Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Nou ik heb ook gehad dat een antwoord niet bij mij is aangekomen en toen kreeg ik een herinnering met verhoging. Daar heb ik achteraan gebeld en er werd mij verteld dat er een antwoord op mijn bezwaar gestuurd was. Dat ie bij mij niet aangekomen was is niet hun probleem.
Ik heb wel eens een boete uit het buitenland gehad die ik gewoon genegeerd heb en waar ik ook niets meer van gehoord heb. Het feit dat ik niets meer hoorde had in dat geval niets te maken met het feit dat mijn bezwaar gegrond verklaard was. Want dat had ik niet ingediend.
 
Ik heb wel eens een boete uit het buitenland gehad die ik gewoon genegeerd heb en waar ik ook niets meer van gehoord heb.

Die taktiek had een maat van mij jaren terug ook toegepast. Dat werkte goed tot er bij de Franse tolpoortjes een politiecontrole was en hij mocht meteen aftikken. Geen post, maar ze waren de boete niet vergeten,
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Overigens reed je daar wel te ‘hard’, want je wist niet dat er een uitzondering gold voor elektrische auto’s (dat ontdekte je pas toen je de bekeuring ontving). Dus het was puur mazzel geweest als je de dans was ontsprongen :rolleyes:
Excuseer, maar ik wist wel dat 4IG-L betekende dat elektrische voertuigen een uitzondering waren. Het jaar voordien hadden we het opgezocht maar waren we een dagje te vroeg om van deze uitzondering te genieten: de uitzondering ging in op 1 juli 2019 en wij reden op 30 juni 2019 door Oostenrijk en hebben ons toen bijgevoegd keurig aan de snelheidsbeperking gehouden.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Die taktiek had een maat van mij jaren terug ook toegepast. Dat werkte goed tot er bij de Franse tolpoortjes een politiecontrole was en hij mocht meteen aftikken. Geen post, maar ze waren de boete niet vergeten,
Dat kan ook gebeuren op het vliegveld in Parijs, ik kwam van Jordanië en vloog naar huis maar de douane vroeg me nog even een parkeer boete te betalen.;)
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Nou breekt mijn klomp :eek:;)
Daar had ik ook geen bezwaar op gemaakt en het was Frankrijk en niet Duitsland, ik dacht voor die 10 euro gaan ze geen moeite doen. De parkeerboete was al een paar jaar oud en van een lease auto en toch werd mij verzocht om die nog even te betalen.

Ik denk dat de boete pas bij de leasemaatschappij binnen kwam nadat ik de auto al had ingeleverd en van werkgever ben veranderd.
 
Dat klopt zeker in dit geval, maar hiervan wist ik dat die niet echt afgerond was omdat ik na het papiertje onder de ruitenwisser weghalen niets gedaan heb.
Als ik zoals in Duitsland een paar keer, een bezwaar maak en ik hoor niets meer dan ga ik ervan uit dat het afgerond is, want er was contact over en weer. Ik kreeg een brief vaak met foto en daar maak ik bezwaar op. Zijn ze het niet eens met het bezwaar dan hoor je het meestal ook. Het is mij een keer gebeurd dat ik het antwoord op mijn bezwaar niet gekregen heb maar wel de herinnering.
Mijn ervaringen: Duitsland en Oostenrijk: streng maar meestal wel correct. Frankrijk heeft bezwaar maken weinig zin, je zit altijd fout. Kroatië en Slovenië lezen je bezwaar niet eens en sturen direkt een herinnering.
Slovenië vind ik nog de ergste. Ik had netjes een tolvignet gekocht en op mijn raam geplakt redelijk op de voorgeschreven plek. Krijg ik een foto dat ik geen vignet heb maar precies waar mijn vignet zit schijnt de zon op mijn voorraam. Ik heb nog een foto gestuurd met het vignet en een vergelijking met hun foto maar geen antwoord. Behalve de herinnering. En dat op een snelweg die door de EU (dus ook door mij betaald is.:(
 
Dat klopt zeker in dit geval, maar hiervan wist ik dat die niet echt afgerond was omdat ik na het papiertje onder de ruitenwisser weghalen niets gedaan heb.
Als ik zoals in Duitsland een paar keer, een bezwaar maak en ik hoor niets meer dan ga ik ervan uit dat het afgerond is, want er was contact over en weer. Ik kreeg een brief vaak met foto en daar maak ik bezwaar op. Zijn ze het niet eens met het bezwaar dan hoor je het meestal ook. Het is mij een keer gebeurd dat ik het antwoord op mijn bezwaar niet gekregen heb maar wel de herinnering.
Ik ben bang dat jouw en mijn logica niet compatible zijn ;). Niet zo relevant verder.
 
Mooie verhalen mannen, maar waar gaan we met de Tesla naartoe op vakantie? Drenthe? Limburg? :)

Voor de kerstvakantie stond een tripje Valencia op de planning maar ik vrees dat die niet door zal gaan. Vooralsnog is het de bedoeling om in Feb naar de Oostenrijkse sneeuw te rijden en in de zomervakantie richting Italie. Hopen maar dat we corona tegen die tijd achter ons hebben....
 
Ik hoop ook in februari naar de franse alpen te mogen rijden. Al ontving ik al van de verhuurder het verzoek het chalet te annuleren. Ze heeft liever een Franse reservering dan een Nederlandse....
In de zomer zouden we naar Botswana gaan, maar dat stellen we sowieso een jaar uit. Kijk nu met een schuin ook naar Noorwegen.
 
Toch nog best wel plannen! Wij gaan naar Finland. De Finnen laten voorlopig nog geen toeristen binnen, maar mijn vrouw heeft een Fins paspoort en men ziet familiebezoek als essentieel verkeer. Ik ben blij dat ik in september nog een rondje in Frankrijk en Zwitserland heb kunnen doen, want veel andere spontane zaken durf ik door alle onzekerheid niet te maken.
 
Het voordeel van corona, naast thuiswerken ook wel het enige, is dat het erg rustig is bij de SuC's. Ik hou mijn hart vast als er straks een vaccin is en Nederlandse M3's weer Europa intrekken.
Denk dat het wel mee gaat vallen. Op de bekende vakantie wissel dagen na dan. Ondertussen blijven ze in deze tijd gewoon SuC bouwen. En de verkoop aantallen pieken ook niet meer zoals afgelopen 2 jaar. Afgelopen keer voor de gein alleen met Allego laden naar Oostenrijk geweest en dat ging ook prima.
 
Denk dat het wel mee gaat vallen. Op de bekende vakantie wissel dagen na dan. Ondertussen blijven ze in deze tijd gewoon SuC bouwen. En de verkoop aantallen pieken ook niet meer zoals afgelopen 2 jaar. Afgelopen keer voor de gein alleen met Allego laden naar Oostenrijk geweest en dat ging ook prima.
We gaan het beleven. In Duitsland heb je natuurlijk volop uitwijkmogelijkheden maar in Zuid-Europa is dat een ander verhaal terwijl daar ook geen alternatieven zijn. Daar sta je heel vaak tussen de M3's. Was anderhalf jaar geleden een ander verhaal.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp