost overigens 22 minuten aan 100kW, dus in realiteit zal het sneller gaan.

ik herken het balen bij die laatste nodige stop wel. Je telt al weken af om op je vakantiebestemming te zijn en als je de bestemming bij wijze van spreken kan zien, ga je nog even lekker 30m een kop koffie drinken alsof het een normale zaterdag is.

Dan lijkt het echt langer te duren.

Zo’n stop is echt ingegeven door tesla en niet omdat iemand dat eigenlijk zelf wil. Uiteraard kan iedereen het goed praten met “de meeste ongelukken aan het einde vd reis” etc, maar als het vermijden van ongelukken een argument is, zou ik gaan vliegen.
 
Wij zijn maandag 6-7 vertrokken richting gardameer. Ik stond bijna overal alleen te laden en reed gewoon overdag. Hier op de camping die normaal compleet volgeboekt is is nu nog geen 10% vol. Wel heerlijk rustig
Wij hebben vandaag onze roadtrip door Noorwegen en Denemarken rondgemaakt. Ons viel juist op dat er nog maar weinig accommodatie beschikbaar was. Veeeel minder dan een paar weken geleden.
 
Mss een beetje off topic maar ik zie dat ik met mijn pas ook kan laden bij Allego dus bij SuC Achern en Waldlaubersheim. Dat zijn palen met DC CCS 350 kW. Wat betekent dat qua snelheid ten opzichte van de SuC voor mijn MS 75 uit 2018 dus zonder CCS??