Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg een mailtje van Shell Recharge,

Heb ze geantwoord dat ik een Tesla rijd en dus niet hoef te plannen. :cool:

ShellUitDeBocht.jpg


En ja, wat moet ik met één van de drie duurzame reistassen? Drie, nou nou die gaan los....
 
Heb ze geantwoord dat ik een Tesla rijd en dus niet hoef te plannen. :cool:
Ik denk zo een dingen ook, maar denk ook altijd dat zo een arme marcom-junior ook maar doet wat ze gevraagd worden... :)

Ik ga ook niet telkens ik het tankstation passeer even stoppen om luidop in de shop te lachen om de hoge benzineprijs ;)
 
Ik denk zo een dingen ook, maar denk ook altijd dat zo een arme marcom-junior ook maar doet wat ze gevraagd worden... :)

Ik ga ook niet telkens ik het tankstation passeer even stoppen om luidop in de shop te lachen om de hoge benzineprijs ;)
Niet?! Of de shell rechargers uitlachen om hun tarief.
Ik haal altijd voldoening uit het vullen van een jerrycan voor de hobby met de tesla. Dit is die hobby hè 🤣
 
Niet?! Of de shell rechargers uitlachen om hun tarief.
Ik haal altijd voldoening uit het vullen van een jerrycan voor de hobby met de tesla. Dit is die hobby hè 🤣
Bij het boodschappen doen in Duitsland en dan de Jerrycan voorin in de Frunk vullen voor de motoren. Leverde lang geleden de vraag op: "Ik dacht dat Tesla's zonder benzine rijden"
 
  • Funny
  • Like
Reactions: M13z1 and jpvdheijn
Op weg naar Frankrijk vorige week, moesten de medepassagiers hoognodig naar het toilet Bij Haseldonk West.

Terwijl ik daar toch stond heb ik de wagen maar even aan de Recharge gehangen. Niet dat het nodig was, want bij SuC Lille kwamen we aan met 56% charge en kennelijk is dat te laag om bij Senlis te geraken; maar goed, ik stond er toch 15~20 min. stil naast de laadpaal. Beetje gek om dan niet te laden.
 

Attachments

  • 8B17BC27-8B3D-4E02-A228-12CCE3F24F95.jpeg
    8B17BC27-8B3D-4E02-A228-12CCE3F24F95.jpeg
    298.2 KB · Views: 61
Het hotel waar ik zit in Italie heeft een Tesla Wall Charger laten aanleggen door een italiaanse Tesla certified installer maar het lukt de hoteleigenaar niet om deze charger als Destination charger aan te melden. Weet iemand hier op het forum hoe dat tegenwoordig werkt?
 
Het hotel waar ik zit in Italie heeft een Tesla Wall Charger laten aanleggen door een italiaanse Tesla certified installer maar het lukt de hoteleigenaar niet om deze charger als Destination charger aan te melden. Weet iemand hier op het forum hoe dat tegenwoordig werkt?
Het idee is dat je je daarvoor aanmeld en dat Tesla dan de Wall Charger betaalt en de locatie de installatie. Ik weet niet of je een bestaande wall charger dan nog kan aanmelden in het Destination Charging netwerk.

 
Het idee is dat je je daarvoor aanmeld en dat Tesla dan de Wall Charger betaalt en de locatie de installatie. Ik weet niet of je een bestaande wall charger dan nog kan aanmelden in het Destination Charging netwerk.

Bedankt voor je reactie. De hotelbaas kreeg van Tesla te horen dat het Destination charger programma (in Italie?) niet meer actief wordt uitgebreid.
 
Bedankt voor je reactie. De hotelbaas kreeg van Tesla te horen dat het Destination charger programma (in Italie?) niet meer actief wordt uitgebreid.

Dat maakt ook niet zoveel uit. Je kunt deze hotel eigenaar er op attenderen dat hij booking.com e.d. tegenwoordig ook gezocht kan worden op laadmogelijkheden. Ik denk dat hij daar meer uit haalt qua omzet dan via de Tesla website :cool:

Uiteraard ook goed op de eigenlijk website plaatsen met info over kosten (gratis?) en aanwezigheid van adapters en welk laadvermogen.
 
