Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vermoed dat het toch vooral een kwestie is van keuzes en prioriteiten. Ik denk te zien dat Italië behoorlijk pro-EV is. In het noorden van Italië gaat het niet hard, maar wat er wordt neergezet is wel goed, ook qua aantal stalls.

Onder Milaan is het toch vooral een kwestie van een corridor naar Rome creëren. Met een SuC nabij Firenze en een bij Rome heb je een as door het midden vanwaar je ook de mediterrane en Adriatische kusten kunt bereiken. Dus m.i. zou het realiseren van die twee plaatsen nu echt wel met alle inzet mogen worden nagestreefd.

Tesla bewijst daarmee niet alleen haar bestaande klanten een goede dienst (en voor mij geldt: het besluit om de S te nemen werd mede ingegeven door de verwachting de gebruikelijke reizen te kunnen blijven maken), maar ze toont daarmee ook nogmaals aan de Italianen en overige Europeanen wat je allemaal echt met een Tesla kunt.

(In Spanje ligt dat iets anders, door de vorm van het land en de spreiding van belangrijke plaatsen. Daar is het een veel grotere opgave om een serieuze dekking te bereiken).


Edit: na Firenze: Orte, zou perfect zijn.

Edit: Egbert, ik verwacht van jou alleen steunbetuigingen. De teller is van drie naar twee terug, maar dat kan zomaar weer omslaan :mad:
 
Last edited:
Heb voor dit jaar toch weer het idee om naar Turkije te rijden met de MS uit de kast gehaald.

O.a. mede MS rijder in Bulgarije gevonden die waardevolle info over laden heeft.
Verder geinformeerd bij Tesla over de verwachtingen van SuC's beschikbaarheid op die route.
Na een nietszeggend antwoord in de herkansing wel bruikbare info gehad.
In het kort: ik moet voorlopig niet rekenen op SuC's op de corridor naar Istanbul.
Men is nu eerst hard bezig om de routes naar de kust van Kroatie te superchargen.
Dus mocht je die kant op willen dan is er nog hoop voor de zomer.

Of het Turkije avontuur ook daadwerkelijk gaat lukken weet ik nog niet. Het aanbod van laadmogelijkheden is vooral in Servie erg karig. Maar ook in Kroatie en Bulgarije zijn de laadpalen dungezaaid. Turkije lijkt OK, maar het Europese Noordwestelijke puntje is helaas nog 'leeg'.
En dan wil ik ook nog een tussenstop maken bij vrieden in Tuzla...

Was er op dat stuk maar 1 supercharger zou het plan al een stuk realistischer worden.
Zal nog even puzzelen worden voordat ik definitief een beslissing neem over het 'plan'.
 
Dank! Vanaf SuC Ljublijana is het 180 km. Vorig jaar in Italie is een eenvoudige Schuko ter plekke uitstekend bevallen. Voldoende voor plaatselijke uitjes en boodschappen. Hoop daar nu weer op. Anders zijn er dus in de regio nog wat alternatieven.i

heb iig ook nog verloop blauwe campingstekker-Schuko, en 3x32-3x16 aan boord. En 3x16 en 1x16 verlengsnoeren.
 
Heeft iemand ervaring met het laden in de UK. Voor de reis gebruiken we de SuCs maar op locatie is 230v en misschien 3 fasen aanwezig. Werkt de Tesla lader via een Schuco naar UK converter goed? Hebben ze in de UK dezelfde rode 3 fasen stekkers als in Nederland?
Ik heb inmiddels 3 laadpassen verzameld, Ecotricity, pod point en Source of London. We beginnen in London en trekken dan omhoog richting Yorkshire. Met name op dat laatste deel (Yorkshire) maak ik me wat zorgen. Daar zijn weinig laadpunten en zal ik dus bij de Bed en Breakfast 's nachts moeten laden. Hoor graag ervaringen van anderen.
 
Ja Istrie

Was ook jaren onze vakantiebestemming voordat we voor een paar jaar in Turkije belanden.

Nu ik net heb uitgevonden dat Pegasus in dit zomerseizoen de route Istanbul-Omsk niet meer vliegt is de kans dat het weer Turkije wordt dit jaar wel drastisch afgenomen. (volledig triviaal causaal verband toch?)

Er is dus een gerede kans dat we ook weer in Kroatie belanden. Maar voorlopig werk ik nog even aan het Turkije avontuur.
 
Was ook jaren onze vakantiebestemming voordat we voor een paar jaar in Turkije belanden.

Nu ik net heb uitgevonden dat Pegasus in dit zomerseizoen de route Istanbul-Omsk niet meer vliegt is de kans dat het weer Turkije wordt dit jaar wel drastisch afgenomen. (volledig triviaal causaal verband toch?)

