Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Die blogs zijn van 2013 en 2017. Meeste polissen zijn sinds maart 2020 aangepast.
Is wel grappig dat men polissen aanpast naar de situatie. Zo kan je alles uit je polis halen, maar waarom betaal je dan nog verzekeringen?

Sowieso dacht ik dat polissen enkel aangepast kunnen worden op vervaldatum.

Maar goed, informeer goed bij je verzekeraar.
 
Weet niet of het vroeger anders was, maar als voorbeeld (Coronavirus reisverzekering - ABN AMRO):

View attachment 604959

Ja, alle redenen om maar niet uit te moeten keren. Al heeft het totaal niets met Covid te maken dan hebben ze je alweer te pakken. Ik snap best dat annuleringsverzekeringen vervallen maar de rest?

We moeten natuurlijk medelijden hebben met die zielige Hollandse verzekeraars omdat al die Nederlanders zich graag oververzekeren ook al is het risico zo laag en kunnen ze best de meeste incidentjes zonder verzekering af. Die verzekeraars hebben het zo zwaar hier.
 
@Moderators, zullen we dit draadje maar hernoemen tot "Reizen in Corona tijd"?
Nee het is nog altijd erg on-topic. Met de Tesla op vakantie in Europa is nu een beetje moeilijk, maar dat zal ooit wel weer anders zijn. Maar als je met je Tesla op vakantie gaat in Europa, zijn er blijkbaar wel wat risico's qua verzekering aan verbonden. Lijkt me erg on-topic.
 
  • Disagree
Reactions: Unit106
Nee het is nog altijd erg on-topic. Met de Tesla op vakantie in Europa is nu een beetje moeilijk, maar dat zal ooit wel weer anders zijn. Maar als je met je Tesla op vakantie gaat in Europa, zijn er blijkbaar wel wat risico's qua verzekering aan verbonden. Lijkt me erg on-topic.
Tuurlijk, en zo is het net zo moeilijk voor een Opel, Ford of Volkswagen. Reizen met een Tesla in Corona tijd is niets anders dan met een ander merk auto. Suc's zijn gewoon open, hebben geen mondkapjes plicht, je hebt er geen vaccinatie paspoort voor nodig dus met een Tesla reizen in Corona tijd is niets anders dan voorheen.

Ging dit topic niet over het verschil tussen het reizen in Europa met een ICE en een Tesla? Als er zo graag over Corona gediscuseerd moet worden op TMC open dan gewoon weer het Corona topic en hou dit draadje ontopic.
 
Ja, alle redenen om maar niet uit te moeten keren. Al heeft het totaal niets met Covid te maken dan hebben ze je alweer te pakken. Ik snap best dat annuleringsverzekeringen vervallen maar de rest?

We moeten natuurlijk medelijden hebben met die zielige Hollandse verzekeraars omdat al die Nederlanders zich graag oververzekeren ook al is het risico zo laag en kunnen ze best de meeste incidentjes zonder verzekering af. Die verzekeraars hebben het zo zwaar hier.
Da's misschien een beetje kort door de bocht. Als je naar een land gaat dat al Oranje was, dan ben je niet gedekt. Als je daarentegen al in een land bent en dat land gaat op Oranje dan ben je gewoon gedekt.

Ik vind dat niet zo vreemd.
 
Is wel grappig dat men polissen aanpast naar de situatie. Zo kan je alles uit je polis halen, maar waarom betaal je dan nog verzekeringen?
Je verzekert je reis. Dat doe je voordat je vertrekt. Als de voorwaarden je niet bevallen, dan verzeker je je reis niet. Dan betaal je ook geen premie.

Als je op dat moment van aanpassen al op reis bent / was had het geen gevolgen voor jou.
 
Tekenend voor de huidige coronacrisis is natuurlijk wel dat dit draadje al maanden stil is. Een vraag: wie van jullie is er wel eens naar noordelijk Noorwegen / Zweden gereden? Het lijkt mij gaaf om eens naar de meest noordelijke supercharger van Scandinavië te rijden. Na COVID..
 
Tekenend voor de huidige coronacrisis is natuurlijk wel dat dit draadje al maanden stil is. Een vraag: wie van jullie is er wel eens naar noordelijk Noorwegen / Zweden gereden? Het lijkt mij gaaf om eens naar de meest noordelijke supercharger van Scandinavië te rijden. Na COVID..
Ik ben lang geleden met mijn ouders naar de noordkaap gereden met campers, maar toen was zelfs de EV1 er nog niet.
Maar meer recent zijn er wel een paar zotte belgen (@Xfrank en @S-19910 ) naar toe gereden:
Elon Bear goes North to South
 
  • Like
Reactions: SR89 and Xfrank
Ik ben lang geleden met mijn ouders naar de noordkaap gereden met campers, maar toen was zelfs de EV1 er nog niet.
Maar meer recent zijn er wel een paar zotte belgen (@Xfrank en @S-19910 ) naar toe gereden:
Elon Bear goes North to South
En dat was dan nog maar om naar de start te rijden.;)
Van daar zijn we op 7 dagen naar Tarifa gereden (meest zuidelijk pint van Spanje)
 
  • Helpful
Reactions: Louter365
Tekenend voor de huidige coronacrisis is natuurlijk wel dat dit draadje al maanden stil is. Een vraag: wie van jullie is er wel eens naar noordelijk Noorwegen / Zweden gereden? Het lijkt mij gaaf om eens naar de meest noordelijke supercharger van Scandinavië te rijden. Na COVID..
Let wel op dat je goede apparatuur bij je hebt om uit te meten welke van de stalls de meest noordelijk staat;)
 
  • Like
Reactions: SR89
@Xfrank? Moet je het nu eens over doen?
Eigenlijk wel.
Er is er eentje bijgekomen die nog Noordelijker staat (Varangerbotn) dan Sørkjosen en er is nog eentje op komst die dichter bij de Noordkaap staat (Skaidi)
De uitdaging om dan vanop de Noordkaap de eerste SuC te kunnen halen, is wel weg.
Ik weet nog dat we vertrokken, en de navigatie gaf aan dat we aan de SuC gingen komen met -38% in de batterij:eek:
de auto had 358km en de afstand was 410km dacht ik.Bij 6°, regen en tegenwind hebben we het na 10 uur rijden aan 42km/uur toch gehaald. Met nog 15km over in de batterij.:cool:
Dat waren nog eens spannende tijden.;)
 
Tekenend voor de huidige coronacrisis is natuurlijk wel dat dit draadje al maanden stil is. Een vraag: wie van jullie is er wel eens naar noordelijk Noorwegen / Zweden gereden? Het lijkt mij gaaf om eens naar de meest noordelijke supercharger van Scandinavië te rijden. Na COVID..
In oktober 2018 hierheen geweest. Toen was het nog spannend. Gelukkig met lage snelheid in de sneeuw aangekomen met 7km rest bij de Noordkaap. Mooiste, maar ook spannendste, trip met de Tesla ooit

2018-10-03 20.20.20.jpg

2018-10-04 09.09.42.jpg