Phil V
Well-Known Member
Met een klein beetje moeite begint en eindigt de vakantie op de oprit en heb je twee dagen extra vakantie.Ik wil juist graag op mijn bestemming zijn.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met een klein beetje moeite begint en eindigt de vakantie op de oprit en heb je twee dagen extra vakantie.Ik wil juist graag op mijn bestemming zijn.
Ik kom zelden toe aan wachten. De koffie is nog niet op, vrouw of dochter moeten nog even naar toilet of we eten een ijsje in het zonnetje.Ik wil juist graag op mijn bestemming zijn. Die vind ik mooier dan de sucs.
de kinderen kunnen vaak ook niet wachten. Het wachten is voor mij te veel van het goede.
maar goed, ieder zijn voorkeur.
Tot een aantal jaren geleden dacht ik er net zo over.…. bij voorkeur zo snel mogelijk op bestemming aankomen. Maar uiteindelijk heb ik dat al in de tijd van mijn ice overboord gegooid.Ik wil juist graag op mijn bestemming zijn. Die vind ik mooier dan de sucs.
de kinderen kunnen vaak ook niet wachten. Het wachten is voor mij te veel van het goede.
maar goed, ieder zijn voorkeur.
Precies ik was voorheen ook zo iemand, plassen voor we weg gaan en je mag pas weer als ik ook moet tanken.Hier ook erg tevreden met het "nieuwe rijden 2.0" -> ik zou niet terug willen naar de tijd dat we ca. 1.100 - 1.200 km zo snel mogelijk probeerden af te leggen.
Maar eerlijk is eerlijk, op de terugweg naar huis zijn er wel eens momenten geweest waarbij het verplichte laadmoment net niet helemaal lekker uitkwam met een eetmomentje / locatie. En dan rijden wij nog een model met veel bereik en snelle laadtijden.
Opvallend: de kinderen vinden de reis ook veel leuker met stopmomenten = shopmomenten
We zijn niet allemaal hetzelfde, ik kan me voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die liever met een volle dieseltank zelf willen bepalen waar & wanneer ze stoppen. Ik zou iig niet meer terug willen. Maar dat komt wellicht ook door veel relaxter rijden met FSD op 140 km/u
Haha ja het verschil is opmerkelijk Maar met je diesel dacht je dat als je snel door reed, je dan sneller kon gaan slapen om die vermoeidheid uit te slapen. Nu met een EV sta je verplicht om de paar uren even stil, en slaat die vermoeidheid nooit toe en kom je fris, maar wat later op bestemming aanNu merk ik dat ik met om de 2u een korte stop ik net zo fris uit de auto stap als dat ik erin stapte en in het verleden eigenlijk compleet gesloopt was al wilde ik dat toen natuurlijk nooit toegeven omdat dit niet stoer was.
Precies. Met de diesel wilde ik nooit stoppen omdat je bang was dat je dan niet de eindstreep zou halen.Haha ja het verschil is opmerkelijk Maar met je diesel dacht je dat als je snel door reed, je dan sneller kon gaan slapen om die vermoeidheid uit te slapen. Nu met een EV sta je verplicht om de paar uren even stil, en slaat die vermoeidheid nooit toe en kom je fris, maar wat later op bestemming aan
Ik vind AP bij baustellen juist ideaal. Ja hij gaat dicht langs de kant, maar het gaat tot nu toe wel altijd goed bij mij, en AP stuurt strakker dan ik zelf .Ik rij altijd korte stukken (max 200km) en nu voor het eerst op vakantie met de Tesla (vlieg altijd) en zwaar goed bevallen. Bewust niks voorbereid en gewoon kijken hoe het gaat. Met v3 (M3), kost het nauwelijks meer tijd. Wat me het meeste verbaasde is het gemak waarmee je rijdt, je wordt niet moe. Aankomen en gelijk je ding doen.
Bij baustellen gooi ik hem van de AP af (paar met AP gedaan en toch vaak wat erg strak langs de kant) en dan merk je gelijk dat je veel meer moet opletten en sturen, is echt wel verschil.
Of ik dat ook ga doen in de winter weet ik nog niet (maar zwaar aan het overwegen), zomer absoluut prima te doen.
Ik ben 1x met ap door een baustelle gegaan en toen links een vrachtwagen ingehaald. Toen kwamen enorme signaal geluiden overal dat ik zogenaamd tegen de betonnen muur opreed.Ik vind AP bij baustellen juist ideaal. Ja hij gaat dicht langs de kant, maar het gaat tot nu toe wel altijd goed bij mij, en AP stuurt strakker dan ik zelf .
In de winter, zeker bij sneeuw vind ik de AWD juist ideaal. Ik heb nog nooit de sneeuwkettingen hoeven te gebruiken terwijl anderen met voor- of achterwiel aandrijving echt moeite hadden om weg te komen. Ook begin dit jaar in NL, toen er in het oosten een dik pak lag en menigeen bij ons in de straat gewoon niet weg kwam, lukte de MS dat met twee vingers in de neus.
Het is allemaal niet zo erg hoor, er zijn nog genoeg vrouwen.(op verzoek van mijn vrouw zijn we weer met de ice gegaan).
Zo is dat. Wel je prioriteiten duidelijk stellen!Het is allemaal niet zo erg hoor, er zijn nog genoeg vrouwen.