Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegene die schrik hebben om met de tesla in de bergen te trekken, hier het resultaat van een dagje met de model 3 door de Alpen, de Stevio pas en de rest van de Dolomieten. Goed voor 318 km pure fun.
Dit was een stukje van de speeltuin.
View attachment 566338

Totaal verbruik over 318,9km 43kWh en verbruik van 136Wh/km
En waar we de kans hadden, hebben we toch wel zottekes gereden:cool:
View attachment 566342
View attachment 566346 View attachment 566349 View attachment 566350

Mooi werk. Ik rij nu al ruim een week op en neer over de Stelvio en heb nog geen Tesla gezien, behalve een grijze M3 van een inwoner uit Trafoi. Terwijl een Tesla toch wel echt een feest is op deze pas. Extra handig deze zomer: met JuicePass unlimited snelladen bij ePrad in Prato alla Stelvio (70 kW).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mooi werk. Ik rij nu al ruim een week op en neer over de Stelvio en heb nog geen Tesla gezien, behalve een grijze M3 van een inwoner uit Trafoi. Terwijl een Tesla toch wel echt een feest is op deze pas. Extra handig deze zomer: met JuicePass unlimited snelladen bij ePrad in Prato alla Stelvio (70 kW).
Vorige week in Zwitserland hebben we 10 alpenpassen gedaan in twee dagen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and michelh
20200722_150419.jpg
20200722_154507.jpg
 
Welke instellingen gebruik je bij ABRP? Bij mij komen de resultaten met 'reference speed' op 90% en 'maximum speed' op 130 km/h doorgaans goed overeen met de werkelijkheid (behoudens files).
Gisteren naar Bretagne gereden en inderdaad 90% en 130km/h komt aardig uit. 10:30 hr kwam aardig in de buurt.
Het is niet overal even rustig. Hier in Caen (FR) 6 van de 8 stalls bezet. Zitten zowaar ook 2 Fransen tussen.

Terwijl ik het type vertrekt er een Nederlander en komen er twee Fransen voor terug. Vrjjwel volle bak dus.
Caen lijkt op een soort crossroads te zitten. Amiens eerder was vrijwel leeg., maar ook bij mij was Caen met 6/8 stalls druk tijdens lunch uur. De Model S waar ik mee gepaird was stond er blijkbaar al langer want na 10 minuten ging mijn laadvermogen naar 112 kWh omhoog. Al met al duurde de stop in Caen dus toch niet veel langer.
Daarna door naar de groene camping met destination charger. Dat is een genot, al ben ik de enige Tesla hier.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Vanochtend om 6:45 SuC Bordeaux, een landgenoot die de idle fee ontwijkt...

F23F3A9F-44B2-4C79-81F8-F5C214CB6493.jpeg

Aan de condensvorming op de voorruit te zien stond deze er de hele nacht. En nee, het was nog niet druk en we stonden maar met 3 te laden maar toch.

Nu bij Brive een Audi die 1 stall blokkeert terwijl de SuC vol is.

Verder niks te klagen aardige mensen hier en lekker Tesla rijden op autopilot over de péage.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Gisteren in 13 uur 950 km afgelegd door België en Frankrijk, exact het schema van ABRP. Laadtijd was in totaal 2,5 uur. Alleen bij SuC Orleans werd de bezetting 100% terwijl wij er stonden. Plotseling kwamen er 3 nieuwe Tesla’s bij en was er file bij de SuC. Binnen enkele minuten vertrokken er weer 4 dus het loste zich snel op.
 
Gisteren in 13 uur 950 km afgelegd door België en Frankrijk, exact het schema van ABRP. Laadtijd was in totaal 2,5 uur.
In deed woensdag net geen 11u over een zelfde afstand (Annecy-Enschede). Om 8am vertrokken en iets voor 19u thuis in onze 2018 S100D.

Drie keer gestopt. Twee kids, de kleinste is 2,5jr oud en bepaald deels het ritme. Ik rij vrijwel overal 150km/h op autopilot en soms wat harder als het kan (in Duitsland).

Redelijk wat drukte met name in het zuiden van Duitsland.
 
@L@urens ik (nou ja, Autopilot) heb me overal keurig aan de Vmax gehouden. Onze route loopt via België, dus niet door Duitsland. Met een S75D moeten wij 4x stoppen en er zit nog een boottochtje van 20 minuten bij. Dat het met een S100D sneller kan vermoedde ik al. Met de M3LR is het wellicht richting de 10 uur te doen? Mijn record met diesel was ook zoiets..
 
Gisteren in 13 uur 950 km afgelegd door België en Frankrijk, exact het schema van ABRP. Laadtijd was in totaal 2,5 uur. Alleen bij SuC Orleans werd de bezetting 100% terwijl wij er stonden. Plotseling kwamen er 3 nieuwe Tesla’s bij en was er file bij de SuC. Binnen enkele minuten vertrokken er weer 4 dus het loste zich snel op.
Dat is best lang. Ik heb 7u50 gedaan over 760km. En dat is inclusief twee korte files op de ring van Brussel.