Dat maakt ook niet zoveel uit. Je kunt deze hotel eigenaar er op attenderen dat hij booking.com e.d. tegenwoordig ook gezocht kan worden op laadmogelijkheden. Ik denk dat hij daar meer uit haalt qua omzet dan via de Tesla website :cool:

Uiteraard ook goed op de eigenlijk website plaatsen met info over kosten (gratis?) en aanwezigheid van adapters en welk laadvermogen.
Hij wil graag dat zijn hotel ook in de Tesla navigatie als DeC zichtbaar is.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hij wil graag dat zijn hotel ook in de Tesla navigatie als DeC zichtbaar is.
Dat begrijp ik i.v.m. omzetvergroting.

Maar eerlijk gezegd, dat deed ik in het begin toen in m'n S had. Dan kon je af en toe nog ergens naar toe rijden en gratis laden en dicht bij de deur parkeren. Ik kijk al heel lang niet meer naar destination chargers. Die tijden zijn voorbij. Er rijden zoveel EV's en voornamelijk Teslas en die rijden echt rond zonder naar de destination chargers te kijken.


Aangezien vele boekings websites dus ook een filter aanbieden is de Tesla destination charger map behoorlijk obsolete geworden.
 
Aangezien vele boekings websites dus ook een filter aanbieden is de Tesla destination charger map behoorlijk obsolete geworden.
In Oost-europa toch nog niet helemaal - het probleem hier (ben op dit moment aan het reizen door Roemenie, Oekraine en Polen) is dat het voor sommige lokale netwerken niet mogelijk is om:
* de app te installeren (regio lock, op apple "niet" te omzeilen, op android wel als je de APK kan vinden) - voorbeeld, E.ON.ro
* een account te maken (voorbeeld in Polen, SMS verificatie alleen op PL nummers)
* je account op te laden (voorbeeld: Toka en AE in oekraine - kan NL mastercard noch visa gebruiken)
* verwarrende situaties met meerdere apps van 1 netwerk (of 2 netwerken met dezelfde naam) - vorig jaar in Tsjechie...

Heel soms (bv bij E.On in Roemenie) biedt de Shell druppel (ik denk verreweg de beste in deze regio) uitkomst, maar in UA niet.

...en dan is een Destination Charger als 'safe haven' toch echt wel weer een uitkomst. Niet vanwege de 'gratis', maar meer vanwege de automatische/afwezige activatie!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Overigens wel een leuk verhaal hoe ik in Oekraine uiteindelijk toch bij AE punten heb kunnen laden:
Bij het eerste punt na binnenkomst (mijn 'test-laadpunt' met mogelijkheid om te keren en UA links te laten liggen) kon ik niet activeren door bovengenoemde redenen, maar kwam eigenlijk heel snel een local met een vrijwel identieke X aanrijden. Hij sprak geen woord Engels, maar ongevraagd hielp hij me wel door met zijn account de laadpaal te activeren.

Wat bleek toen hij een Engels sprekende collega had gebeld en gevraagd ff langs te komen: hij was eigenaar van het laadpunt, en wou me gewoon helpen.
Ik mocht absoluut niet betalen. Toen ik aangaf dat ik het heel aardig en fijn vond, maar dat ik feitelijk nog steeds het issue had dat ik bij andere punten in UA nog steeds niet kon laden, sloeg hij mijn voorstel af om hem 50 euro te geven, en met zijn credit card wat krediet op mijn account te zetten. In plaats daarvan gaf hij me het telefoonnummer van zijn zoon, en zei dat ik die maar moest bellen als ik bij een laadpaal was, dan zou hij hem met zijn app activeren.

En het heeft gewerkt - we zijn zo veilig bij de 'eerste' SuC in Polen geraakt.

Mooi toch - in die regio zijn Tesla's nog zo dun gezaaid, dat ze nog echt het gevoel van een 'clubje' geven.

