Tweede deel van de trip; oorspronkelijk zouden we twee nachten in Beckenried verblijven om de gletsjer van Titlis te bezoeken, maar vanwege verwacht onweer bij Engelberg besloten we toch om vrijdag door te rijden naar Modena en het laatste stuk op zaterdag naar Fano. Hierdoor hadden we twee relatief korte stukken rijden voor de boeg.
En dus deden we rustig aan met ontbijt en besloten we toch nog even een duik in het meer te nemen en dus de auto even van de lader gehaald en tijdens het inpakken afgetopt . (Ik zie dat ik in mijn vorige post een fout heb gemaakt, want we kwamen in aan in Beckenried met 21%)
Om toch een beetje berg te zien besloten we via de pas te rijden en de Gotthard tunnel over te slaan. En omdat het gewoon leuker is. Tegen de tijd dat we daar w as een stond er overigens ook 30m file voor de tunnel en zou er overheen ook sneller geweest zijn; was het niet voor een paard met wagen die de boel wat ophield. Maar goed we hadden ook geen haast.
Tegen 16:30 waren we bij Best Western Modena District waar we gebruik hebben gemaakt van het zwembad. Uiteraard met verplichte badmuts, dus even langs de Decathlon voor 4 badmutsen op maat á €2,50 per stuk vs de universele designers muts á €10 per stuk. Uit principe en we blijven wel Hollanders; maar €40 voor een uurtje zwemmen vonden we echt te gortig. Bovendien heeft mijn baard meer haar dan op mijn hoofd en van een baardmuts heeft nog nooit iemand gehoord.
De kamers waren verder prima en na een uitgeruste nacht en goed ontbijt bereiden wij ons voor op de laatste paar uur in de file op zwarte zaterdag naar Fano. Vanwege de files hebben we de E45 tussen Bologna en Rimini vermeden en zijn we binnendoor naar Imola gereden en vanaf daar via Ravenna naar Rimini. (Lang leven TomTom)
Normaliter hadden we met voldoende lading bij onze eindbestemming aangekomen (8%), maar vanwege de omleiding hebben we 15 minuten Bij Fano bij geladen zodat we met 30% aankwamen.
De accommodatie heeft een laadpaal, en de eigenaar hoopte dat deze het nu wel want de vorige week had de elektricien nog een reparatie uitgevoerd en dit had hij nog niet getest. De laadpaal doet het wel, maar stopt geregeld met laden en inmiddels laad ik op 7A rustig bij.
De eigenaar heeft best een goede electricien die hem de opdracht heeft gegeven om met een app de stromen over de drie fases bij te houden; omdat dit niet helemaal perfect verdeeld wordt. Ook is er een hydrofoor die nogal een hoog piek verbruik heeft als die start, waardoor alle verlichting regelmatig een dipje laat zien.
Ik heb hem toegezegd mijn laad gegevens / voltages / amperage etc.. door te sturen, zodat hij dit kan delen met de electricien.
Dan de laadsessies en verbruik:
- SuC Beckenried (8:48). Nu was het rustig en stonden er slechts twee andere Tesla's. De charge startte met 56 kW @ 21% en we hebben 18 minuten geladen tot 92%. Daarna van 10:29 - 10:55 nog 26 minuten bij geladen tot 100%
- Beckenried (11:04) - Bellinzona (13:04) Er moest geplast worden, en hier stonden meerdere Ionity laders vrij, dus even aangehangen. Niemand had honger dus wat fruit ingeslagen en dit als lunch in de auto opgegeten. Slechts 2 uur gereden, en de SoC bij aankomst was 23%. 137 km / 162 Wh/km. Gestart met 135 kW en we hebben 18 minuten geladen tot 91%.
- Bellinzona (13:25) - Campogalliano (16:16), 281 km / 202 Wh/km. Gestart met 134 kW @ 37% De SuC is inmiddels verplaatst naar de andere zijde van het hotel, vol in de zon en er mag (formeel) geen gebruik meer gemaakt worden van de hotelfaciliteiten. Een camping toilet is de enige voorziening. We hebben bij aankomst even geladen en na het badmutsen halen s avonds nog een beetje erbij en uiteindelijk de volgende ochtend afgetopt tot 100%
- Modena (10:40) - Fano (13:57) 249 km / 228 Wh/km. Gestart met 59 kW @ 15% en we hebben 12 minuten geladen tot 99%.
238 km / 223 Wh/km. Gestart met 208 kW @ 19% en we hebben 54 minuten geladen tot 40%. Wij bezetten de op één na laatste plek en vlak na ons nog een Nederlander. Van de 6 plekken waren er twee bezet door Italianen. Vlak na ons arriveerde nog een Nederlander met een MX die hier regelmatig kwam en aangaf dat het het altijd druk was, maar voor het eerst vol. Vlak daarna arriveerde een Zwitser in de wachtrij. De SuC was dan ook beperkt tot 80% laden en omdat we niet veel nodig hadden zijn we snel doorgereden. De andere auto's stonden toen nog vrolijk te laden.