De vraag is of je per definitie kan rekenen op die destination charger
Bij mij nog nooit een probleem geweest. Maar goed, dat was voor de EV explosie en daarna kwam Corona.
Misschien mailtje sturen naar het hotel. Als ze meer geïnterseerden hebben dan laders, is een beurtrol ook nog mogelijk. Ze kunnen afhankelijk van de vertrek en aankomsttijden iemand in 2 keer laten laden, ‘s avonds een deel en ‘s morgens de rest, en een andere over de nacht. Zo moet er niemand uit zijn bed.
Er is ook nog mijn optie 2: ontbijten aan de eerstvolgende SuC.
Mijn Beste ervaring is B&B hotel Colmar Expo. In de late namiddag vertrekken, eten in Metz en dan de vogezenroute nemen (par le col, niet par le tunnel - heerlijk one-pedal rijden). In B&B hotels betaal je 60€ en 6€ voor ontbijt En er is een destination lader. Extra prettig is dat het hotel vroeger een tankstation was. Van conversie gesproken.
Btw, ik leg mijn telnr op het dashboard als ik laad.
Optie 3 is overnachten aan de SuC. Heel veel SuCs hebben een hotel vlakbij. Dan volstaat het om voor het ontbijt even in te pluggen en bij vertrek ben je vol.
Een bloemlezing.
In Mulhouse zijn de snelladers aan verschillende hotels. Met een 3 LR zou ik wellicht Nancy-Mulhouse kunnen doen. Het Tulip hotel is duurder, maar heeft een zwembad. Ook in Beaune zijn er verschillende hotels in de buurt van de SuC (o.a. Ook 2 B&B-hotels). Het gezellige stadscentrum is vlakbij en het hospitaalmuseum is een aanrader.
SuC Châlons en champagnes ligt op de parking van een gezellig familiehotel. als je fietsen mee hebt, is dit een ideale uitvalsbasis voor een fietstocht door de champagnestreek (Epernay is op fietsafstand).
Ook SuC Macon ligt aan een hotel, maar dat ziet er zeer gedateerd uit.