Krisja
Active Member
Ik nog steeds Maar vanaf stop ik met reageren op dit onderwerp
Ik had nochtans graag geweten waarom "dat" zo een raar verhaal is...???
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik nog steeds Maar vanaf stop ik met reageren op dit onderwerp
Zelfde ervaring, alleen elke plaats lijkt wel een andere aanbieder van laadpalen te hebben met een eigen app die je vaak als Nederlander niet kan installeren. Iedere keer een sessie opstarten via een webpagina is niet super handigNet terug van een weekje rondreizen door Engeland.
Voldoende superchargers voor de langere ritten.
Ook bij de "services" direct langs de snelwegen altijd een aantal snelladers aanwezig, waar je vaak ook gewoon zonder app/pasje maar met bankpas of creditcard kunt betalen. Locaal op de meeste parkeerpleintjes wel een aantal laadplekken aanwezig.
Geen enkele laadstress derhalve.
Tenzij Zwitserland een ander beleid heeft dan België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Italië: nee. SEPA volstaat. Ik heb ook geen creditcard gekoppeld.Iets anders: als ik in Zwitserland aan de SuC ga, moet ik dan nog steeds creditcard in plaats van SEPA in mijn account instellen?
Was vorig jaar nog idd SEPA. Toen maar ook een CC gekoppeld aan het account. Ik kon toen wel gewoon laden en heb ik het later de laad kosten overgemaakt.Iets anders: als ik in Zwitserland aan de SuC ga, moet ik dan nog steeds creditcard in plaats van SEPA in mijn account instellen?
Zeker een ander beleid: ze hebben in Zwitserland geen Euro, dus dan werkt SEPA niet.Tenzij Zwitserland een ander beleid heeft dan België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Italië: nee. SEPA volstaat. Ik heb ook geen creditcard gekoppeld.
SEPA is pan-europees en niet alleen voor de Euro zone.Zeker een ander beleid: ze hebben in Zwitserland geen Euro, dus dan werkt SEPA niet.
Vertel dat maar aan Tesla…SEPA is pan-europees en niet alleen voor de Euro zone.
Voor Tesla rijders lopen de andere merken heel ver achter. Toch is dat verschil sinds het openstellen van de SuC’s helemaal niet zo groot meer als de meeste Tesla rijders denken. Ikzelf heb ook een Enyaq RS in bestelling staan voor de vervanging van mijn M3P. Als je de laatste tests van Bjorn ziet dan is een Enyaq coupe gelijk aan een MY mbt verbruik en range.Ik las op het autoblog forum dat iemand dezelfde reis met een Enyaq 80 (volgens mij de grootste accu?) er 7 stops voor nodig had en bijna 4 uur meer. Van een ander met een Polestar hoorde ik in Kroatië dat die veel laadstress had, omdat hij zijn route moest plannen via ABPR, omdat de eigen routeplanner hem naar langzame laadpalen stuurde ipv snelladers. En daarbij kwam hij ook nog bij laadpalen die out of order waren.
Dan is mijn vooroordeel over non-tesla toch wel bevestigd. Hoe ver de anderen ook denken te zijn, ze lopen echt nog ver achter tesla.
Vergelijk het met benzine- en dieselauto's, waar er helemaal geen functie in zit om routes te berekenen met rekening te houden wat er nog over zit in de tank.Tesla doet hier niks mee. Ook in de Tesla heb ik voor het berekenen van de meest efficiënte route meerdere apps nodig net als bij de Enyaq.
Een overschrijving naar buiten de eurozone is mogelijke maar erg duur, zeker voor kleine bedragen, zo mocht ik bij het vereffenen van de tolrekening uit Noorwegen onservinden. Een creditcard transactie is bijna gratis.SEPA is pan-europees en niet alleen voor de Euro zone.
De nav zorgt er net voor dat je nooit ergens leeg staat zonder SuC in de buurt.Maar sta je ergens zonder SuC in de buurt dan stopt de tesla navi er ook gewoon mee. Automatische routering buiten het SuC netwerk kan tesla nog slechter dan menig andere partij.
Er zijn natuurlijk best bestemmingen waar geen (snel)laders meer in de buurt zijn. Rijdt richting het Oosten en de laadpaal en SuC dichtheid wordt snel dunner.De nav zorgt er net voor dat je nooit ergens leeg staat zonder SuC in de buurt.
Non-issue dus.
Op bestemming heb je toch geen SuC nodig? Meestal is zelfs een stopcontact voldoende.Er zijn natuurlijk best bestemmingen waar geen (snel)laders meer in de buurt zijn. Rijdt richting het Oosten en de laadpaal en SuC dichtheid wordt snel dunner.
Dan ben je al 400km onoplettend geweest.Zo ben ik in een Frans bos beland waar ik volgens de tesla navi nooit meer uit kwam, want had nog maar 15 procent en dichtstbijzijnde SuC kon ik daar niet mee halen.
Excuses. Was niet zo bedoeld. Ik vermoedde wel dat jij je niet zou hebben laten verrassen, zoals je nu zelf ook aangeeft.Nou niet zo oordelend @Phil V,