Er is dus een gerede kans dat we ook weer in Kroatie belanden. Maar voorlopig werk ik nog even aan het Turkije avontuur.

Als ik een tip mag geven, rij een stukje door dan Istrie naar Dalmatie. Biograd en zuidelijker. Als je een stacaravan wilt dan bij Zadar in de buurt een erg leuk vakantiepark bij Nin (Park Zaton) is echt niet ver rijden, goede wegen tegenwoordig en erg veel Italiaanse invloeden. Toen mijn dochter nog klein was ook erg genoten daar in Zaton. Leuk zwembad 50 meter van de zee en van alles te doen ook voor tieners. Nin is ook een erg mooi stadje met nog bouwwerken uit 500 na Chr dacht ik.
 
ImageUploadedByTapatalk1428323513.969193.jpg

Tegenwind in Frankrijk. .
Ga wat meer SuC moeten aandoen dan voorzien.
 
Heeft iemand ervaring met het laden in de UK. Voor de reis gebruiken we de SuCs maar op locatie is 230v en misschien 3 fasen aanwezig. Werkt de Tesla lader via een Schuco naar UK converter goed? Hebben ze in de UK dezelfde rode 3 fasen stekkers als in Nederland?
Ik heb inmiddels 3 laadpassen verzameld, Ecotricity, pod point en Source of London. We beginnen in London en trekken dan omhoog richting Yorkshire. Met name op dat laatste deel (Yorkshire) maak ik me wat zorgen. Daar zijn weinig laadpunten en zal ik dus bij de Bed en Breakfast 's nachts moeten laden. Hoor graag ervaringen van anderen.

Beste T.Blomer, ik ben afgelopen zomer met de Tesla door UK, Ierland en Schotland gereden en heb altijd kunnen laden bij hotels en bij openbare laadpalen. In die tijd waren er nog helemaal geen SuC's onderweg (alleen in Londen). Voor meer info check tesla2uk.reislogger.nl hier heb ik vooral het verhaal van de auto geschreven ;-). Ik had voor deze vakantie ook een zware verloopstekker aangeschaft, maar die heb ik na 3x proberen op diverse plekken maar weer in het zakje onder de vloer gelegd. Ik heb wel altijd plugshare voor de tesla aangehad, zodat je altijd weet welke opladers er in de buurt zijn. Soms heb je gebieden die helemaal niets hebben, dat is wel fijn om te weten. Ik reed met een hele grote schaal, zodat je een groot deel van het gebied zie waar je bent. Mocht je nog bepaalde pasjes nodig hebben PM me dan even, dan kunnen we wellicht even wat afspreken om uit te ruilen.
 
Nu ik net heb uitgevonden dat Pegasus in dit zomerseizoen de route Istanbul-Omsk niet meer vliegt is de kans dat het weer Turkije wordt dit jaar wel drastisch afgenomen. (volledig triviaal causaal verband toch?)

Gokje wagen: Omdat er niet meer op Omsk gevlogen wordt, komen er minder gasten uit die omgeving, terwijl dat voor jou juist de sfeerbrengers bij het buffet / zwembad waren?:rolleyes:
Ik kan me voorstellen dat er ook eigenwijze mensen zijn die het daarin weer oneens met je zouden kunnen zijn....:eek:

Ik heb geen mening in deze :wink:
 
Nice try! Het goede nieuws is inderdaad dat er een boel minder Russen verwacht worden in Turkije.
(helaas de rijken komen toch wel en generaliserend geldt: hoe rijker de rus hoe irritanter; de echt rijken zitten overigens in hotels die de all-in Nederlanders niet kunnen betalen).

Maar daarbij merk ik (analoog aan Yv'tH, rond min 8:00, https://www.youtube.com/watch?v=p9unIKevb2c) wel op dat er verdraaid veel Russen vloeiend Nederlands blijken te spreken.

Dan toch maar verklappen: mijn gezin reist (vrijwel) ieder jaar (zonder mij) in de zomervakantie naar Omsk, alwaar mijn schoonmoeder woont. Sinds Pegasus op Omsk ging vliegen kon dit via Istanbul. Dat opende de optie om op de terugreis twee weken in Turkije te blijven hangen voor zon/strand vakantie. Ik vlieg (of rij) dan in vanuit NL.

Maar die optie hebben we dus niet meer deze zomer. h

Zo hebben we wel ontdekt dat je voor minder dan het geld voor een Kroatische stacaravan in Turkije in een volledig ingericht/uitgerust drie slaapkamer / twee badkamer apartement in een luxe resort kunt zitten. Die luxe gecombineerd met een plek weg van de massa, vriendelijke mensen en heerlijk eten doet me nog even zoeken naar mogelijkheden om daar dit jaar toch ook weer te belanden.

En als dat lukt kan ik dat combineren met een avontuurlijk ritje met de MS.