PS. deze beste man vond trouwens ook dat onze X veel te vies was om zich op straat te vertonen, en heeft ons meegenomen naar de full-service wasstraat van hem (of een vriend van 'm, dat was niet helemaal duidelijk), en hem op zijn kosten volledig (en dan bedoel ik ook echt volledig, showroomstaat binnen en buiten) laten wassen....
 
Ik vertrek binnenkort nog eens op weekend en zou graag de wagen in het stopcontact van het vakantiehuisje steken (niet echt laders in de buurt en met 20tal procent bijladen heb ik voldoende om terug thuis te geraken).
Nu heb ik niet zo goede ervaring met het opladen in een vakantiehuisje. Vorige keer dat ik dit deed, sprong ze zekering bij het insteken van de wagen.

Heb ik hier gewoon pech gehad of is dit iets dat wel vaker voorkomt? Zijn er manieren om dit te voorkomen?
 
Ik vertrek binnenkort nog eens op weekend en zou graag de wagen in het stopcontact van het vakantiehuisje steken (niet echt laders in de buurt en met 20tal procent bijladen heb ik voldoende om terug thuis te geraken).
Nu heb ik niet zo goede ervaring met het opladen in een vakantiehuisje. Vorige keer dat ik dit deed, sprong ze zekering bij het insteken van de wagen.

Heb ik hier gewoon pech gehad of is dit iets dat wel vaker voorkomt? Zijn er manieren om dit te voorkomen?
Je kan het aantal ampère waaraan je laadt naar beneden brengen in de auto. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar herinner me een aantal posts van anderen waarin ze zonder problemen in de vakantiewoning laden aan 6 of 8 A. Met trial-and-error kan je laag starten en het stelselmatig omhoog brengen om de grens te testen.
 
Inderdaad. Meeste stopcontacten zijn gezekerd tot 16A, maar als je mobile charger 13A trekt en er zit nog een microwave of andere grootverbruiker op hetzelfde circuit, dan gaat het goed tot beide toestellen stroom nodig hebben.

In de auto kan je het vermogen wel verminderen tot bijvoorbeeld 6 of 8A. Dan gaat het laden natuurlijk trager, maar slaat de zekering er niet uit.
 
Dat begrijp ik i.v.m. omzetvergroting.

Maar eerlijk gezegd, dat deed ik in het begin toen in m'n S had. Dan kon je af en toe nog ergens naar toe rijden en gratis laden en dicht bij de deur parkeren. Ik kijk al heel lang niet meer naar destination chargers. Die tijden zijn voorbij. Er rijden zoveel EV's en voornamelijk Teslas en die rijden echt rond zonder naar de destination chargers te kijken.


Aangezien vele boekings websites dus ook een filter aanbieden is de Tesla destination charger map behoorlijk obsolete geworden.

Klopt maar op booking.com etc is niet te zien wat ze hebben. In Frankrijk zijn er veel hotels die dat vinkje aanzetten als er binnen 100m een publieke paal is. De aantallen staan er eigenlijk ook nooit bij. Als Tesla de DeC aanmeld wordt deze inclusief aantallen en exacte locatie ook op google maps opgenomen en als je dan zoekt op “tesla destination charger” krijg je ook direct de link naar het hotel erbij. Snap echt wel dat voor een DeC aanbieder dit veel voordeel heeft ten opzichte van de filterknop op booking.com
 
  • Like
Reactions: job-lek
Klopt maar op booking.com etc is niet te zien wat ze hebben. In Frankrijk zijn er veel hotels die dat vinkje aanzetten als er binnen 100m een publieke paal is. De aantallen staan er eigenlijk ook nooit bij. Als Tesla de DeC aanmeld wordt deze inclusief aantallen en exacte locatie ook op google maps opgenomen en als je dan zoekt op “tesla destination charger” krijg je ook direct de link naar het hotel erbij. Snap echt wel dat voor een DeC aanbieder dit veel voordeel heeft ten opzichte van de filterknop op booking.com
Dan nogmaals mijn vraag: hoe kan je als hotel je Tesla Wall Charger aanmelden bij Tesla als Destination Charger