Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Niet naar de Noordkaap, maar wel naar Noorwegen deze zomer. Kan niet wachten! Wij gaan niet hoger als Kristiansund. Een mooi rondje van 4200km volgens abrp. Met X en CCS upgraden. Hoop daarmee rond te komen
Vergeet de Atlantic Road niet te rijden;)
Screenshot_20210121-224524_Maps.jpg
 
  • Like
Reactions: Maarten
Wij zijn op één dag in Stavanger vertrokken, hebben de preekstoelen beklommen, we zijn dan de lysefjord met de boot afgevaren en via de Lysevegen zijn we dan in Rysstad beland. Dat was best een drukke dag ;)
Tijdens het afvaren van de lysefjord kan je in de verte de Kjeragbolten zien. Er op gaan staan zou een wandeling van 8 uur vergen.o_O
260px-Image-Kjeragbolten.JPG
 
Tesla is op dit moment zijn SuC netwerk in Duitsland in rap tempo aan het uitbreiden. Ik zat de gegevens op de Tesla site eens te bekijken, maar de wintersport route naar de (Oostenrijkse) Alpen krijgt een indrukwekkend aantal mogelijkheden om te laden tot aan Q4.
Dat is goed nieuws!

Het gaat er ongeveer zo uitzien, Links de route via Füssen en de Fernpas, rechts de route via München. Ik heb ze beiden maar voor het gemak in Innsbruck laten eindigen.
:
1620500320054.png
 
Tesla is op dit moment zijn SuC netwerk in Duitsland in rap tempo aan het uitbreiden. Ik zat de gegevens op de Tesla site eens te bekijken, maar de wintersport route naar de (Oostenrijkse) Alpen krijgt een indrukwekkend aantal mogelijkheden om te laden tot aan Q4.
Dat is goed nieuws!

Het gaat er ongeveer zo uitzien, Links de route via Füssen en de Fernpas, rechts de route via München. Ik heb ze beiden maar voor het gemak in Innsbruck laten eindigen.
: View attachment 660573
Maak je dat lijstje handmatig? Of is er ergens een programma om dit uit te laten rollen?
 
Ter info (het kan weer): 978km trip (naar zell am see): M3 LR: 10 uur (52 minuten laden, 3 keer aan v3). Vrienden met de ICE (zelfde tijd vertrokken): 9 uur (reden 180kmh waar het kon).
Wij 145kmh waar het kon (hele stukken dus) of max +5kmh. Had telkens lading over kan dus sneller, ding laad zo snel dat je moet rennen voor je koffie anders laad je al teveel.

Zomervakantie is het zeker een aanrader, je komt behoorlijk minder vermoeid aan (bijna alles op AP, had namelijk makkelijk 160-170kmh kunnen gaan rijden, maar dan doet AP het niet, dus 145kmh.........boven de 150kmh krijg je rood stuurtje en kun je geen app meer gebruiken, vandaar 145kmh..... als je dan even iets gas bijgeeft blijf je nog op AP rijden en zet die hem niet gelijk uit.
 
Last edited:
Ter info (het kan weer): 978km trip (naar zell am see): M3 LR: 10 uur (52 minuten laden, 3 keer aan v3). Vrienden met de ICE (zelfde tijd vertrokken): 9 uur (reden 180kmh waar het kon).
Wij 145kmh waar het kon (hele stukken dus) of max +5kmh. Had telkens lading over kan dus sneller, ding laad zo snel dat je moet rennen voor je koffie anders laad je al teveel.

Zomervakantie is het zeker een aanrader, je komt behoorlijk minder vermoeid aan (bijna alles op AP, had namelijk makkelijk 160-170kmh kunnen gaan rijden, maar dan doet AP het niet, dus 145kmh.........boven de 150kmh krijg je rood stuurtje en kun je geen ap meer gebruiken, vandaar 145kmh..... als je dan even iets gas bijgeeft blijf je nog op AP rijden en zet die hem niet gelijk uit.

Blij vooruitzicht voor onze trip naar Italie later dit jaar :cool:

Ik lees dat je 3x aan V3 hebt geladen. Heb je daar bewust op aan gekoerst of zijn bijna alle SUC in Dld ondertussen voorzien van V3?
(in augustus voor het laatst aan een SUC geladen dus nog geen ervaring met V3)

Afgelopen 2 jaar hebben we aan V2 geladen, ging ook al snel. Maar met name de eerst stop zou wat sneller mogen. (de rest is het idd al opschieten met koffie, broodje en sanitaire pitstop)
 
Blij vooruitzicht voor onze trip naar Italie later dit jaar :cool:

Ik lees dat je 3x aan V3 hebt geladen. Heb je daar bewust op aan gekoerst of zijn bijna alle SUC in Dld ondertussen voorzien van V3?
(in augustus voor het laatst aan een SUC geladen dus nog geen ervaring met V3)
Niks gepland (gewoon gaan rijden), eerste stop was de helft v3 (12/24) de andere stops waren volledige v3 stations (12), eentje was net nieuw (volgens de enige andere tesla die er stond). En ook allemaal gelijk 246 kwh laden.
 
Zomervakantie is het zeker een aanrader, je komt behoorlijk minder vermoeid aan (bijna alles op AP, had namelijk makkelijk 160-170kmh kunnen gaan rijden, maar dan doet AP het niet, dus 145kmh.........boven de 150kmh krijg je rood stuurtje en kun je geen app meer gebruiken, vandaar 145kmh..... als je dan even iets gas bijgeeft blijf je nog op AP rijden en zet die hem niet gelijk uit.
Ik ben al sinds 2017 overtuigd dat Tesla's ideaal zijn voor lange afstanden. Lekker autopilot op en kilometers vreten, zonder dat je moe wordt.

Ik zet 'm gewoon op 150, vertik het om gas bij te geven en nooit problemen mee gehad. Vroeger genoeg +220 gereden en naast erg vermoeiend ook nog eens aanzienlijk gevaarlijker. Aan zo een snelheid duurt het 16 seconden om een kilometer af te leggen en is 2 seconden afstand houden al 125 meter. Een gemiddelde reactietijd voor dingen waar je niet zo op verwacht is al 1,5 seconde, en dan zit je dus al 94 meter verder vooraleer je reageert. Vervolgens duurt het nog eens ~250 meter aan zo een snelheid vooraleer je stil staat. Aan 150 km/u is de totale stopafstand beperkt tot maar een 190 meter.

 
  • Like
Reactions: job-lek
Het kan prima met een tesla, maar persoonlijk vind ik net te lang duren.

iets te vaak en te lang stoppen. Ik heb nog een S en om daar 300km in te krijgen, ben je zo 45m bezig.

met een ice rij ik overigens geen 200, dus wordt ik ook niet zo moe. Ik vind de sucs overigens ook niet zou uitnodigend om daar Steeds 45m te vertoeven.

maar ieder heeft zo zijn voorkeur.
 
Kan je echt geen leuke bezigheid verzinnen tijdens dat stoppen? Eten, shoppen, benen strekken, volgende overnachting boeken, volgende uitstap plannen. Ik vind het quality time en je komt inderdaad ontspannen aan. Ik wil niet terug.
Ik wil juist graag op mijn bestemming zijn. Die vind ik mooier dan de sucs.

de kinderen kunnen vaak ook niet wachten. Het wachten is voor mij te veel van het goede.

maar goed, ieder zijn voorkeur.